بیمه تایم

جدول بیمه عمر ، تشریح کامل جدول بیمه عمر شرکت های مختلف

جدول بیمه عمر
۴.۸
(۸)

آینده نگری و انجام برنامه ریزی مناسب و درست یکی از دغدغه‌های مهم همه ما  در زندگی می‌باشد. مخصوصا اگر این انتخاب شما خرید بیمه عمر باشد، مقایسه و بررسی بیمه عمر شرکت‌های مختلف معمولا از طریق جدول بیمه عمر شرکت‌های بیمه انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم نگاه کلی به  ماهیت جدول بیمه عمر و مقایسه جدول چند شرکت بیمه‌ای داشته باشیم.

بیمه عمر چیست؟

بیمه نامه عمر قراردادی است بین فرد بیمه شده و شرکت بیمه، که در آن بیمه شده متعهد به پرداخت حق بیمه در طول مدت داشتن بیمه نامه است و شرکت بیمه گر هم موظف است بر اساس شرایط و تعهدات درج شده در بیمه نامه پوشش های بیمه ای را به همراه تعهدات سرمایه گذاری معین شده برای فرد بیمه شده فراهم نماید.

بیمه عمر یک سرمایه گذاری بلند مدت است که روند پس انداز و تشکیل سرمایه در طول مدت پرداخت حق بیمه با پرداخت سود تضمینی و سود مشارکتی توسط شرکت‌های بیمه  شکل می گیرد. جدول بیمه عمر مهمترین سند برای نمایش روند بیمه عمر درطول مدت داشتن بیمه نامه می‌باشد. از این رو می‌خواهیم در این نوشته به بررسی کامل جدول بیمه عمر بپردازیم تا ببینیم با این جدول به چه اطلاعاتی درباره بیمه عمر دست پیدا می‌کنیم.


مطلب بیشتر : بهترین بیمه عمر در ۱۴۰۰


تشریح جدول بیمه عمر

شاید اولین باری که جدول بیمه عمر را می‌بینید، نتوانید همه مطالب درج شده در جدول را تفکیک کرده و جمع بندی کاملی درباره بیمه نامه تان داشته باشید. از این رو ادامه به بیان برخی از موارد درج شده در جدول بیمه عمر می‌پردازیم:

سن بیمه شده

ردیفی در همه جدول‌های بیمه عمر وجود دارد که سن فرد بیمه شده را از ابتدا تا پایان مدت بیمه نامه نشان می‌دهد. این که در هر سنی چقدر پرداختی کرده ، چه میزان پوشش بیمه‌ای دارد و چقدر سرمایه گذاری برای وی در اندوخته ریاضی بیمه نامه اش شکل گرفته است.

مدت بیمه نامه عمر

تعداد سال های بیمه نامه را می توانیم دراین ستون ببینیم این که در هر سال چه اتفاقی برای فرد بیمه شده قرار است اتفاق بیافتد در این بخش قابل مشاهده است. بیشترین مدت بیمه عمر می‌تواند ۳۰ سال باشد.

مبلغ حق بیمه

میزان مبلغ حق بیمه با توجه به پرداخت سالانه هر فرد در این ستون قابل مشاهده است، این که با توجه به ضریب‌های افزایشی که اگر انتخاب کرده ایم چه مبالغی را باید در طول مدت بیمه نامه باید پرداخت کنیم.

واریزی اضافی به اندوخته

اگر غیر از حق بیمه پرداختی مبلغی را نیز در بیمه عمر سرمایه‌گذاری کرده باشید در این ستون از جدول محاسبه بیمه عمر می‌توانید مقادیر آن را ببینید. واریزی اضافی به اندوخته بیمه عمر سرمایه گذاری بیمه نامه شما را بیشتر می نماید در ضمن واریزی به اندوخته بیمه عمر همیشه در دسترس فرد بیمه گذار می باشد.

ستون‌های پوشش ها و سرمایه بیمه عمر

پوشش هایی که فرد بیمه شده در طول مدت بیمه نامه دارد در این قسمت قابل مشاهده است که بر اساس حق بیمه پرداختی و ضریب سرمایه فوت در جدول بیمه عمر درج شده و جز تعهدات شرکت بیمه می باشد. از جمله پوشش های بیمه عمر می‌توان به: سرمایه فوت به هر علت و فوت به علت حادثه، ضریب سرمایه نقص عضو، سرمایه امراض خاص، سرمایه هزینه‌های پزشکی، پوشش معافیت بیمه‌شده از پرداخت حق بیمه و برخی پوشش های دیگر که توسط برخی از شرکت ها به صورت اختصاصی ارائه می شود، اشاره کرد.

میزان اندوخته ریاضی بیمه نامه عمر

معمولا جذاب ترین ستون در هر جدول بیمه عمری، ستون مربوط به سرمایه تشکیل شده در بیمه نامه عمر است که بر اساس سود تضمینی محاسبه شده و در جدول درج می‌شود. این ستون میزان اندوخته بیمه نامه را در هر سال بیمه ای نشان می‌دهد. ارزش بازخریدی بیمه نامه معمولا براساس مبلغ درج شده در این ستون اتفاق می‌افتد.

نکته: در برخی جداول بیمه عمر اندوخته بیمه نامه بر اساس سود مشارکتی نیز در بیمه نامه درج می‌شود.

نمونه جدول بیمه عمر شرکت‌های مختلف بیمه در ادامه به پیوست قابل بررسی می‌باشد:

تمامی جداول شرکت های بیمه که به صورت مثالی در ادامه آورده شده برای یک فرد ۲۵ ساله با پرداخت ماهانه ۴۰۰ هزار تومان با پوشش‌های کامل تنظیم شده است. سود مشارکتی در جدول بیمه عمر برخی از شرکت های بیمه قابل مشاهده می‌باشد.


مطلب بیشتر: پوشش امراض خاص بیمه عمر شرکت‌های مختلف بیمه


چند نکته مهم در جدول بیمه عمر

چند نکته که باید قبل از بررسی جدول بیمه عمر حتما باید مد نظر داشته باشید:

  • جدول بیمه عمر برای هر فرد با توجه به سن فرد و حق بیمه پرداختی وی و پوشش های مورد درخواست وی تنظیم می‌شود.
  • اگر می خواهید جدول بیمه عمر چد شرکت را برای خودتان مقایسه کنید حتما باید همه شرایط جدول بیمه نامه تان در چند شرکت مختلف برابر باشد.
  • اگر می خواهید جدول بیمه عمر داشته باشید که سرمایه گذاری ارزنده ای برای شما داشته باشد حتما بیمه عمر را در سن پایین و با پرداخت حق بیمه های سالانه مناسب بیمه عمر با مدت حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال را خریداری کنید. تهیه بیمه عمری که حق بیمه‌ای کمی دارد و به صورت اقساط ماهانه پرداخت می شود و مدت پرداخت کمتر از ۲۰ سال دارد معمولا ارزش اقتصادی برای فرد بیمه شده ندارد.
  • درصورت بازخرید قبل از پایان مدت بیمه نامه ، ستون ارزش بازخریدی بیمه نامه تان به شما پرداخت می‌شود.
  • در بیمه های عمر شما می‌توانید علاوه بر حق بیمه، مبلغی را به عنوان واریز به اندوخته نمایید که این کار سود آوری بیمه نامه تان را بالامی برد و بر میزان پوشش‌های شما تاثیری ندارد.
  • در جدول بیمه عمر همه شرکت های بیمه میزان سرمایه گذاری و اندوخته درج شده در بیمه نامه بر اساس سود تضمنی می‌باشد و برخی شرکت‌های بیمه ستون سرمایه شکل گرفته بر اساس سود مشارکت میانگین چند سال گذشته را نشان می‌دهند.


مطلب بیشتر: بالاترین نرخ سود بیمه عمر و سرمایه گذاری متعلق به کدام شرکت است؟


جدول بیمه عمر ایران

در جدول بیمه عمر ایران نیز تمامی موارد گفته شده در جدول بیمه عمر وجود دارد، این نکته را در نظر داشته باشید که سرطان در بیمه عمر ایران پوشش جداگانه‌ای  داشته و ستون جداگانه ای  نیز برای این پوشش در نظر گرفته شده و همچنین اگر بیمه مستمری بیمه عمر ایران را بخواهید دریافت کنید جدولی بر اساس میزان پرداخت شما به صورت مستمری قطعی و تضمینی به شما ارائه می‌شود.

جدول بیمه عمر ایران

جدول بیمه عمر پاسارگاد

در جدول بیمه عمر پاسارگاد نیز تمامی ستون‌های جدول بیمه عمر موجود بوده و در صورت خرید پوشش آتش سوزی منزل مسکونی، ستون پوشش آتش سوزی نیز تا سقف معین شده در جدول قابل مشاهده و بررسی می‌باشد. به ابن نکته توجه داشته باشید که در جدول بیمه عمر پاسارگاد برای کودکان برخی پوشش‌ها بعد از سن های خاص با توجه به شرایط بیمه نامه فعال می شود و برای هر سنی همه پوشش‌ها ارائه نمی‌شود. نمونه جدول زیر برای یک فرد ۲۵ ساله با حق بیمه ماهانه ۴۰۰ هزارتومان با لحاظ پوشش‌های کامل می‌باشد.

جدول بیمه عمر پاسارگاد

جدول بیمه عمر کارآفرین

شرکت بیمه کارآفرین از جمله شرکت های بیمه ای است که پوشش‌های قابل توجهی را در بیمه‌های عمر مخصوصا در بخش امراض و سرمایه فوت و هزینه‌های پزشکی ارائه می‌نماید. در جدول بیمه عمر کارآفرین در طرح اندوخته دار امید پوشش های بیمه ای به همراه ارزش بازخریدی بیمه نامه قابل رویت است. در طرح اندوخته دار امید ستون بیماری های تکمیلی که ۲۸ بیماری را به اضافه ۵ بیماری اولیه تحت پوشش قرار می‌دهد نیز به صورت جداگانه در جدول بیمه عمر درج می شود. نمونه جدول زیر برای یک فرد ۲۵ ساله با حق بیمه ماهانه ۴۰۰ هزارتومان با لحاظ پوشش های کامل می‌باشد.

جدول بیمه عمر کارافرین

جدول بیمه عمر خاورمیانه

در بیمه نامه عمر خاورمیانه، دو نوع جدول به فرد بیمه شده ضمیمه بیمه نامه ارائه می شود. جدول تعهدات بیمه  نامه و جدول مستمری. در جدول تعهدات میزان حق بیمه در مدت بیمه نامه و پوشش ها و تعهدات بیمه نامه درج می شود. همچنین اندوخته بیمه نامه با توجه به سود مشارکتی در کنار سود تضمینی در جدول تعهدات بیمه  عمر خاورمیانه قابل بررسی می‌باشد.

در جدول مستمری بیمه نامه نیز میزان مستمری که در پایان مدت بیمه  نامه به فرد بیمه شده ارائه می شود بر اساس سود تضمینی و سود مشارکتی درج شده. در بیمه مستمری بیمه شده همچنین بیمه شده می تواند سرمایه فوت در زمان مستمری را نیز داشته باشد. نمونه جدول بیمه عمر خاورمیانه به ترتیب زیر می‌باشد.

جدول بیمه عمر خاورمیانه

جدول بیمه عمر سامان

بیمه عمر سامان نیز از جمله بیمه نامه‌های محبوب در بین بیمه های عمر می‌باشد. جدول بیمه عمر سامان تمامی موارد درج شده در جدول بیمه عمر سایر بیمه نامه موجود می‌باشد. اگر طرح امراض بیمه عمر سامان را خریداری کرده باشید ستونی برای پوشش امراض خاص تکمیلی نیز در در جدول بیمه عمر شما درج شده است. سرمایه فوت به هر علت و فوت به علت حادثه در بیمه سامان بدون سقف بوده و این در جدول بیمه عمر سامان قابل مشاهده است.

بیمه عمر سامان

 

جدول بیمه عمر پارسیان

در جدول بیمه عمرپارسیان، مشخصات بیمه  شده، سن فرد بیمه شده، میزان حق بیمه های پرداختی، تعداد پوشش‌ها بیمه نامه و میزان اندوخته ریاضی فرد بیمه شده در طول مدت بیمه نامه قابل مشاهده است.

مطلب بیشتر: بیمه عمر ماهی ۱۰۰


مقایسه جدول بیمه عمر شرکت های بیمه

در یک بررسی کامل مقایسه بیمه عمر شرکت‌های بیمه در بلاگ بیمه تایم انجام شده که می توانید مقایسه بیمه عمر همه شرکت‌های بیمه را با هم انجام داده و به کمک کارشناسان بیمه تایم بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید. این مقایسه براساس پوشش‌های بیمه ای بیمه نامه به صورت کامل می‌باشد.

مزایای بیمه عمر

بیمه شده بیمه نامه عمر می‌تواند از همه مزایای بیمه عمر در طول مدت داشتن بیمه نامه استفاده نماید، برخی از مزایای بیمه عمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهره مندی از پوشش‌های کامل بیمه ای از قبیل سرمایه فوت به هر علت و سرمایه فوت به علت حادثه، پوشش نقص عضو و امراض‌، پوشش از کارافتادگی و پوشش هزینه پزشکی

  • پرداخت سود مرکب روز شمار به صورت سود تضمینی و سود مشارکت
  • امکان دریافت وام تا ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه
  • امکان برداشت از اندوخته تا ۹۰ درصد اندوخته
  • ارائه پوشش از بدو تولد در برخی از شرکت های بیمه
  • امکان فسخ بیمه نامه و عودت کامل مبلغ کل حق بیمه در صورت انصراف از بیمه نامه قبل از گذشت ۳۰ روز
  • امکان برخورداری از معافیت مالیاتی
  • امکان تعریف ذینفع خاص و امکان تغییر ذینفع بیمه نامه در طول مدت بیمه نامه

خرید بیمه عمر

اگر می خواهید بیمه عمر خریداری کنید، می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید، با تماس کارشناسان ما و ارائه مشاوره رایگان می‌توانید بهترین بیمه عمر را با استعلام بیمه  عمر  و مقایسه بیمه عمر همه شرکت‌های بیمه خریداری نمایید. بیمه عمر همه شرکت‌های بیمه در بیمه تایم قابل بررسی و خریداری می‌باشد.

 

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد رای ۸

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر