بیمه تایم

بیمه عمر بهتر است یا بورس ! مقایسه بیمه عمر با بورس

مقایسه بیمه عمر با بورس
۴.۹
(۷)

حوزه های سرمایه گذاری در سال های اخیر تغییرات اساسی کرده و علاوه بر سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا و ارز، سرمایه گذاری در مسکن و سپرده گذاری در بانک و بیمه، زمینه‌های سرمایه گذاری‌های جدیدی در اقتصاد شکل گرفته که طرفداران زیادی هم داشته اند. از جمله سرمایه گذاری در بورس و خرید ارز های دیجیتالی و …  در این نوشته می‌خواهیم به بررسی و مقایسه سرمایه گذاری در بورس و بیمه عمر بپردازیم که چه تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد و مزایا و معایب هر کدام چگونه می‌باشد.

سرمایه گذاری در بورس

بورس یک حوزه پرریسک اما پرسود در سرمایه گذاری است، اما با توجه به ماهیت بورس، سرمایه گذاری در بورس نیازمند یک تخصص و سواد سرمایه گذاری خاص می‌باشد که باید هر فرد سرمایه گذار اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشد. در سال ۹۹ با توجه به اتفاقاتی که در بازار بورس اتفاق افتاد و با توجه به هیجان سرمایه گذاری که در این زمینه ایجاد شد، بسیاری از افراد به دنبال مقایسه سرمایه گذاری در بیمه و بورس شدند.

مقایسه بیمه عمر با بورس

اگر به دنبال مقایسه سرمایه گذاری در بین این دو هستید باید  بگیم که ماهیت بیمه عمر و بورس کاملا با هم متفاوت می‌باشد از این رو مقایسه برابر بین این دو گزینه نمی‌تواند نتایج قابل قبولی را برای ما داشته باشد. اما می‌توانیم مزایا و معایب سرمایه گذاری در هر دو مورد را بررسی کنیم.

مزایای بیمه عمر

داشتن تاییدیه و تضمین  بیمه مرکزی در بیمه های عمر

تضمین بیمه مرکزی در بیمه‌های عمر یکی از مهمترین حاشیه امنیت های سرمایه گذاری در این بیمه نامه می باشد. در جدول همه بیمه نامه‌های عمر ستونی برای سود تضمینی در نظر گرفته می‌شود. بر اساس مبالغ درج شده در این ستون، بیمه مرکزی تضمین می‌کند که میزان سود بیمه های عمر کمتر از این میزان نمی‌باشد.

داشتن سود قطعی و سود مشارکت در بیمه های عمر

سود بیمه‌های عمر به صورت مجموع سود تضمینی و سود مشارکت به صورت روز شمار و مرکب به اندوخته بیمه‌های عمر واریز می‌شود. در سال‌های اخیر سود مشارکت قابل توجهی توسط شرکت‌های بیمه به بیمه های عمر پرداخت شده است که می‌توان با امنیت خاطر این بیمه نامه را خریداری نمایید.

داشتن پوشش‌های بیمه عمر

داشتن انواع پوشش‌های بیمه ای در بیمه‌های عمر از مهمترین مزایای بیمه عمر می‌باشد. پوشش سرمایه فوت به هر علت و به علت حادثه، پوشش هزینه‌های پزشکی، نقص عضو ازکارافتادگی، پوشش امراض خاص برای بیماری های خاص، ارائه پوشش تکمیلی برای دارندگان بیمه های عمر، ارائه مستمری مادام العمر برای دارندگان بیمه های عمر، داشتن تخفیف در خرید انواع بیمه های عمر همه برخی از پوشش های بیمه نامه های عمر می باشد.


مطالب بیشتر: بیمه عمر پاسارگاد


استفاده از سایر مزایای بیمه عمر

بیمه عمر یا بورس

  • داشتن شفافیت و امنیت در سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بیمه های عمر یکی از شفاف ترین سرمایه گذاری‌های امن می باشد. چراکه نوع و میزان حق بیمه و همچنین میزان سود دهی و روند سرمایه گذاری که شرکت های بیمه در زمینه بیمه های عمر انجام می شود کاملا مشخص شده و هر ساله در پایان سال مالی با ارائه گزارش مالی سود های بیمه ای اعلام می‌شود.

  • امکان شروع سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه با مبالغ کم

بیمه عمر یکی از انواع سرمایه گذاری هایی می باشد که همه افراد می‌توانند در هر سنی و با هر نوع حق بیمه و نوع پرداختی می توانند این بیمه نامه را خریداری نمایند و  مهم تر از همه این که با سرمایه های اندک نیز می توانید این سرمایه گذاری را شروع کنید.

  • نداشتن ریسک سرمایه گذاری

با توجه به تعریف سود تضمینی در بیمه های عمر که ضمانت بیمه مرکزی را دارند،  هیچ گونه ریسک سرمایه گذاری متوجه این بیمه نامه ها نبوده و می توان گفت که یکی از امن ترین انواع سرمایه گذاری در کشور می باشد.

  • امکان دریافت وام بدون نیاز به ضامن و وثیقه

دریافت وام بدون نیاز به ضامن یکی از مهمترین مزایای مالی این بیمه نامه می باشد. فرد می‌تواند بدون نیاز به ضامن ۹۰ تا ۱۰۰ درصد اندوخته بیمه نامه خود را بدون نیاز به هیچ گونه ضامنی و فقط با درخواست فرد بیمه شده وام بگیرید و یا برداشت از اندوخته کنید.

