بیمه تایم

بهترین بیمه بدنه برای تیبا و پراید

بیمه بدنه پراید و تیبا
۴.۷
(۳)

پراید و تیبا در واقع دو نماینده از خودروهای نسبتا ارزان قیمت کوچک و اقتصادی می‌باشند. آمار شرکت ایران خودرو نشان دهنده این موضوع است که تعداد این ۲ خودرو در بازار ایران هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. البته از طرف دیگر موضوع ایمنی این خودرو‌ها یکی از نگرانی‌های استفاده کنندگان می‌باشد. آمار تصادفات و خسارات جانی و مالی که هر روزه از اخبار می‌شنویم و می‌بینیم نیاز به داشتن بیمه‌نامه‌ای مناسب برای جبران خسارات بوجود آمده را دو چندان می‌کند.  به همین دلیل در ادامه به بررسی کامل بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا می‌پردازیم.


حتما بخوانید: بهترین بیمه بدنه خودرو: نظرسنجی بیمه تایم


اهمیت خرید بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا

اگر شناخت درست از بیمه بدنه داشته باشیم می‌توانیم به اهمیت داشتن بیمه بدنه بیشتر پی ببریم. کافی است نگاهی به میزان خسارات تصادفات رانندگی پراید و تیبا داشته باشیم. می‌بینیم که خسارات جانی و خسارات مالی که ممکن است اتفاق بیافتد شاید در بسیاری از موارد غیر قابل جبران بوده و یا هزینه بسیار بالایی را برای دارنده این خودرو‌ها داشته باشد. مخصوصا که خود فرد مقصر حادثه بوده و خودروی خودش هم آسیب دیده باشد. در این شرایط تنها می‌تواند از بیمه بدنه استفاده نماید و در بیمه ثالث پوششی برای این امر وجود ندارد. با توجه به پوشش‌هایی که در بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا ارائه می‌شود می‌توان برخی از این خسارات را تحت پوشش قرار داد. بیمه بدنه پراید و تیبا دارای پوشش اصلی و اضافی است که با انتخاب و خرید بیمه نامه درست با پوشش های مناسب بیمه بدنه می‌تواند آرامش خاطری برای شما در زمان رانندگی باشد.

شاید این باور بین افراد وجود داشته که پراید و تیبا ارزان هستند و نیازی به داشتن بیمه بدنه ندارند ولی با افزایش روز به روز ارزش این خودروها داشتن پوشش بیمه‌ای ضروری به نظر می‌رسد چرا که بیمه بدنه برای جبران خساراتی می‌باشد که حتی اگر خود شما مقصر آن حادثه باشید.


پوشش‌های بیمه بدنه پراید و تیبا

پوشش بیمه بدنه پراید

تا چند سال قبل ارزانی پراید این خودرو را تبدیل به یک از پرترددترین خودروها در سطح کشور کرد و البته یکی از پر حادثه ترین خودروها. از این رو اگر پراید سوار هستید و یا تیبا سوار، پوشش‌های که شما برای بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا انتخاب می‌کنید باید در زمان خسارت بتواند شما را همراهی نماید.
بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا دارای دو پوشش اصلی و پوشش اضافی می‌باشد. این پوشش‌ها عبارتند از:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه پراید و تیبا

  • برخورد خودرو با یک جسم ثابت و یا متحرک
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • سرقت کلی خودرو

پوشش‌هایی که در بالا گفته شد به عنوان پوشش‌های اصلی و پایه بیمه بدنه تیبا و پراید هستند که همه شرکت‌های بیمه به بیمه بدنه این دو خودرو ارائه می‌کنند. سایر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پراید و تیبا عبارتند از:

  • پوشش پاشیده شدن رنگ ، اسید و مواد شیمیایی
  • پوشش بلایای طبیعی
  • شکست شیشه
  • نوسانات قیمت
  • سرقت درجای قطعات
  • ترانزیت
  • حذف فرانشیز
  • هزینه ایاب و ذهاب برای زمانی که وسیله در تعمیرگاه است
  • کشیده شدن اشیاء تیز مانند میخ

چرا بیمه بدنه پراید و تیبا از کارت طلایی بهتر است؟

اگر پراید و تیبای صفر از شرکت خودروسازی خریده‌اید حتما با کارت طلایی آشنا هستید. در زمان خرید این دو خودرو شرکت سایپا به شما امکان خرید بیمه بدنه در قالب نام‌هایی مثل کارت طلایی را به شما می‌دهد (طرح‌هایی مثل بیمه بدنه اقتصادی و بیمه بدنه کامل و …). آنچه که شاید برای شما هم سوال باشد این است که در زمان خرید بیمه بدنه بهتر است یا کارت طلایی؟ و اینکه در سال های بعد کارت طلایی بخرم یا بیمه بدنه؟
باید گفت که بیمه بدنه و کارت طلایی هم به لحاظ پوشش‌های ارائه شده و هم شرایطی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند کاملا متفاوت می‌باشد. از مزایای بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی می‌توان گفت که:

  • اگر شما بیمه بدنه پراید و یا بیمه بدنه تیبا داشته باشید و در طول مدت داشتن بیمه بدنه خسارتی را از شرکت بیمه نگرفته باشید می‌توانید هر سال در زمان تمدید بیمه بدنه از تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه استفاده کنید در صورتیکه کارت طلایی چنین امکانی را ندارد.
  • سابقه داشتن بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا قابل انتقال به خودروی دیگر است، اما کارت طلایی چنین مزیتی را برای دارنده این کارت ندارد و برای هر خودرو باید یک کارت طلایی جداگانه خریداری کنید
  • پوشش‌هایی که بیمه بدنه ارائه می‌کند بسیار ارزنده‌تر از کارت طلایی است. اگر نگاه دقیق‌تر به بیمه بدنه با پوشش‌های کامل داشته باشیم می‌توانیم به مزایای بیمه بدنه پراید و تیبا نسبت به کارت طلایی پی ببریم.

در نهایت باید صادقانه عنوان کرد که علاوه بر نکات بالا خرید بیمه بدنه در بسیاری از مواقع هزینه کمتری از خرید کارت طلایی دارد.


من کارت طلایی گرفته‌ام آیا امکان تعویض با بیمه بدنه را دارم؟

اگر شما کارت طلایی گرفته‌اید، نمی‌توانید این کارت را با بیمه بدنه تعویض کنید. می‌توانید با اتمام تاریخ اعتبار کارت طلایی اقدام به خرید بیمه بدنه نمایید تا بتوانید از تخفیفات عدم خسارت این بیمه نامه در تمدید سال‌های دیگر بیمه بدنه استفاده کنید. اما در زمان خرید یا ثبت نام خودرو این اختیار با شماست که کارت طلایی را بخرید یا خیر. در غیر این صورت باید یکسال اول را با کارت طلایی سپری کنید و در سال بعد برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید


در زمان خرید پراید و تیبا چه بیمه بدنه‌ای را تهیه کنیم؟

خرید بیمه بدنه پراید و تیبا

در انتخاب بیمه بدنه چند عامل می‌تواند همزمان در انتخاب شما موثر باشد:

  • بیمه بدنه ارزان: شاید خرید بیمه بدنه با قیمت ارزان یکی از معیارهای خرید بیمه بدنه پراید و بیمه بدنه تیبا باشد. باید گفت قیمت بیمه بدنه ارتباط مستقیم دارد با پوشش‌هایی که شما می‌توانید در بیمه بدنه داشته باشید. اگر بیمه بدنه شما با پوشش کامل است می‌توانید مقایسه قیمت بیمه بدنه پراید را در شرکت‌های مختلف انجام دهید. قیمت بیمه بدنه پراید و تیبا با پوشش‌های اصلی منطقا ارزان‌تر از بیمه بدنه پراید یا بیمه بدنه تیبا با پوشش‌های اضافی است.
  • انتخاب شرکت بیمه: شاید انتخاب شرکت در بیمه بدنه پراید و تیبا از سخت‌ترین قسمت‌هایی باشد که شما را در تصمیم به خرید بیمه بدنه به دردسر می‌اندازد. باید گفت بیمه بدنه را از شرکتی خریداری نمایید که از لحاظ توانگری مالی در سطح بالایی قرارداشته باشد تا در زمان خسارت به درد سر نیافتید.
  • اطلاع از تخفیفات بیمه بدنه: بر خلاف بیمه شخص ثالث که تقریبا قیمت یکسانی را در بین شرکت‌های مختلف دارد، بیمه بدنه دارای تخفیفات گوناگون می‌باشد که شما می‌توانید از طریق مشاوران بیمه تایم از میزان تخفیفات بیمه بدنه شرکت‌های مختلف مطلع شوید.

بیمه بدنه‌ای که بتوانید بر اساس این سه معیار انتخاب کنید می‌تواند بهترین بیمه بدنه باشد. در این راه کارشناسان بیمه تایم می‌توانند شما را همراهی کنند تا بهترین بیمه بدنه پراید و تیبا را خریداری کنید. کافی است از طریق لینک زیر اقدام به تکمیل فرم نمایید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

 

بهترین شرکت بیمه در بیمه بدنه پراید و تیبا

اگر تا به این جای مقاله با ما همراه بوده‌اید و می‌خواهید خرید بیمه بدنه تیبا و پراید را انجام دهید، شاید این سوال برایتان پیش آمده که کدام شرکت بهترین بیمه بدنه پراید و تیبا را دارد و کدام شرکت خدمات و قیمت مناسبتری را به صورت همزمان ارائه می‌کند؟

سامانه بیمه تایم می‌تواند همراه شما در این تصمیم باشد. باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که بهترین شرکت بیمه شرکتی است که در گزارش بیمه مرکزی از لحاظ توانگری مالی در سطح بالایی قرارداشته باشد چرا که در این زمان شما نگران جبران خسارت اتفاق افتاده دیگر نخواهید بود . همراهی شرکت بیمه در پرداخت خسارت از مهمترین عوامل انتخاب شرکت بیمه می‌باشد. از این رو در انتخاب بیمه بدنه پراید فقط قیمت بیمه بدنه معیار خریدتان نباشد.

از سوی دیگر تعدد شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه می‌تواند در انتخاب شما دخیل باشد. شرکت‌هایی مانند بیمه بدنه ایران که در سراسر کشور شعب پرداخت خسارت دارند می‌توانند در زمان خسارت شما را در زمان حادثه یاری کنند. از جمله شرکت‌های برتر در بیمه بدنه پراید می‌توان به بیمه بدنه دانا، بیمه بدنه آسیا، بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه پارسیان اشاره کرد.

 


قیمت بیمه بدنه تیبا و پراید

در محاسبه بیمه بدنه پراید و تیبا چند فاکتور مهم موثرند، از جمله ارزش خودرو، پوشش‌های انتخابی بیمه نامه شما، تخفیف‌های عدم خسارت و یا سایر تخفیفات بیمه بدنه. با تغییر در هر کدام از پوشش‌های بالا قیمت بیمه بدنه پراید و تیبا تغییر خواهد کرد. ارزش خودرو عامل بسیار مهمی در محاسبه قیمت بیمه بدنه می‌باشد.  با توجه به نوسانات اخیر که در بازار خودرو اتفاق افتاده ارزش همه خودروهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است. برای دریافت قیمت بیمه بدنه پراید و تیبا شما می‌توانید فرم درخواست بیمه بدنه را به سامانه بیمه تایم ارسال کرده و مقایسه قیمت در بین شرکت‌های مختلف بیمه را با پوشش های مختلف از طریق کارشناسان بیمه تایم را دریافت کنید.


خرید آنلاین بیمه بدنه تیبا و پراید

اگر بیمه بدنه پراید و تیبا دارید و می‌خواهید بیمه بدنه‌تان را تمدید کنید و یا اگر برای اولین بار می‌خواهید بیمه بدنه پراید خریداری کنید، می‌توانید با تکمیل فرم استعلام بیمه بدنه پوشش ها و موارد درخواستی خود را به بیمه تایم ارسال نمایید. کارشناسان بخش اتومبیل این سامانه با شما تماس گرفته و مقایسه قیمت بیمه بدنه پراید و تیبا در بین شرکت‌های مختلف بیمه را برای شما انجا داده و شما را در انتخاب بهترین بیمه بدنه یاری خواهند نمود.

کافی است برای شروع به لینک زیر مراجعه کنید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴.۷ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر