بیمه تایم
خسارت 5050

محاسبه خسارت و پرداخت دیه در تصادفات ۵۰ ۵۰

۰
(۰)

تصادفات یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر راننده ای اتفاق بیافتد. معمولا در تصادفات پلیس راهنمایی رو رانندگی بعد از حضور در محل حادثه میزان قصور طرفین حادثه را مشخص می‌کند. کارشناس بیمه هم با بررسی گزارش پلیس و پرونده خسارت، میزان خسارت برآورد شده را به شرکت بیمه اعلام می‌نماید. خسارت بر اساس درصد قصور مشخص شده در پرونده و با توجه به شرایط پرونده و پوشش‌های بیمه نامه قابل پرداخت می‌ باشد. یکی از انواع خساراتی که ممکن است اتفاق بیافتد، خسارت ۵۰۵۰ می‌باشد.

تصادف ۵۰ ۵۰ یعنی چه؟

همانطور که گفتیم، میزان تقصیرات در حوادث رانندگی بر اساس تشخیص افسر راهنمایی و رانندگی مشخص می‌شود. تصادف ۵۰۵۰ یکی از موارد پر تکرار در تصادفات رانندگی می‌باشد.  در تصادفات ۵۰۵۰ هر دو راننده و یا راننده و عابر به یک اندازه در حادثه پیش آمده مقصر هستند و باید پنجاه درصد از هزینه خسارت خودرو و شخص متقابل را پرداخت کنند.

نحوه محاسبه خسارت و پرداخت دیه در تصادف ۵۰ ۵۰

در تصادفات دیه ۵۰۵۰ جانی شخص ثالث خسارت چگونه پرداخت می‌شود؟ آیا در این نوع تصادفات نیمی از دیه مقابل و سرنشینان پرداخت می‌شود ؟

بر اساس  ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی، اگر راننده ای در تصادف فوت نماید؛ و برای یک راننده  ۶۰ درصد و برای راننده دیگر ۴۰ درصد قصور ثبت شود هر دو راننده موظف به پرداخت نصف دیه می‌باشند. حال اگر سه وسیله با هم تصادف کنند پرداخت یک سوم دیه راننده‌های متقابل با بیمه شخص ثالث قابل پرداخت می‌باشد.

دیه در تصادف 5050

دیه در تصادف ۵۰ ۵۰

دیه در تصادفات ۵۰ ۵۰ معمولا در تصادفات جرحی مشخص می‌شود. دیه این نوع تصادفات کاملا مشخص می باشد و بر اساس دیه درج شده در بیمه نامه و میزان دیه محاسبه شده قابل پرداخت می‌باشد.

میزان دیه ماه حرام و عادی در ابتدای هر سال توسط رئیس قوه قضاییه اعلام می‌شود.

تصادفات جرحی ۵۰۵۰

در تصادفات جرحی که پنجاه پنجاه مشخص می‌شود. نیمی از دیه ارش صدمات بدنی را از راننده مقصر در تصادف پرداخت می نماید. نیمی از دیه را از بیمه نامه شخص ثالث خودوری متقابل و نیم دیگر دیه را از بیمه نامه شخص ثالث خودرویی که سوار بر آن بوده است دریافت خواهد کرد.

دیه تصادف موتور با ماشین پنجاه پنجاه

در تصادف موتور با ماشین پنجاه پنجاه، اگر دو طرف بنا به نظر کارشناسی افسر راهنمایی و رانندگی مقصر شناخته شده‌اند، طرفین موظف به پرداخت نیمی از خسارت خواهند بود.

دیه پنجاه پنجاه برای عابر پیاده

اگر حادثه ای اتفاق بیافتد که عابر پیاده با وسیله نقلیه  تصادف کند، و افسر راهنمایی و رانندگی پرداخت خسارت را یه صورت پنجاه پنجاه ثبت نماید، راننده مقصر  کل دیه را پرداخت می‌نماید.

آیا تصادف ۵۰ ۵۰ منجر به فوت زندان دارد؟

تصادف منجر به فوت دارای دو جنبه عمومی و خصوصی است. در جنبه عمومی، برای راننده مقصر مجازات حبس و جریمه نقدی لحاظ می‌شود. در جنبه خصوصی، اولیای دم می‌توانند برای دریافت دیه اقدام کنند. در این نوع تصادف، راننده مقصر باتوجه‌به تشخیص قاضی پرونده به ۳ ماه تا ۳ سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه اولیای دم محکوم می‌شود.

آیا امکان جبران خسارت تصادف ۵۰ ۵۰ با بیمه بدنه وجود دارد؟

اگر خودروی مقصر در حادثه تصادف آسیب ببیند، می‌تواند از بیمه بدنه اش برای جبران خسارت استفاده نماید. فقط فرانشیز بیمه بدنه در هر نوع خسارت از مبلغ خسارت کسر می‌شود.

شرایط پرداخت دیه در تصادفات ۵۰ ۵۰ و فوت هر دو راننده

اگر در تصادفی هر دو راننده فوت نمایند، خانواده هر دو راننده باید در پرداخت خسارت به توافق برسند، شرکت بیمه با ثبت تصادف ۵۰۵۰  خسارت را به طرفین پرداخت می‌کند.

سوالات متداول

تصادف پنجاه پنجاه به چه معناست؟

اگر در تصادف رانندگی، افسر پلیس راهنمایی و رانندگی هر دو طرف را به یک اندازه مقصر تشخیص دهد، تصادف ۵۰-۵۰  می‌باشد.

پرداخت خسارات جانی واردشده به راننده مقصر در تصادف پنجاه پنجاه انجام می شود؟

بله. اگر راننده مقصر در تصادف پنجاه پنجاه، بیمه حوادث داشته باشد، می‌تواند خسارات جانی واردشده به خود در تصادف را دریافت کند.

پرداخت دیه به رانندگان مقصر در تصادف ۵۰- ۵ چگونه می باشد؟

بر اساس ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی، طرفین مقصر در تصادف ۵۰-۵۰ موظف به پرداخت نیمی از دیه هستند.

آیا بیمه شخص ثالث خسارات تصادف ۵۰ ۵۰ را پرداخت می‌کند؟

اگر خسارت تصادف در حادثه ای برای راننده مقصر ۵۰-۵۰ باشدمی تواند برای دریافت خسارت از بیمه شخص ثالث خود استفاده  نماید.

آیا تصادف ۵۰۵۰ فوت زندان دارد؟

با توجه به شرایط پرونده و رای قاضی ممکن است مقصر حادثه ۳ تا ۵ ماه حبس داشته باشد.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای ۰

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر