بیمه تایم
بیمه مرهوناتی

بیمه مرهوناتی چیست و چه شرایطی دارد؟

۴.۷
(۳)

یکی از مدارک مورد نیاز برای بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کارهای تولیدی که درخواست وام دارند، خرید بیمه‌نامه مرهوناتی است. در واقع  بانک ها برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی و بیمه عمر مانده بدهکار را مطالبه می کنند که در این میان معمولا داشتن بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی اجباری است.

«بر اساس اصل نفع بیمه ای و بر اساس مالکیت، راهن نفع بیمه ای داشته و می تواند بیمه نامه خریداری کند و بانکها جهت تضمین وجه پرداختی به افراد و مراکز در ابتدای امر درخواست خرید بیمه نامه می دهند. »

مرهونه بانکی چیست؟

در معنای لغوی مرهونه به معنای درگرو، رهین، مدیون می باشد. مرهونه بانکی هم به سرمایه ای که در گرو بانک است گفته می شود.

سرمایه مرهونه

سرمایه مرهونه به نفع بانک میشه یعنی در زمان وقوع هرگونه خسارت، خسارت را به بانک پرداخت می کنند چون بانک ذینفع اصلی میشه بیمه گذار می تواند فقط از بخش دیگر سرمایه  خسارت دریافت نماید.

بیمه آتش سوزی مرهوناتی

پوشش های بیمه مرهوناتی

یکی از انواع بیمه نامه های آتش سوزی، بیمه مرهوناتی می باشد. در این بیمه نامه افرادی که می خواهند کارگاه یا کارخانه ای را راه اندازی نمایند و تمایل به دریافت وام داشته باشند و برای دریافت وام به بانک مراجعه نمایند ، بانک بر اساس ارزش سرمایه خریداری شده وبا توجه به وام درخواستی شرکت های بیمه درخواست ریسک سنجی بر رو سرمایه مورد درخواست را انجام می دهند. بر اساس اعلام نظر شرکت بیمه با پرداخت حق بیمه سرمایه بیمه شده در قبال حوادث مختلف از قبیل آتش سوزی، صاعقه و انفجار تحت پوشش قرار می گیرد.

این بیمه نامه را بیمه گذار به صورت ذینفع بانک برای سرمایه مورد نظر خریداری می نماید.


مطلب مرتبط: بیمه ترکیدگی لوله ساختمان


پوشش بیمه آتش سوزی مرهوناتی

پوشش های اصلی این بیمه نامه عبارتند از:

  •  آتش سوزی
  • انفجار
  • صاعقه

این به این معناست که وقتی شما بیمه آتش سوزی تهیه می کنید، در برابر آتش سوزی و صاعقه و انفجار سرمایه تان را بیمه کرده‌اید.

 

پوشش‌های اضافی  بیمه‌نامه آتش سوزی مرهوناتی

پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی شامل موارد زیر است که در شرکت های مختلف بیمه با پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذاران به بیمه نامه اضافه می شود:

  • پوشش زلزله
  • پوشش سیل
  • پوشش طوفان و گردباد
  • پوشش سقوط هواپیما
  • پوشش سقوط بهمن
  • پوشش ترکیدگی لوله

مطلب بیشتر: بهترین بیمه آتش سوزی


چرا بانک ها درخواست بیمه مرهوناتی می کنند؟

بیمه مرهوناتی از جمله بمیه نامه های اجباری است که توسط بانک ها برای دریافت وام دریافت می شود. با داشتن این بیمه نامه بخشی از سرمایه که از بانک  تسهیلات گرفته اند بیمه می شوند. این بیمه نامه می تواند کوتاه مدت و یا یکساله  و یا چند ساله باشد.

ذینفع این بیمه نامه بانک است که اگر خسارتی برای سرمایه مورد درخواست برای وام اتفاق بیافتد خسارت به حساب بانک واریز می شود.

حق بیمه ، بیمه مرهوناتی چقدر است؟

حق بیمه این بیمه نامه بر اساس سرمایه مورد رهن بانک و با توجه به خطرات احتمالی که ممکن است برای سرمایه بیمه شده اتفاق بیافتد محاسبه می شود.

خرید بیمه آتش سوزی مرهوناتی

برای خرید بیمه آتش سوزی مرهوناتی می توانید درخواست خودتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. کارشناسان بخش آتش سوزی بیمه تایم در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در انتخاب و مقایسه شرایط شرکت های مختلف بیمه را انجام می دهند.

خرید بهترین بیمه آتش سوزی با مناسب ترین شرایط می تواند گزینه درست در خرید شما باشد.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴.۷ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر