بیمه تایم
پوشش نوسان قیمت بیمه بدنه

پوشش نوسان قیمت در بیمه بدنه

۵
(۱)

ارزش خودرو در سال‌های اخیر نوسان بسیاری را داشته، از طرف دیگر قیمت خودرو در بیمه بدنه تاثیر بسیاری را دارد، از این رو برای داشتن بیمه نامه ای که در صورت تغییر ارزش خودرو ، در زمان خسارت بیمه گذار به دردسر نیافتد باید پوشش نوسان قیمت را خریداری نماید. پوشش نوسان قیمت از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه می‌باشد که در ادامه به بررسی کامل این پوشش خواهیم پرداخت.

پوشش نوسان قیمت خودرو

در زمان تصادف برای دریافت خسارت حداکثری باید ارزش خودرو به قیمت ارزش روز خودور در بیمه نامه درج شود. اگر ارزش خودرو کمتر از ارزش روز خودرو باشد، خسارت بر اساس ارزش کمتر پرداخت می‌شود. از این رو داشتن پوشش نوسان قیمت خودرو به بیمه گذار در دریافت خسارت کمک می‌نماید.

به عنوان مثال:

فرض کنید که در زمان خرید بیمه بدنه، ارزش خودروی مورد بیمه ۲۰۰ میلیون تومان بوده و بعد از مدتی ارزش آن به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. در این حالت اگر خسارتی برای ماشینتان اتفاق بیفتد، بیمه بر اساس همان ۲۰۰ میلیون تومان به شما خسارت می‌دهد، نه قیمت روز آن و این موضوع به ضرر بیمه گذار خواهد بود. اما اگر شما پوشش نوسانات قیمت را به عنوان پوشش اضافی در بیمه نامه داشته باشید، شرکت بیمه خسارت را بر اساس ارزش روز خودرو پرداخت می‌کند.

سقف پوشش نوسان قیمت خودرو چه میزان می‌باشد؟

میزان پوشش نوسان قیمت در شرکت‌های مختلف با هم متفاوت می‌باشد. میزان پوشش نوسان قیمت از ۲۰ تا ۵۰ درصد می‌تواند باشد.

نکته مهم: معمولا پوشش نوسان قیمت، برای خسارت‌هایی که مربوط به ارزش خودرو باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد. خسارت‌هایی از قبیل سرقت و از بین رفتن کلی خودرو با داشتن پوشش نوسان قیمت قابل جبران می‌باشد و سایر پوشش‌های اضافی از قبیل شکست شیشه و … ارتباط مستقیم با ارزش خودرو ندارند و با قیمت روز قطعات پرداخت می‌شود.

چگونه پوشش نوسان قیمت بخریم؟

خرید پوشش نوسان قیمت با خرید بیمه بدنه به همراه پوشش اضافی پوشش نوسان قیمت امکان پذیر می‌باشد. اگر بیمه بدنه دارید و می‌خواهید پوشش نوسان قیمت را به بیمه نامه تان اضافه کنید درخواست ثبت الحاقیه افزایش پوشش نوسان قیمت را نمایید.

اما اگر بیمه بدنه ندارید و می‌خواهید برای اولین بار بیمه بدنه خریداری نمایید، می‌توانید استعلام قیمت بیمه بدنه را با پوشش نوسان قیمت دریافت کرده و بیمه بدنه را با پوشش نوسان قیمت خریداری نمایید. کارشناسان بیمه تایم شما را در انتخاب بهترین بیمه بدنه همراهی می‌نمایند.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۱

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر