بیمه تایم
بیمه تصادف در پارکینگ

جبران خسارت تصادف در پارکینگ

۵
(۱)

تصادف در پارکینگ یکی از رایج ترین انواع تصادف می باشد که ممکن است برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد، تصادف ماشین با ماشین در پارکینگ، تصادف ماشین با اجسام ثابت در پارکینگ، تصادف ماشین با ستون در پارکینگ، تصادف با درب پارکینگ همه انواع تصادف در پارکینگ هستند که می‌توانند با بیمه  جبران شود. با ما همراه باشید که از شرایط پوشش بیمه برای تصادف در پارکینگ آشنا شویم.

قوانین تصادف در پارکینگ عمومی و خصوصی

هر راننده در شرایط مختلف ممکن است تصادفاتی را در پارکینگ داشته باشد. تصادف ممکن است با ماشین های پارک شده در محل‌های نا مناسب، یا تصادف در زمان خروج و یا ورود به پارکینگ، تصادف دنده عقب در پارکینگ اتفاق افتد. این که پارکینگ شخصی باشد یا پارکینگ عمومی تاثیری در پرداخت خسارت به راننده مقصر ندارد و با توجه به شرایط بیمه نامه بیمه گذار می‌تواند از این بیمه نامه استفاده نماید.

تصادف در پارکینگ عمومی یا خصوصی با اشیا ثابت

بیشترین انواع تصادفات در پارکینگ تصادف با اشیا ثابت در پارکینگ از جمله ستون، دیوار و یا درب پارکینگ است، اگر با اجسام و وسایل اضافی در پارکینگ تصادفی رخ دهد، صاحب خودرو آسیب دیده می‌تواند از صاحب آن وسیله شکایت و درخواست جبران خسارت کند. در همه تصادفات با اشیا ثابت مانند ستون‌ها، جدول‌ها، گاردریل‌ها و نرده قوانین خاص خودشان را دارند و نیاز به کروکی و ثبت نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی را دارند.

تصادف جرحی در پارکینگ

اگر تصادفی در پارکینگ اتفاق بیافتد که منجربه خسارت جرحی و آسیب بدنی برای فردثالث اتفاق بیافتد با بیمه ثالث قابل جبران است، البته حضور پلیس راهنمایی و رانندگی برای ثبت گزارش و کروکی برای پرداخت خسارت لازم است.

تصادف در پارکینگ به علت باز شدن ناگهانی درب خودرو

در بسیاری از موارد، تصادف به علت باز شدن در خودرو در زمان ورود و یا خروج از پارکینگ می‌باشد. با توجه به شرایط خسارت راننده باید احتیاط بیشتری در زمان حرکت داشته باشد، از این رو معمولا مقصر در این شرایط به عنوان تصادف ۵۰/۵۰ ثبت می‌شود.

تصادف در پارکینگ با وسایل داخل پارکینگ

در بسیاری از تصادفات، ممکن است تصادف در پارکینگ هر ساختمانی با وسایل اضافی که در پارکینگ می باشد اتفاق بیافتد و به خودرو خسارت وارد شود، در این صورت می توانید از مالکان آن وسایل برای جبران خسارت شکایت کنید و خسارت خود را دریافت نمایید.

تصادف در پارکینگ و مقصر ناشناخته

اگر خسارتی برای خودروی شما در پارکینگ اتفاق بیافتد، با بررسی فیلم دوربین مدار بسته می توان مقصر را شناسایی کرد، و در صورت عدم شناخت مقصر می توان از بیمه بدنه برای جبران خسارت استفاده کرد.

پوشش خسارت‌های تصادف در پارکینگ با بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

تصادف در انواع پارکینگ ها با هر کاربری که دارند با بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه قابل جبران می باشد. اگر تصادف به علت قصور و بی احتیاطی خود راننده باشد نیز با بیمه ثالث و بیمه بدنه قابل جبران می باشد. کارشناسان بیمه تایم شما را در پرداخت انواع خسارت همراهی می کنند.

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۱

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر