بیمه تایم

قیمت بیمه عمر چقدر است؟سوالات مهمی که باید جوابشان را بدانید

قیمت بیمه عمر چقدر است؟
۴
(۲۶)

برای بیشتر بیمه گذاران بعد از تصمیم گیری جهت انجام بیمه عمر و انتخاب شرکت بیمه، میزان مبلغ انتخابی در بیمه های عمر و به عبارتی قیمت بیمه عمر موردی است که باعث سردرگرمی آن‌ها در خرید می‌شود. از این رو می‌خواهیم در این نوشته نگاهی اجمالی به قیمت و مبالغ بیمه عمر بپردازیم.


 

حداقل و حداکثر قیمت بیمه عمر چقدر است؟

حداقل و حداکثر قیمت خرید بیمه عمر چقدر است؟

در همین ابتدا باید گفت که بیمه عمر قیمت مشخصی ندارد و هر فردی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، شرایط سنی و برنامه ریزی که می‌خواهد در بیمه نامه عمر خود داشته باشد اقدام به انتخاب و پرداخت حق بیمه عمر می‌کند. در اینجا یاد  این ضرب المثل می‌افتیم که هر چقدر پول بدی آش می خوری!

در میزان حداقل مبلغ بیمه‌های عمر، بسیاری از شرکت‌های بیمه حداقل‌هایی را مشخص کرده‌اند که بیمه گذاران در پرداخت حق بیمه های ماهانه و سالانه نمی‌توانند مبالغی کمتر از این را به شرکت بیمه پرداخت نمایند. بطور مثال:

  • حداقل بیمه عمر کارآفرین در روش پرداختی سالانه ۴۰۰ هزار تومان و در روش پرداخت ماهانه با حداقل قسط ۵۰ هزارتومان معادل سالانه ۶۰۰ هزار تومان با داشتن امکان اعمال ضریب افزایش سالانه حق بیمه به صورت ۱۰% ،۱۵%،۲۰%،۲۵% در طول مدت بیمه نامه می‌باشد.
  • حداقل بیمه عمر پاسارگاد ماهانه از مبلغ ۵۰ هزارتومان به بالا  و حداقل پرداخت سالانه ۶۰۰ هزارتومان با امکان داشتن ضریب ۳ تا ۲۵درصدی در طول مدت بیمه نامه می‌باشد.
  • حداقل بیمه عمر سامان ۲۰۰ هزارتومان به صورت پرداخت سالانه و پرداخت ماهانه با پرداخت ۳۰ هزار تومان  با امکان ضریب افزایشی ۱۰%، ۱۵%،%،۲۰%،۲۵% در طول مدت بیمه نامه می‌باشد.
  • حداقل بیمه عمر ایران ماهانه حداقل ۵۰ هزار تومان، سه ماهه، حداقل ۱۲۰ هزار تومان، شش ماهه  ۲۰۰ هزار تومان و سالانه حداقل ۳۰۰ هزار تومان با امکان انتخاب داشتن ضریب افزایشی حق بیمه در طول مدت بیمه عمر.
  • حداقل بیمه عمر پارسیان حداقل مبلغ بیمه عمر در پرداختی های ماهانه ۵۰ هزارتومان و پرداختی های سالانه ۱۰۰ هزارتومان با لحاظ امکان ضریب افزایش در حق بیمه در طول مدت بیمه نامه های عمر می‌باشد.
  • حداقل بیمه عمر البرز میزان حداقل حق بیمه ماهانه در بیمه عمر و سرمایه گذاری البرز حداقل ۳۰ هزار تومان و برای پرداختی های سالانه ۴۰۰ هزارتومان می‌باشد.


بهترین بیمه عمر بر اساس نظرسنجی مردم کدام است؟


حداکثر میزان مبلغ بیمه عمر چقدر است؟

حداکثر میزان قیمت بیمه عمر بر اساس سرمایه فوت بیمه نامه عمر شما مشخص می‌شود، در واقع نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای حداکثر مبلغ بیمه عمر بیان کرد. برای سال ۱۳۹۸ حداکثر سرمایه فوت قابل ارائه ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد. حال فردی یک بیمه نامه عمر با پرداخت حق بیمه سالانه ۲۰ میلیون تومان و پوشش ۵۰۰ میلیون تومانی دارد و می‌خواهد بیمه نامه عمر دیگری داشته باشد، برای چنین بیمه‌هایی با مجوز بیمه مرکزی می‌توانیم بیمه نامه دیگری با میزان پوشش‌های درخواستی فرد بیمه گذار انجام دهیم.


حتما بخوانید:  چرا بیمه عمر خاورمیانه را  باید بشناسید


چرا قیمت پایین بیمه عمر به سود شما نیست؟

مبلغ حق بیمه عمر یکی از مهمترین رکن‌های تشکیل بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌باشد چراکه میزان حق بیمه پرداختی شما مشخص کننده سرمایه فوت بیمه نامه و سایر پوشش‌های بیمه‌ای شماست و مهم تر از همه مشخص کننده شروع سرمایه گذاری است که قرار است در بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری برای شما شکل گیرد. حال اگر حق بیمه کمتری پرداخت کنید میزان سود و سرمایه گذاری شما و میزان پوشش‌های شما نیز کم خواهند بود.

یک مثال: هر یک میلیون تومانی که به حق بیمه سالانه شما در بیمه کارآفرین اضافه می‌شود ۱۰۰ میلیون تومان پوشش بالاتر در سرمایه فوت به علت حادثه دارید و از آنجاییکه میزان سرمایه فوت در محاسبه پوشش‌های دیگر بیمه عمر موثر است پس حق بیمه بالاتر علاوه بر نتیجه بهتر در سرمایه گذاری پوشش‌های قابل توجه بیشتری را خواهد داشت.

 

حال چه مبلغی را به عنوان حق بیمه عمر انتخاب نماییم؟

حال چه مبلغی را به عنوان حق بیمه عمر انتخاب نماییم؟

بیمه‌های عمر بر خلاف سایر انواع بیمه نامه‌ها از قبیل بیمه ثالث و بیمه بدنه و … نرخ و قیمت مشخصی ندارد و هر کس بر اساس نیاز‌های بیمه ای و توان مالی که دارد می‌تواند حق بیمه‌اش را انتخاب و بیمه نامه‌اش را شروع کند. به عنوان مثال برای برخی از بیمه گذاران مبلغ حق بیمه سالانه ۱۲ میلیون تومان مبلغ کمی برای داشتن پوشش‌های بیمه ای و یا از لحاظ سرمایه گذاری باشد و برای فرد دیگر همین مبلغ ۱۲ میلیون تومان مبلغ بالایی باشد. از طرف دیگر سن فرد بیمه شده از دیگر عوامل تاثیر گذار در بیمه نامه های عمر است چراکه هر چه سن فرد بیمه شده کم باشد شرایط سرمایه گذاری بیمه نامه وی از فردی که در سنین بالا اقدام به خرید بیمه عمر نماید چرا که فرد با سن بالاتر نیاز به پوشش‌های بیمه‌ایی را بیشتر دارد.

در جدول بیمه عمر که هم قبل از خرید بیمه عمر و  همچنین بعد از صدور بیمه نامه عمر به شما ارائه می‌شود، هر فرد می‌تواند میزان سرمایه گذاری بیمه نامه‌اش را به صورت اندوخته هر ساله و اندوخته نهایی بیمه نامه و میزان پوشش‌های بیمه نامه مشاهده و بررسی نماید. اگر جدول بیمه عمر یک فرد ۳۰ ساله را با جدول بیمه عمر کودک ۱۰ ساله با حق بیمه‌های یکسان مقایسه کنید به راحتی می‌توانید تفاوت در سرمایه گذاری و اندوخته سازی  در این دو بیمه نامه را مشاهده کنید.

پس میزان حق بیمه شما با توجه به سن و  نحوه برنامه ریزی آینده تان مشخص می‌شود. بهتر است برای انتخاب درست و خرید بهترین بیمه عمر از مشاوره کارشناسان عمر سامانه بیمه تایم استفاده کنید تا بتوانید جدول بیمه عمر شرکت‌های مختلف بیمه را با توجه به مبالغ مورد نظرتان را مقایسه کرده و بیمه نامه تان را خریداری نمایید.

بیمه عمر ماهی ۱۰۰ تومن

اگر می خواهید بیمه عمر با پرداخت ماهی ۱۰۰ تومن خریداری نمایید در کل سال، مبلغی را که  پرداخت خواهید کرد، یک میلیون و دویست هزارتومان می‌باشد آن هم اگر به صورت اقساط ماهانه پرداخت شود نیز سرمایه گذاری و پوشش‌های بیمه ای شما بر اساس همین مبلغ ماهانه ۱۰۰ هزارتومان می‌باشد. یعنی حداکثر پوشش سرمایه فوت شما بر روی این مبلغ حق بیمه، ۲۵ میلیون تومان می‌باشد. پس برای چنین بیمه نامه ای با این مبلغ و چنین پوششی برای زمان حال با توجه به هزینه های درمانی و شرایط اقتصادی، این بیمه نامه ارزنده نمی‌باشد.

بیمه عمر ماهی ۲۰۰ تومن

حتی بیمه عمر ماهی ۲۰۰ تومان نیز اگر به صورت اقساط ماهانه پرداخت شود بیمه نامه ارزشمندی از لحاظ بیمه ای نخواهد بود. اگر می خواهید بیمه عمری خریداری نمایید که هم سرمایه گذاری داشته باشید و هم پوشش بیمه‌ای داشته باشید بهتر است مبالغ مناسب با پرداخت های سالانه انجام گیرد که می‌توانید با  کمک مشاوره بیمه تایم بهترین بیمه عمر رو با مقایسه جدول شرکت های مختلف بیمه خریداری نمایید.

بیمه عمر ماهی یک میلیون تومان

با توجه به شرایط اقتصادی یکی از بهینه ترین مبالغ برای شروع بیمه نامه عمر ، یک میلیون تومان می باشد. با پرداخت حق بیمه ماهانه یک میلیون تومان هر فرد بیمه شده می تواند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه فوت به هر علت داشته باشد و یا یک میلیارد و دویست میلیون تومان سرمایه فوت به علت حادثه داشته باشد. از این رو با افزایش حق بیمه میزان پوشش های بیمه نامه عمر کلا افزایش می یابد و هم چنین سرمایه بیمه نامه هم از لحاظ سرمایه گذاری هم بالاتر می رود. برای دریافت جدول بیمه عمر می توانید درخواستتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید و به کمک کارشناسان بیمه تایم بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید.

آیا بعدا هم می‌شود حق بیمه عمر را افزایش داد؟

یکی از مزایای بیمه عمر امکان اعمال تغییرات در شرایط بیمه نامه‌های عمر می باشد. بیمه گذار بیمه نامه عمر در همه شرکت‌های بیمه می‌تواند در طول مدت داشتن بیمه نامه‌اش حق بیمه‌اش را کاهش یا افزایش دهد و یا اگر تعدیلی روی حق بیمه اعمال کرده می‌تواند ضریب تعدیل را به پرداخت ثابت تبدیل نماید. فقط به این نکته توجه فرمایید که بعد از خرید بیمه عمر بیمه گذار فقط می‌تواند حداکثر ۲۰ درصد به حق بیمه اضافه نماید از این جهت حتما میزان حق بیمه انتخابی‌تان را با مبلغ مناسب انتخاب نمایید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد رای ۲۶

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۲۷ comments

  • با سلام خدمت شما
    اشتباهاتی در مورد پوشش های بیمه پاسارگاد وجود دارد که احتمالا تایپی است لطفا تصحیح شود تا موجب برداشت اشتباه افراد نشود.
    غرامت از کار افتادگی تا سقف ۶۰ میلیون تومان میباشد و بیمه اتشسوزی در سال اول ۱۰۰ میلیون تومان و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان میباشد.
    باسپاس

  • سلام…بخشید مادر من ۸سال بیمه عمر بود و مستمری بگیر تامینن اجتماعی …بعد از این مدت حالا که فوت شده چه مبلغی میشه دریافت کرد از بینه تامین اجتماعی

    • جناب امین عزیز ، سرمایه فوت مادرتون بر اساس سرمایه ای که در بیمه نامه درج شده به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود

      • سلام وقتتون بخیر. لطفاً بهم بگین که اگه مثال ماهی ۲۰۰ هزار تومن بریزم بازنشسته بشم ماهی چقدر حقوق بازنشستگی میگیرم. ممنون میشم واضح جواب بدین تا از سردرگمی دربیام

        • جناب علی عزیز، با توجه به شرایط بیمه نامه عمر و با توجه به شرایط تورمی کشور بهتر است که حق بیمه پرداخت با حداقل ۵۰۰ هزار تومان ماهی انجام شود تا ارزش سرمایه گذاری و سود دهی را داشته باشد.

      • جناب علی بزرگوار برای دریافت جدول می تونید با کارشناسان بیمه عمر بیمه تایم در ارتباط باشید، سن بیمه شده مدت بیمه نامه و شرکت بیمه انتخابی شما در این محاسبه تاثیر گذار می باشد.

  • عرض سلام.من سی سالم هست و هیچ بیمه ای نیستم فقط ۲سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم. به نظر شما بیمه خویش فرمایی تامین اجتماعی انجام بدم یا بیمه عمر؟
    دلیل انتخاب هر کدوم رو بی زحمت توضیح بدید

  • سلام من نماینده بیمه عمر ایرانم ،جدیدا بیمه گذارخانمی دارم که چند سال قبل از همسرش جدا شده وحضانت تنها دخترش رو به عهده گرفته ،بعد مجددا ازدواج کرده ،والان میخواد استفاده کننده بیمه نامه رو همسر جدیدش قرار بده ،امکانش هست ؟با توجه به اینکه بین بیمه گذار وبیمه شده باید رابطه سببی ونسبی وجود داشته باشه ،آیا بین بیمه شده وذینفع هم رابطه لازمه ؟

      • فوق العاده مختصر و جذاب و عالی بود مطالب، پیشنهاد میکنم، به جای دو ساعت مشاوره شدن که آخرشم متوجه نشی چی گفتن و چی شنیدی، همین چند سطر رو مطالعه کنید، با تشکر از بیمه تایم

    • استفاده کننده یا ذینفع میتونه هر شخص حقیقی یا حقوقی ای باشه و نیاز به رابطه ی سببی یا نسبی نمی باشد.

      • البته هر شخصی نمی توان به عنوان ذینفع د ربیمه نامه قرار داد. باید حتما نسبتی بین افراد باشد. البته شرایط شرکت های مختلف در این زمینه متفاوت می باشد.

  • سقف مبلغ بیمه عمر چقدره؟میتونیم ماهی ۱ میلسون تومان پرداختی ماهانه داشته باشیم و بعد ۱۰ سال بازنشسته بشیم؟

  • سلام میشه بهم واضح و روشن بگید که مثلاً الان من بیمه عمر ثبت نام کنم و ماهی ۱۰۰ هزار تومن بریزم وقتی بعد از حالا هرچند سال که هست بیست یا سی سال بازنشسته بشم ماهی چقدر برام حقوق بازنشستگی واریز میشه. این مهمه که همه باید بدونن که هیچ جا بهش اشاره نمیشه لطفاً جواب بدین تا بدونم و تصمیم بگیرم که چقدری بیمه کنم

    • جناب علی بزرگوار برای دریافت جدول بیمه بازنشستگی باید با کارشناسان بیمه تایم به شماره ۰۲۱۸۸۲۴۳۸۲۸ در تماس باشید تا جدول مطابق شرایط شما ارسال بشه

  • سلام میشه واضح و روشن بگید که مثلاً من بیمه عمر ثبت نام کنم و ماهی ۱۰۰ هزار تومن بریزم وقتی بعد از بیست یا سی سال بازنشسته بشم ماهی چقدر برام حقوق بازنشستگی واریز میشه. این مهمه که هیچ جا بهش اشاره نمیشه لطفاً جواب بدین تا تصمیم بگیرم که چقدری بیمه کنم

    • جناب علی عزیز، برای مشاهده و بررسی جدول می تونید با کارشناسان بیمه تایم در ارتباط باشید تا جدول متناسب با شرایط شما ارسال نمایند.