بیمه تایم

بیمه شخص ثالث پراید در سال۱۴۰۱ [قیمت و سایر نکات مهم]

بیمه شخص ثالث پراید
۴
(۲)

یکی از خودروهایی که سهم بالایی در بازار خودرو را دارند خودروی پراید است و با توجه به این تعداد بالتبع تعداد بیمه های ثالثی که برای این خودرو صادر می شود نیز بالا می باشد.  بیمه ثالث پراید تقریبا توسط همه شرکت های بیمه ارائه می شود از جمله بیمه ثالث ایران، بیمه ثالث آسیا، بیمه ثالث دانا و …. .

در مطلب قبل در رابطه با بهترین بیمه بدنه پراید صحبت کردیم. در این نوشته نگاه اجمالی به شرایط و پوشش های بیمه ثالث پراید خواهیم داشت.

 

قیمت بیمه شخص ثالث پراید

بیمه شخص ثالث

برای خرید بیمه ثالث پراید، آنچه که در محاسبه قیمت موثر می‌باشد تعداد سیلندرهای خودروها می‌باشد و در بیمه ثالث خودروها بر اساس سیلندر طبقه بندی می‌شوند و در این میان پراید و پیکان با این که ۴ سیلندر هستند اما در یک دسته جداگانه ای قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که ارزان‌ترین بیمه ثالث در بین خودروهای ۴ سیلندر از آن پراید و پیکان می‌باشد.

با اجرای یکسان سازی قیمت بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی، قیمت بیمه نامه ثالث تقریبا در همه شرکت‌های بیمه با داشتن پوشش مالی ۹ میلیون تومان یکسان بوده و با افزایش تعهدات مالی، قیمت این بیمه نامه در شرکت‌های مختلف تفاوت اندکی با هم خواهد داشت.


حتما بخوانید: بهترین بیمه شخص ثالث در سال جدید


نحوه محاسبه بیمه ثالث پراید

بیمه ثالث پراید با توجه به سابقه تعداد سال‌های عدم خسارت خودروی بیمه شده و در صورت داشتن خسارات با توجه به  نوع خسارت (جانی و مالی) که داشته و همچنین با توجه به پوشش‌های مالی که مورد درخواست بیمه گذار است محاسبه می‌شود. بسیار واضح است که پرایدی که سابقه سال های عدم خسارت بالایی داشته باشد حق بیمه کمتری را خواهد داشت.

عامل مهم دیگر در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث پراید نوع کاربری خودرو است، به عنوان مثال قیمت بیمه ثالث پرایدی که کاربری تاکسی دارد از قیمت بیمه ثالث پرایدی که کاربری شخصی دارد بیشتر است.

جدول قیمت بیمه ثالث پراید (با فرض صفر بودن خودرو)

در ذیل جدول مقایسه قیمت بیمه شخص ثالث پراید مدل سال ۹۸ که کاربری شخصی دارد با پوشش مالی ۹ میلیون تومان آورده شده که می‌توانید مقایسه قیمت بیمه ثالث پراید بین شرکت های بیمه را انجام دهید.

 

شرکت بیمهقیمت بیمه ثالث پراید
بیمه ایران۱,۵۷۳,۵۴۵تومان
بیمه آسیا۱,۵۷۳,۵۴۶تومان
بیمه تجارت نو۱,۵۳۴,۲۰۷تومان
بیمه پاسارگاد۱,۵۵۷,۸۱۰تومان
بیمه البرز۱,۵۷۳,۵۴۵تومان
بیمه سرمد۱,۵۷۳,۵۴۶تومان
بیمه رازی۱,۵۷۳,۵۴۶تومان
بیمه پارسیان۱,۵۷۳,۵۴۶تومان
بیمه سینا۱,۵۷۳,۵۴۶تومان
بیمه سامان۱,۵۷۳,۵۴۶تومان

 


مطلب مرتبط: با بیمه شخص ثالث پارسیان آشنا شوید


 

ارزانترین بیمه شخص ثالث پراید

اگر به دنبال ارزانترین بیمه بیمه شخص ثالث هستید از طریق جدول بالا میتوان فهمید که قیمت بیمه شخص ثالث یک پراید نو در بیمه ثالث پاسارگاد و بیمه تجارت نو پایین تر از بقیه است. اما به کل تفاوت بسیار فاحشی بین قیمت های شرکت های مختلف وجود ندارد.


 

چه پوشش‌هایی برای ثالث پراید حیاتی است؟

بیمه ثالث بیمه نامه‌ای است که دو نوع پوشش جانی و پوشش مالی داشته و در زمان حادثه این خسارات را تحت پوشش قرار می‌دهد. میزان پوشش جانی بیمه ثالث پراید بر اساس دیه تعیین شده از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود. میزان پوشش جانی بیمه ثالث پراید در سال ۹۸ برای ماه‌های عادی ۲۷۰ میلیون تومان و برای ماه‌های حرام ۳۶۰ میلیون تومان است که در بیمه نامه ثالث درج می‌شود.
اما پوشش مالی بیمه ثالث پراید می‌تواند مبالغ متفاوتی باشد و بیمه گذار به انتخاب خود هر پوشش مالی که مد نظر دارد را می تواند انتخاب نماید. میزان پوشش مالی برای سال ۹۸ از ۹ میلیون تومان تا ۱۸۰ میلیون تومان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر مطلب بیمه شخص ثالث را مطالعه بفرمایید.


 

خرید بیمه ثالث پراید

خرید بیمه پراید

دو بیمه‌ای که برای پراید می‌توان انجام داد بیمه ثالث پراید و بیمه بدنه پراید است. برای خرید و یا تمدید بیمه ثالث پراید ارسال تصویر بیمه ثالث و تصویر کارت ماشین کافی است و با توجه به میزان پوشش مالی مورد درخواست فرد حق بیمه محاسبه می‌شود.
در بیمه بدنه پراید با محاسبه ارزش خودرو و تعداد سال‌های عدم تخفیف که خودروی پراید شما در بیمه بدنه دارد با مقایسه قیمتی که به کمک بیمه تایم برای شما انجام می‌شود می‌توانید بهترین بیمه بدنه را خریداری نمایید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد رای ۲

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۲ comments

  • با عرض سلام و خسته نباشید
    من یه پراید مدل ۹۰ دارم که تقریبا پدرم ماشین رو ساِل ۹۱ یه جورایی در نبود من ماشین رو میبره تا امروز که واقعااز ماشین خبری ندارم و میخوام تو این یکی دو روز اعلام سرقت کنم چون این هفته ۲ تا خلافی از ماشین برام اومده و کلا پدرم تلفنش رو هم عوض کرده و چون پدرم بود از سال ۹۱ تا الان صبر کردم و البته تمام کارت ماشین و بیمه نامه ماشین تو داشبورد ماشین بود همیشه و اتوماتیک وقتی ماشین برد این مدارکم برد،من الان سند پلاکم و سند قطعی و سند کمپانی دستمه و میخوام قبل از شکایت ببینم وضعیت بیمه ماشین الان چجوری اصلا و با مدارک سندم چجوری میتونم از سابقه بیمه ماشینم تو این چند سال که پدرم ماشین برده مطلع بشم و سوال دومم اینکه پدرم میتونه اگر بخواد بیمه ماشین رو تمدید کنه بیمه رو بنام خودش بزنه در صورتی که کارت و مدارک ۰ تا ۱۰۰ ماشین بنام منه؟ممنون میشم راهنماییم کنید