بیمه تایم

بیمه بدنه کیلومتری سامان

بیمه بدنه کیلومتری سامان
۵
(۲)

در رشته بیمه‌های اتومبیل طرح‌های جدیدی را در جهت ارائه خدمات بهینه به بیمه گذاران ارائه می‌شود که می‌توانید با آشنایی و آگاهی از مزیت های همه طرح‌ها بهترین طرح را انتخاب و خریداری نمایید. یکی از جدیدترین طرح‌های بیمه بدنه که ارائه می‌شود بیمه بدنه کیلومتری سامان است و با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند دغدغه بسیاری از بیمه گذارانی که استفاده کمی از خودروی شخصی شان می‌کنند را جوابگو باشد. در ادامه به بررسی شرایط و مزایای این بیمه نامه خواهیم پرداخت.

بیمه بدنه کیلومتری سامان چیست؟

این بیمه نامه بر اساس میزان کیلومتر خودرو بوده و در سه بسته ۵۰۰۰ و ۸۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ کیلومتری برای  مدت ۳۶۵ روز و یا کمتر با تمامی پوشش‌های بیمه نامه عادی بدنه ارائه می‌گردد، بدین ترتیب این امکان برای بیمه گذار فراهم میشود که بر اساس میزان مصرف خود از وسیله نقلیه، طرح مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

چنانچه بسته خریداری شده پیش از زمان انقضای بیمه نامه به پایان برسد و یا نزدیک به اتمام باشد، بیمه گذار میتواند از طریق عامل صدور مربوطه بسته مازاد تهیه نماید. در غیر اینصورت بیمه گر در صورت وقوع حادثه احتمالی به نسبت حداقل حق بیمه، اعمال قاعده نسبی می نماید.

پوشش‌های بیمه بدنه کیلومتری سامان

این بیمه نامه همانند بیمه سایر بیمه های بدنه پوشش های اصلی بیمه بدنه از قبیل آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی خودرو می باشد. پوشش های اضافی نیز بیمه بدنه کیلومتری سامان دارد که در کنار پوشش های اصلی بیمه بدنه سامان می توانید داشته باشید.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه کیلومتری سامان

می توان گفت پوشش های اضافی کامل کننده بیمه نامه بدنه می‌باشد که می توانید با داشتن این پوشش‌ها، خیالتان از بابت خسارت هایی که ممکن است برای ماشینتون اتفاق بیافتد راحت می‌باشد:

  • پوشش خطرات در حال حرکت و خطرات ساکن و درجا (تصادفات در حال حرکت و حادثه های ماشین‌های پارک شده)
  • پوشش شکست شیشه به تنهایی
  • پوشش بلایای طبیعی
  • پوشش سرقت درجای ۱۰ درصدی
  • خسارت ناشی از اسید و مواد شیمیایی
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • نواسانات قیمت تا سقف ۲۵ درصد
  • نواسانات قیمت تا سقف ۵۰ درصد
  • پوشش حدف فرانشیز
  • بلایای طبیعی
  • نواسانات قیمت تا سقف ۱۰۰ درصد
  • میخ کشیدگی

پیشنهاد خواندن: بیمه بدنه چیست؟


مزایای بیمه بدنه کیلومتری سامان

بیمه بدنه کیلومتری سامان

اگر بیمه بدنه کیلومتری سامان تهیه کرده اید، علاوه بر پوشش‌هایی که این بیمه نامه به بیمه گذاران خود ارائه می‌نماید مزایا و برتری‌های دیگری هم دارد که در ادامه به برخی از موارد می‌پردازیم:

  • امکان خرید بیمه نامه بدنه یکساله و کوتاه مدت (کمتر از یکسال)
  • ارائه بسته‌های مختلف ۵، ۸ و ۱۲ هزار کیلومتری برای مدت ۳۶۵ روز (یک سال) و یا کمتر از آن با تمامی پوشش‌ها‌ی بیمه نامه عادی بدنه
  • امکان بهره مندی از تخفیف عدم خسارت بیمه نامه بدنه قبلی
  • امکان شارژ کیلومتر در صورت اتمام بسته خریداری شده
  • امکان صدور به دو روش با دستگاه کیلومتر شمار (تلمتیکس) یا بدون دستگاه کیلومتر شمار (تلمتیکس)
  • پوشش خطرات در حال حرکت و خطرات ساکن و درجا (تصادفات در حال حرکت و حادثه های ماشین های پارک شده)

 


پیشنهاد: راه های تخفیف بیمه بدنه


اعمال قانون قاعده نسبی در بیمه بدنه کیلومتری سامان

منظور از قاعده نسبی:

با دستگاه دور وَرز (کیلومترشمار) نسبت حق بیمه پرداختی به کل حق بیمه های که می‌بایست از بیمه گذار دریافت شود را محاسبه و حاصل، در مقدار خسارت کل ضرب می‌شود تا خسارت قابل پرداخت محاسبه شود.

بیمه نامه بدنه پیمایشی به دو روش ذیل صادر می‌شود:

با دستگاه دور وَرز (کیلومترشمار)

بدون دستگاه دور وَرز (کیلومترشمار)


بیشتر بدانید: راهنمای گرفتن خسارت بدون کروکی


دستگاه دورورز یا کیلومتر شمار سامان

در بیمه بدنه کیلومتری سامان، کیلومتر طی شده توسط خودرو بسیار مهم می‌باشد از این رو میزان کیلومتر بر اساس مقدار عدد ثبت شده در دستگاه کیلومتر شمار سامان  در زمان صدور در بیمه نامه درج می‌شود.

دستگاه کیلومتر شمار در هنگام بازدید اولیه از خودرو، در وسیله نقلیه شخصی متقاضی نصب می‌گردد و در صورت عدم تمدید بیمه‌نامه بدنه پیمایشی و عودت دستگاه کیلومتر‌شمار ۱۰% مبلغ حق بیمه تا سقف ۲ میلیون ریال به بیمه‌گذار برگشت داده می‌شود.

این وسیله (دستگاه) که صرفاً جهت نظارت کیلومتر مصرفی است، این امکان را ایجاد می‌نماید تا در صورت نزدیک بودن به اتمام کیلومتر مصرفی، نسبت به ارسال پیامک اتمام مقدار کیلومتر مصرفی برای شخص، اطلاع‌رسانی را انجام دهد تا بیمه‌گذار نسبت به اخذ الحاقیه و خرید بسته جدید در صورت نیاز اقدام نماید.لازم به ذکر است که مراتب درخواست افزایش کیلومتر و خرید بسته مازاد باید قبل از اتمام کیلومتر بسته خریداری شده انجام پذیرد و در غیر اینصورت می‌بایست بازدید مجدد صورت گیرد.


حتما بخوانید: فرانشیز بیمه بدنه چیست؟


شرایط خرید و اضافه کردن الحاقیه کیلومتر

با توجه به این که ممکن است قبل از تاریخ انقضای بیمه نامه نیاز به خرید بسته کیلومتری مازاد باشد، حداقل طرح قابل ارائه جهت افزایش کیلومتر مازاد، بسته ۵٠٠٠ کیلومتری است.

بیمه بدنه کوتاه مدت سامان

یکی از مزایای بیمه بدنه سامان امکان خرید بیمه نامه کوتاه مدت است. شما می‌توانید این بیمه نامه را به صورت تعداد روزهای کمتر از ۳۶۵ روز هم خریداری نمایید و از همه مزایای بیمه بدنه استفاده نمایید.

چرا باید بیمه بدنه کیلومتری سامان بخریم؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که خودرویی در پارکینگ دارید که استفاده زیادی به صورت روزمره از آن ندارید داشتن این بیمه نامه بسیار برای شما توصیه می شود. چراکه با کم بودن میزان مسافت طی شده حق بیمه شما هم کم می شود.

در واقع خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو با داشتن بیمه بدنه کیلومتری سامان امکان پذیر می‌باشد. هرچه خودروی شما مسافت کمتری جابجا شده باشد حق بیمه کمتر هم پرداخت می‌کنید.

تخفیفات بیمه بدنه کیلومتری سامان

این بیمه نامه نیز همه تخفیفات عدم خسارت بیمه بدنه را می‌تواند داشته باشد، علاوه بر تخفیفات عدم خسارت، تخفیف داشتن کیلومتر کمتر رو هم می‌تونید در بیمه بدنه کیلومتری سامان داشته باشید.

 

خرید آنلاین بیمه بدنه کیلومتری سامان

برای خرید بیمه بدنه کیلومتری سامان درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. با انتخاب پوشش‌های این بیمه نامه می‌توانید مقایسه قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و بیمه نامه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۲

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۲ comments