  • امکان تعریف ذینفع خاص برای بیمه های عمر

امکان تغییر در شرایط بیمه نامه از جمله حق بیمه، مدت بیمه نامه، پوشش‌های بیمه نامه و ….

  • داشتن معافیت مالیاتی

معافیت مالیاتی در بیمه های عمر از مهمترین مزایای بیمه عمر می‌باشد، سرمایه بیمه عمر به صورت اندوخته بیمه نامه و سرمایه های فوت بیمه نامه همه از مالیات معاف می باشد و از این رو می توان گفت که یک سرمایه گذاری مناسب می تواند باشد.

  • عدم دسترسی طلبکاران با سرمایه بیمه نامه

یکی از شرایط بیمه های بیمه عمر , عدم دسترسی طلبکاران به سرمایه بیمه عمر می‌باشد، چراکه در بیمه های عمر ذینفعی برای سرمایه بیمه نامه تعریف شده و جز ذینفعان افراد دیگری امکان دسترسی به این سرمایه را ندارند حتی طلبکاران حقیقی و حقوقی.

  • عدم نیاز به انحصار وراثت

ذینفع بیمه نامه در زمان خرید بیمه عمر در این بیمه نامه درج می شود (هم ذینفع در صورت حیات و هم ذینفع در صورت فوت). از این رو در صورت فوت فرد بیمه شده به هر علت دریافت سرمایه فوت به فرد ذینفع بیمه نامه پرداخت می شود و نیاز به انحصار وراثت ندارد. فقط در صورتیکه ذینفع بیمه نامه وراث قانونی باشد نیاز به انحصار وراثت دارد.

  • امکان معافیت از پرداخت در بیمه های عمر در صورت ازکارافتادگی

اگر حادثه ای برای شما اتفاق بیافتد که از کارافتاده شوید و قادر به انجام کار نباشید، فرد بیمه شده از پرداخت حق بیمه معاف شده و شرکت بیمه نا پایان مدت بیمه نامه حق بیمه شما را پرداخت کرده و امکان دریافت سرمایه ازکارافتادگی و حتی مستمری از کارافتادگی برای فرد بیمه شده وجود دارد که در سایر رشته های سرمایه گذاری این امکان وجود ندارد .


مطالب بیشتر: بیمه عمر ایران


مزایای سرمایه گذاری در بورس

روش های مختلفی در سرمایه گذاری در بورس وجود دارد که می توانید از طریق معاملات آنلاین و لحظه‌ای بازارهای مختلف بورسی به خرید سهم بپردازید. گزینه دیگر نیز مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است. تخصص خرید و فروش و فعالیت در بازار بورس الزامی است که باید برای این سرمایه گذاری داشته باشید و نقشه راهی که نهایت راه دست خوش اتفاقات مختلف سیاسی و اقتصادی در جهان و داخل کشور می باشد اما سرمایه گذاری در بورس مزایایی دارد که در ادامه به بخشی از آن خواهیم پرداخت:

قابلیت نقدشوندگی سریع سرمایه در بورس

حفظ سرمایه در برابر تورم از طریق سرمایه‌گذاری در بورس

امکان سرمایه‌گذاری در بورس با توجه به میزان وسع مالی شخص

عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی برای سرمایه‌گذاری در بورس

امنیت و شفافیت سرمایه‌گذاری

و نهایتا کسب سود بالا در مواقعی که مسیر راه درست را رفته باشیم.

معایب سرمایه گذاری در بورس

در کنار برخی مزایایی که بورس در سال های گذشته داشته معایبی را همواره برای سرمایه گذاران خود دارد. برخی از معایب سرمایه گذاری در بورس را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرریسک بودن سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس مخصوصا بورس ایران یکی از سرمایه گذاری های بسیار پر ریسک می باشد و نمی توان حاشبه امنیتی برای این سرمایه گذاری تعریف کرد.

  • تخصص سرمایه گذاری

    سرمایه گذاری در بازار بورس نیازمند تخصص و دانش کافی در این زمینه است که هر فردی ممکن است نتواند به این دانش تخصصی و درست دست یابد و استفاده نماید تا بتواند سرمایه گذاری پر سودی را داشته باشد.

  • میزان رشد و افت قیمت سهام شرکت ها در بورس غیر قابل پیش بینی است. به همین دلیل هم نمی توان میزان سود احتمالی بورس را توضیح داد.
  • عدم شفافیت در بازار بورس

    از جمله معایب اساسی سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد که ممکن است سرمایه گذاری در این بازار بر اساس شایعات مختلف انجام بگیرد و زیان قابل توجهی را برای ما داشته باشد. خرید و فروش در بورس باید بر اساس تحلیل درست و دانش تکنیکال انجام بگیرد.

خرید بهترین بیمه عمر از بیمه تایم

در بین انواع بیمه عمری که توسط شرکت های مختلف ارائه شده ، انتخاب طرحی که بیشترین نفع رو برای ما داشته باشد و در کنار سرمایه گذاری درست، پوشش های کافی رو برای ما داشته باشد مهمترین گزینه است. کمک گرفتن از کارشناسان متخصص و استفاده از مشاوره قبل از خرید و مقایسه بی طرفانه بین شرکت های مختلف بیمه را می توانید از طریق سامانه بیمه تایم انجام دهید و بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴.۹ / ۵. تعداد رای ۷

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۴ comments