بیمه تایم
اشتباهات رایج خرید بیمه عمر

۱۴ اشتباه رایج در خرید بیمه عمر که باید از آن اجتناب کنیم

۳.۷
(۳)

چند توصیه مهم در خرید بیمه عمر که باید در نظر بگیرید

معمولا با توجه به مزایای بیمه عمر دلایل خوبی برای خرید بیمه نامه عمر وجود دارد، مانند سرمایه گذرای با مبالغ پایین در مقایسه با سایر انواع سرمایه گذاری، معافیت مالیاتی این بیمه نامه، سرپرست خانواده بودن و. … وجود دارد. دلایل خرید بیمه عمر برای افراد مختلف می تواند متفاوت باشد از این رو بیمه گذاران هم به یکی از دلایل می توانید بیمه عمر خریداری کنند. حتی فراهم کردن امنیت مالی برای زمانی که کنار عزیزانتان نیستید با توجه به شرایط این بیمه نامه می‌تواند یک دلیل کوچک برای خرید این بیمه نامه باشد. اما در خرید بیمه عمر هر فردی می‌تواند اشتباهات مختلفی را داشته باشد که در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در خرید بیمه عمر خواهیم پرداخت.

انواع اشتباه در خرید بیمه عمر

اشتباه اول در خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر از نمایندگی‌های نا معتبر و یا سیار

انتخاب نماینده حرفه ای در خرید این بیمه نامه بسیار مهم می‌باشد. چراکه دریافت مشاوره از فردی که بی طرف باشد و بتواند با توجه به نیازهای بیمه ای شما بهترین بیمه نامه را به شما معرفی نماید. نماینده‌های بیمه ای که فقط با یک شرکت بیمه همکاری دارند نمی‌توانند مقایسه بی طرفانه انجام دهند. خرید بیمه عمر از کارگزاری‌هایی که بی طرفانه شما را در خرید همراهی می کنند بهترین گزینه می‌باشد. حتی خرید بیمه عمر از کانترهای مترو و یا کانترهای دفترهای پیشخوان دولت به علت عدم دسترسی به نمایندگی می‌تواند دردسر ساز باشد.

اشتباه دوم در خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر با حق بیمه کم

با توجه به ماهیت سرمایه گذاری و بیمه ای این بیمه نامه شروع بیمه نامه با حق بیمه متناسب هر فرد و با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است با حق بیمه بالا انجام شود تا نتیجه بهتری را از بیمه نامه شان بگیرند.

اشتباه سوم در خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر بدون پوشش

اگر بیمه عمر تان را بدون پوشش خریداری کنید یک اشتباه برزگ را انجام داده اید چراکه هزینه پوشش‌ها با توجه به سقف تعهداتی که دارند بسیار ارزشمند است. حتی اگر از پوشش های بمیه نامه تان استفاده کنید هم از سرمایه گذاری بیمه نامه تان کمک نمی‌شود و فقط از پوشش بیمه ای تان استفاده کره اید.

 اشتباه چهارم در خرید بیمه عمر

خرید بیمه نامه کوتاه مدت

خرید بیمه نامه عمر کوتاه مدت به صورت بیمه عمر ۵ ساله یا ۱۰ ساله ، به نفع بیمه گذار نمی باشد. چراکه کامل ترین طرح بیمه عمر یک بیمه نامه ۳۰ ساله است. با خرید بیمه نامه کوتاه مدت و سررسید بیمه نامه در بازه کوتاه مدت امکان ادامه بعد از پایان مدت بیمه نامه را نخواهید داشت اما با خرید بیمه نامه با بازه زمانی بیشتر امکان بازخریدی در بازه زمانی کمتر از آن زمان را خواهید داشت.

اشتباه پنجم در خرید بیمه عمر

انتخاب طرح بیمه ای اشتباه

انواع بیمه عمر با پوشش ها و شرایط مختلفی را ارائه می کنند. اگر فرد بیمه شده در انتخاب طرح های بیمه ای بیمه نامه مناسبی را انتخاب نکند نمی تواند از خرید بیمه نامه نتیجه مطلوبی را بگیرد. حتما در خرید بیمه عمر از مشاوران بیمه عمر کمک بگیرید.

اشتباه ششم در خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر با پرداخت ماهانه

پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه یکی از رایج ترین اشتباهات بیمه گذارن می باشد. به علت فراموشی در پرداخت اقساط و توزیع حق بیمه سالانه به صورت ماهانه سود نهایی بیمه نامه دستخوش تغییرات می شود. حق بیمه سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد سود بیشتری را نسبت به حق بیمه ماهانه دارد.

اشتباه هفتم در خرید بیمه عمر

کتمان حقیقت در خرید بیمه عمر

اگر در زمان خرید بیمه عمر، از نظر سلامتی بیمه شده مشکلی داشته باشد و این موضوع را بیمه شده به اطلاع شرکت بیمه نرساند کتمان حقیقت کرده و در زمان خسارت به مشکل خواهید خورد.

اشتباه هشتم در خرید بیمه عمر

تاخیر در پرداخت حق بیمه

اگر در پرداخت حق بیمه تاخیر داشته باشید و این موضوع به صورت پرتکرار اتفاق بیافتد در سرمایه گذاری بیمه نامه و در صورت طولانی بودن در پوشش های بیمه ای شما تاثیر گذار خواهد بود.

اشتباه نهم در خرید بیمه عمر

دریافت وام های متمادی و تاخیر در پرداخت اقساط وام

یکی از مزایای بیمه عمر دریافت وام بیمه عمر است. اگر از محل اندوخته بیمه نامه تان وام بگیرید و اقساط وام تان را به موقع پرداخت نکنید، بیمه عمرتان حتما به مشکل خواهد خورد. هم از نظر سرمایه گذاری و هم از نظر پوشش های بیمه ای .

اشتباه دهم در خرید بیمه عمر

نداشتن ضریب پرداخت حق بیمه

خرید بیمه عمر با پرداخت ثابت اشتباه است. اگر حق بیمه عمر تان را به صورت ثابت پرداخت کنید با توجه به شرایط تورمی اقتصاد حاضر سرمایه ارزشمندی برای شما شکل نمی گیرد. از این رو باید حتما برای حق بیمه عمر تان حداقل ضریب ۱۰ درصد در پرداخت را انتخاب نمایید.

اشتباه یازدهم در خرید بیمه عمر

فراموش کردن جنبه سرمایه گذاری بیمه نامه

برخی از افراد فقط به جنبه بیمه ای این بیمه نامه توجه می‌کنند و خرید بیمه عمر با پوشش های این بیمه نامه را فراموش می کنند. پوشش های بیمه نامه عمر یکی از مزایای مهم خرید بیمه عمر می باشد.

اشتباه داوزدهم در خرید بیمه عمر

عدم انتخاب ذینفع برای بیمه نامه

اگر بیمه عمر خریده اید و ذینفع بیمه نامه تان را وراث قانونی انتخاب کرده اید ، یک کار اشتباه انجام داده اید. چراکه خرید بیمه عمر با مشخص شدن ذینفع مشخص در بیمه نامه یکی از برتری ها و مزایای بیمه نامه عمر می باشد. از این رو حتما برای بیمه عمر تان ذینفع مشخص انتخاب نمایید.

اشتباه سیزدهم در خرید بیمه عمر

خرید بیمه عمر بدون مشاور متخصص و بی طرف

خرید بیمه نامه عمر یک خرید تخصصی است که فرد بیمه شده حتما با آگاهی کامل نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام نماید. خرید بیمه نامه بدون آگاهی و بدون مقایسه شرکت های بیمه می تواند اشتباهی بزرگ در این انتخاب باشد. حتما در خرید بیمه  عمر از مشاوران بی طرف کمک بگیرید.

اشتباه چهاردهم در خرید بیمه عمر

داشتن تاخیر طولانی در سررسید پرداخت حق بیمه

اگر در پرداخت حق بیمه در سررسید مشخص شده توسط شرکت بیمه تاخیری داشته باشید، حتما هم در روند سرمایه گذاری شما و هم در پوشش های بیمه ای شما تاثیر گذار خواهد بود. چراکه تاخیر طولانی در پرداخت حق بیمه می تواند منجربه تعلیق بیمه نامه و پایان پوشش شدن بیمه نامه شود.

سوالات متداول

آیا می‌توانید چندین بیمه عمر داشته باشید؟

برای داشتن چندین بیمه عمر محدودیتی وجود ندارد. همه افراد می توانند چندین بیمه عمر را از چند شرکت مختلف داشته باشند. فقط سرمایه فوت این بیمه نامه با توجه قانون بیمه مرکزی حائز اهمیت می باشد. در برخی از شرکت ها برای داشتن پوشش های بیمه ای با سرمایه فوت بالاتر از یک میزان مشخص با انجام چکاپ پزشکی امکان صدور دارند.

 

اولین کاری که باید قبل از خرید بیمه عمر انجام دهید چیست؟

خرید بیمه عمر یک فرآیند است و بازاری برای محصولات بیمه وجود دارد. ابتدا نیازها و اهداف مالی خود را ارزیابی کنید و اینکه چه نوع پوششی برای شما مناسب است تا در صورت مرگ نابهنگام آن نیازها و اهداف را پوشش دهید. مطمئن شوید که هم در مورد نوع پوشش مناسب (به عنوان مثال، مدت در مقابل دائمی) و میزان صحیح مزایای فوت تصمیم گرفته اید. سپس، برای مقرون به صرفه ترین پوشش بیمه ای معتبر که می تواند نیازهای شما را برآورده کند، خرید کنید.

 

مدت زمان دریافت سرمایه فوت بیمه عمر چقدر است؟

بازه زمانی کار اداری در پرداخت سرمایه فوت با توجه به دلیل فوت ( به هر علت یا بیماری یا حادثه) می تواند متفاوت باشد.

هنگام دریافت بیمه عمر چه عواملی را باید در نظر بگیرم؟

سود مشارکت شرکت بیمه انتخابی در سال های گذشته، خرید بیمه عمر از یک کارگزاری بی طرف، دریافت مشاوره و خرید آگاهانه بیمه نامه .

آیا پرداخت های بیمه عمر مشمول مالیات می شوند؟

سرمایه گذاری در بیمه عمر معاف از مالیات می باشد. سرمایه فوت بیمه نامه و اندوخته بیمه نامه هر دو معاف از مالیات هستند.

بهترین سن برای خرید بیمه عمر چیست؟

با توجه به شرایط بیمه عمر هر چه جوان تر باشید، ریسک بیمه ای شما کم بوده و ارزش سرمایه گذاری بیمه نامه تان بهتر خواهد بود از این رو توصیه ما بر این است که در سنین پایین اقدام به خرید بیمه عمر نمایید.

سخن پایانی

تصمیم برای خرید بیمه عمر یک تصمیم بسیار مهم است. قبل از تعهد به یک بیمه نامه، مطمئن شوید که شرایط بیمه نامه خود را انتخاب کرده اید، قرارداد بیمه خود را به دقت بخوانید و تمام مفاد آن را بدانید. اگر فرصت خرید بیمه عمر را از دست بدهید ممکن است با توجه به شرایط بیمه عمر نتوانید از مزایای خرید بیمه عمر بهره مند شوید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر