بیمه تایم

بیمه بدنه ماشین‌های گران قیمت و لوکس چرا ضروری شده است؟

بیمه بدنه خودروی لوکس و گران قیمت
۵
(۱)

دیگر نگران تصادف با خودروهای گران نباشید! این جمله تیتر بسیاری از خبرگزاری‌ها در خرداد سال ۹۶ شد. دلیلش را در مثال زیر بخوانید:

بیایید فرض کنیم یک پژو ۲۰۶ با یک دستگاه پورشه (با ارزش روز ۱ میلیارد تومان) تصادف کرده و میزان خسارت وارده به پورشه ۱۰۰ میلیون تومان برآورده شده است (باز هم فرض کنیم مقصر خودروی ۲۰۶ است). میزان خسارتی که راننده پژو ۲۰۶ و بیمه شخص ثالث آن باید پرداخت کنند تنها چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان است!!!

اگر صاحب خودروی لوکس هستید حتما تعجب کردید و توصیه ما این است که حتما به فکر  خرید بیمه بدنه برای خودروی لوکس خود باشید. و اگر شما راننده پژو ۲۰۶ مثال ما هستید یک نفس راحت بکشید و نیاز نیست پس از تصادف متواری شوید! جزییات بیشتر را در ادامه بخوانید.

 

اصلا خودروی شما لوکس هست یا نه؟

با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییراتی در قانون بیمه خودرو اتفاق افتاد که یکی از این تغییرات تعریف و تقسیم خودروها به دو دسته خودروی متعارف و نامتعارف بود:

  • خودروی متعارف: خودروی سواری که ارزش روز آن در زمان حادثه برابر و یا کمتر از ۵۰ درصد دیه ماه حرام یک مرد مسلمان در آن سال و یا کمتر از ۵۰ درصد از سقف تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث باشد.
  • خودروی نا متعارف(لوکس): هر خودروی سواری که ارزش روز آن خودرو در زمان حادثه بیشتر از ۵۰درصد دیه ماه حرام یک مرد مسلمان یا همان ۵۰ درصد سقف تعهدات بدنی بیمه شخص ثالث در آن سال باشد.

 دیه سال ۱۳۹۷ برای یک فرد مسلمان در ماه حرام ۳۰۸ میلیون تومان می‌باشد. 

بر این اساس خودروهایی که ارزش روز آن در زمان حادثه بالاتر از ۱۵۴ میلیون تومان است در بیمه خودروی نامتعارف یا لوکس نامیده می شوند و خودرو‌هایی که ارزش آن‌ها برابر و یا کمتر از ۱۵۴ میلیون تومان می باشد خودروی متعارف می‌باشند.

نکته: قیمت خودرو در هر نوع خودرو به تشخیص ارزیاب خسارت شرکت بیمه و یا کارشناس رسمی دادگستری محاسبه می‌شود

در زمان تصادف با خودروی نا متعارف یا لوکس قانون چه می گوید؟

حال اجازه دهید به مثال اول مقاله برگردیم. در این مثال اگر بیمه شخص ثالث ۲۰۶ دارای پوشش مالی ۱۵ میلیون تومانی باشد حداکثر تعهد قانونی مقصر این خسارت (پژو . ۲۰۶)، ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. که از این میزان راننده ۲۰۶ فقط ۴۰۰ هزار تومان از جیب خود به صاحب پورشه پرداخت خواهد کرد و باقی را دارنده پورشه باید خودش پرداخت کند!!


مطلب مرتبط: فرانشیز بیمه بدنه چیست؟


نکته: فرد زیان دیده (در این جا صاحب خودروی لوکس) می‌تواند افت قیمت خودروی خود را از مقصر طلب کند.

بنابراین بیمه بدنه برای خودروهای لوکس حیاتی است چونکه…

 

بیمه بدنه برای خودروهای لوکس حیاتی است

  1. در تصادفاتی که شما مقصر حادثه باشید نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث برای خسارت اتومبیل خود استفاده نمائید و فرد مقصر باید از بیمه بدنه برای جبران خسارت وارد شده به خودروی لوکس خود استفاده کند.
  2. اگر اتومبیل شما سرقت شود، یا دچار آتش سوزی شود، یا دچار سقوط و واژگونی گردد نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث خود استفاده نمائید و همه این موارد از پوشش های بیمه بدنه می باشد.
  3. زمانیکه اتومبیل لوکس پارک شده  شما دچار تصادف می‌شود و شما نمی‌دانید مقصر این حادثه چه کسی است نمی توانید از بیمه نامه شخص ثالث خود استفاده نمائید و با متواری شدن راننده مقصر خسارت شما با داشتن بیمه بدنه قابل جبران است.
  4. زمانیکه اتومبیل شما گرفتار بلایای طبیعی مانند سیل میشود تنها بیمه بدنه می‌تواند به شما کمک کند.
  5. با تصویب قانون خودروی متعارف دیگر خسارت چند صد میلیون تومانی شما را مقصر حادثه پرداخت نمی‌کند و شما باید در جبران بخشی از خسارت شریک باشید

در تمامی این مواردی که گفته شد بیمه نامه بدنه اتومبیل خسارات وارد شده به خودروی لوکس شما را تحت پوشش قرار می دهد.

آیا صاحب خودروی بالاتر از ۱۵۴ میلیون تومان هستید؟
اگر بله با تکمیل فرم بیمه بدنه بهترین مشاوره خرید را دریافت کنید

 

سقف تعهدات بیمه بدنه در پرداخت خسارت

در بیمه بدنه معیار پرداخت خسارت ارزش خودروی بیمه شده می باشد، که شرکت بیمه هر خسارت اتفاق افتاده  را بر حسب ارزشی که برای خودروی بیمه شده در بیمه نامه درج شده است محاسبه و پرداخت می کند. اگر ارزش خودرویتان در روز حادثه نسبت به ارزش خودروی بیمه شده تغییری کرده و گران تر شده، پرداخت خسارت بر اساس ارزش ثبت شده در بیمه نامه این خسارت را جبران می کند. پس برای این که در پرداخت خسارت بیمه بدنه به دردسر نیافتید با انجام الحاقیه افزایش سرمایه بیمه بدنه خیال خودتان را از پرداخت خسارت راحت کنید.

 

نکاتی برای خرید بهترین بیمه بدنه خودروهای گران قیمت

بهترین بیمه بدنه خودروی لوکس

اگر به دنبال خرید بهترین بیمه بدنه برای خودروی لوکس هستید باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • در خرید بیمه بدنه خودروی لوکس حتما بیمه ای که دارای پوشش های کامل باشد خریداری نمایید چراکه با توجه به ارزش ریالی بالایی که این خودروها دارند بهتر است که با پرداخت مبالغ اضافی اندک پوشش های کامل را برای خودرویشان خریداری کنند.
  •  با توجه به افزایش قیمتی که برای همه خودروها مخصوصا خودروهای لوکس و قطعات این خودروها اتفاق افتاده سرقت قطعات از جمله  خساراتی است که در چند ماه اخیر متوجه دارندگان خودروهای لوکس می باشد. یک نمونه ساده سرقت چراغ خودرو های چند صد میلیون تومانی است که این خسارت در مقایسه با قیمت بیمه بدنه ای که پرداخت می شود، ارزش داشتن بیمه بدنه را دوچندان می کند.

مطلب مرتبط: ۱۱ راه خرید بیمه بدنه با تخفیف


  • سرقت کلی خودروی لوکس بیمه شده می‌تواند از دیگر حوادث ناگواری باشد که برای صاحب ماشین لوکس و گران قیمت اتفاق بیافتد، این خسارت از پوشش های اصلی بیمه بدنه می باشد که شما با داشتن این بیمه نامه می توانید خیالتان از این موضوع نیز راحت باشد.
  • با توجه به خسارت‌هایی که ممکن است برای خودروی شما اتفاق بیافتد، شرکتی را انتخاب کنید که سطح توانگری بالایی داشته باشد و در زمان خسارت بتواند همراه مناسبی برای شما باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که برخی از شرکت های بیمه علی رغم توانمندی بالا بیمه بدنه برای خودروهای لوکس را انجام نمی دهند.
  • اگر میخ کشی از پوشش‌هایی است که می خواهید تحت در پوشش بیمه بدنه خودروی لوکس شما باشد، بیمه بدنه ایران می‌تواند شرکت انتخابی شما باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای انتقال بیمه بدنه


  • تهیه پوشش‌هایی از قبیل پاشیده شدن رنگ و بلایای طبیعی  به همراه پوشش سرقت بیمه نامه بدنه شما را تبدیل به یک بیمه نامه کامل می‌نماید.
  • پوشش مهم دیگری که معمولا پیشنهاد ما برای همه بیمه گذاران دارنده خودروی گران قیمت است، پوشش نوسانات قیمت است. با توجه با نوسانات قیمتی که اخیرا در بازار خودروی کشور اتفاق افتاده ، نیاز خرید این پوشش را پر رنگ تر هم کرده است. چراکه ارزش خودرو در بیمه بدنه مهمترین معیار در پرداخت خسارت است. اگر ارزش خودروی شما در طول مدت داشتن بیمه بدنه گران شده علاوه بر این که باید الحاقیه افزایش ارزش خودرو خریداری  نمایید ، با داشتن پوشش نوسانات خسارت شما می تواند کامل تر پرداخت شود.

آیا در انتخاب شرکت بیمه بدنه مردد هستید؟
اگر بله با تکمیل فرم بیمه بدنه بهترین مشاوره خرید بیمه بدنه خودروی لوکس را دیافت کنید

 

اگر با خودروی لوکس تصادف کردید بهتر است بدانید:

بیمه نامه شخص ثالث دارای دو نوع پوشش جانی و مالی می باشد که میزان تعهدات هر کدام از پوشش ها در ابتدای  هر سال با تعیین دیه توسط قوه قضائیه محاسبه و منظور می شود.
پوشش های خسارت های جانی بیمه شخص ثالث بر اساس دیه ای که هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می شود روی بیمه نامه ها درج می شود. برای سال ۱۳۹۷میزان پوشش برای خسارت های جانی برای ماه های عادی ۲۳۱ میلیون تومان و برای ماه های حرام ۳۰۸ میلیون تومان مشخص شده است.


مطلب مرتبط: راهنمای خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث در سال ۹۷


سقف پوشش های مالی بیمه شخص ثالث نیز بر اساس دیه محاسبه شده و با چند پوشش مختلف به بیمه گذاران ارائه می شود. برای سال ۱۳۹۷ حداقل پوشش مالی قابل ارائه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشد. بیمه گذار بیمه شخص ثالث می تواند پوشش مالی بیمه نامه اش را ۷.۷۰۰ تا ۱۵۴ میلیون تومان انتخاب کند. بر اساس نوع خسارتی که در هر حادثه اتفاق می افتد دارنده هر بیمه شخص ثالث می تواند از هر دو پوشش بیمه شخص ثالث خود استفاده نماید.

برای خرید بیمه شخص ثالث پیشنهاد میکنیم با تکمیل فرم بیمه شخص ثالث اجازه دهید کارشناسان بیمه تایم به شما مشاوره خرید را ارائه دهند.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۱

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۸ comments

  • با سلام آیا اگر من یه شخصی با ماشینم تصادف کنه طرف مقصر حادثه باشه و من بخوام بقیه خسارت و از بیمه بدنم جبران کنم تخفیف بیمه بدنه از بین میره شرکتی که بیمه کردم بیمه سینا هستش لطفا به ایمیلم پاسخ بدین

    • سلام خانم شیدا، بله با استفاده از بیمه بدنه همه خسارات بیمه ای شما از بین میره.

  • سلام و عرض ادب
    آیا شرکت بیمه بدنه میتونه بعد از پرداخت خسارت به صاحب خودروی لوکس به مقصر حادثه مراجعه کنه و مبلغ پرداخت شده رو از ایشون مطالبه کنه؟

    • جناب محمد بزرگوار، مقصر حادثه می تواند از بیمه ثالث خود برای جبران خسارات اتفاق افتاده استفاده کند.

  • با سلام وقت بخیر
    من با یک خودروی پرادو تصادف کردم که مقصر هم من هستم و ماشین بنده ۴۰۵ می باشد. ماشین پرادو بیمه بدنه ندارد و همه هزینه ای که تقریبا ۸۵ میلیون تومان میشود را از من می خواهد آیا قانونی وجود دارد که به دلیل اینکه اون شخص بیمه نکرده ن خسارت رو پرداخت نکنم؟

  • من با یک ماشین برلیانس تصادف کردم ولی اون بیمه بدنه نداره ایا خسارت باقی مانده ب اون ماشینو من باید از جیبم بدم یا طبق قانون جدید با خودشونه؟؟؟
    ممنون میشم زود جواب بدیدن خواهشها دقیقدقیق بگید مرسی

    • جناب علی اصغر اگر شما مقصر بوده اید ، میزان خسارت شما برآورد شده و بر اساس نظر کارشناس خسارت از محل بیمه ثالث شما پرداخت می شود. حال اگر میزان خسارت مالی تصادف بالاتر از پوشش مالی بیمه نامه ثالث شما باشد ، باید مبلغ مانده را خودتان پرداخت کنید .