بیمه تایم
بیمه بدنه چند درصد خسارت را جبران می کند؟

بیمه بدنه چند درصد از خسارت را پرداخت می کند؟

۵
(۳)

همه ما می دانیم که در زمان خسارت شرکت های بیمه همه خسارت را جبران نمی کنند و بخشی از خسارت اتفاق افتاده باید توسط بیمه گذار جبران شود. با توجه به افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیر بالای خودروها، داشتن بیمه بدنه همواره راهکار مطمئنی برای همه می تواند باشد. حتی در تصادف جزیی این احتمال وجود دارد که شیشه جلو و شیشه عقب خودروی شما یا طرف مقابل بشکند یا بدنه و کاپوت آن دچار خوردگی و زدگی شوند از این رو داشتن بیمه بدنه به عنوان یک بیمه نامه ای که اجباری نیست اما الزامی است را توصیه می‌کنیم. حال می خواهیم درباره نحوه پرداخت خسارت بیمه بدنه بپردازیم.

بیمه بدنه چند درصد از خسارت را جبران می کند؟

بیمه بدنه دارای پوشش های مختلفی است که هر پوشش شرایط خاصی می باشد. در هر خسارت فرانشیز های مختلفی با توجه به نوع خسارت پرداخت می شود. به عنوان مثال فرانشیز سرقت ۲۰ درصد، در خسارات کلی ۲۰ درصد، فرانشیز آتش‌سوزی ۱۰% محاسبه می‌شود.

یعنی در زمان خسارت هایی مثل سرقت و خسارت کلی شرکت بیمه ۸۰ درصد خسارت را پرداخت می کند و شما فقط ۲۰ درصد آن را پرداخت می کنید. البته می توانید بیمه نامه هایی بدون فرانشیز را خریداری نمایید.


آنچه می توانید بخوانید: بهترین بیمه بدنه


نحوه پرداخت خسارت سرقت در بیمه بدنه

سرقت یکی از مهم ترین پوشش های بیمه بدنه است که دارنده بیمه نامه این پوشش را به عنوان یکی از پوشش های اصلی بیمه نامه برای خودروی خود خریداری می کند.اگر سرقت کلی برای خودروی شما اتفاق بیافتد در قدم اول باید با پلیس تماس گرفته و همزمان به شرکت بیمه نیز اطلاع بدهید. اگر از زمان سرقت خودرو و تشکیل پرونده بیمه تا مدت ۶۰ روز معادل ۲ ماه خودروی مورد نظر پیدا نشد، شرکت بیمه تا ۸۰% ارزش خودرو را می‌پردازد. این در حالی است که بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه خودرو را به ارزش روز بیمه کرده باشد. در صورتی که یکی از قطعات خودرو نظیر لاستیک یدک، پخش خودرو یا ECU به سرقت رود، مشمول پوشش خسارت درجای قطعات می گردد.

نحوه پرداخت خسارت آتش سوزی در بیمه بدنه

اگر خودروی شما در اثر حادثه دچار آتش سوزی شود و یا در اثر صاعقه  وانفجار آسیب ببیند بیمه بدنه این خسارت را جبران می کند.اگر د راثر آتش سوزی بیش از ۷۰% ارزش خودرو از بین برود، شرکت بیمه تا ۹۰ % ارزش خودرو را جبران می کند. البته به شرطی که خودرو در زمان صدور بیمه نامه به ارزش روز بیمه شده باشد.

فرمول محاسبه خسارت بیمه بدنه

همانطور که گفته شد در طمان خسارت شرکت بیمه تمام خسارت را پرداخت نمی کند و درصدی از آن را به عنوان فرانشیز باید پرداخت کنیم. از این رو فرمول محاسبه خسارت بیمه بدنه با توجه به فرانشیز بر اساس جدول زیر می باشد:

فرمول محاسبه خسارت بیمه بدنه

شرایط دریافت خسارت بیمه بدنه

اگر بیمه بدنه دارید و به خسارت خورده اید و می خواهید از بیمه بدنه تان استفاده کنید باید بدانید که برای استفاده از بیمه بدنه باید ۴ شرط زیر را داشته باشید:

  • شما مقصر حادثه باشید
  • مقصر نباشید ولی خسارتی که بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت می‌کند، کم‌تر از خسارت ماشینتان باشد
  • راننده مقصر، فرار کند
  • ماشین شما جزو ماشین‌ها نامتعارف و گران‌قیمت باشد

با توجه به قانون جدید بیمه و دسته بندی خودروها به خودروی متعارف و نا متعارف ، برای جبران خسارت خودروی نامتعارف هم باید بیمه بدنه داشته باشید.چراکه مقصر تنها باید بخشی از خسارت را پرداخت کند و بقیه هزینه‌ها بر عهده صاحب ماشین لوکس است و باید آن را از بیمه بدنه‌اش بگیرد.

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه دانا

بیمه بدنه آسیا

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف

در زمان تصادف بلافاصله با ۱۱۰ تماس بگیرید. گزارش پلیس و کروکی را از افسر پلیس تهیه کنید که در پرداخت خسارت بدون کروکی ارائه این مدارک لازم است. به همراه این گزارشات و مدارک زیر به شرکت بیمه مراجعه نمایید تا تشکیل پرونده شما کامل شود.

  • بیمه‌نامه خودرو (شخص ثالث و بدنه)
  • کارت ماشین
  • سند ماشین
  • گزارش پلیس
  • گواهینامه

یک نکته مهم دیگر هم اینکه اگر بازسازی و تعمیر خودروی آسیب‌دیده نیاز به تعویض قطعه داشت، باید داغی آن (قطعه آسیب‌دیده و تعویض‌شده) به شرکت بیمه تحویل بدهید.

اگر قطعات و اجسام اوراقی را به بیمه‌گری که خسارت شما را جبران می‌کند، تحویل ندهید، ممکن است هزینه‌های مبوط به آن در خسارت پرداختی به شما درنظر گرفته نشود.

اگر خسارت شما چندان بالا نیست بدون کروکی هم می توانید خسارت را دریافت نمایید اما بهتر است هر دو گزارش را از پلیس دریافت نمایید. برای افت قیمت خودرو می توانید به مقاله راهنمای افت قیمت خودرو مراجعه نمایید.

دریافت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی

دریافت خسارت بدون کروکی یکی از مزایای بیمه بدنه می باشد. چراکه ممکن است به هر علت نتوانید گزارش پلیس و کروکی تهیه کنید از این رو با اعلام خسارت به واحد خسارت شرکت بیمه می توانید خسارت تان را دریافت نمایید.

دریافت آنلاین خسارت بیمه بدنه

اگر بیمه بدنه تان را از بیمه تایم خریداری کرده اید کارشناسان بیمه تایم برای خسارت هایی که کمتر از ۳۰ میلیون تومان هستند شما را در دریافت خسارت همراهی می کنند. تیم پشتیبانی بیمه تایم شما را در پرداخت خسارت همراهی می کنند.

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر