بیمه تایم

بیمه عمر یا گنجینه سپهر؟ مسئله این است

بیمه عمر یا گنجینه سپهر صادرات
۴.۱
(۲۸)

انجام برنامه‌ریزی و داشتن امنیت مالی که بتواند در زمان نیاز مالی همراه همه ما باشد از اولویت‌های برنامه ریزی همه افراد می‌باشد. در بیشتر مواقع که در باره بیمه عمر صحبت می‌شود یکی از  سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است بیمه عمر بخرند یا در بانک سرمایه گذاری کنند؟ علاوه بر این برای عده‌ای از افراد مقاسیه بین بیمه یا گنجینه سپهر صادرات نیز سوال است که در این مطلب به این مورد می‌پردازیم. همراه ما باشید.

پیش از خواندن این مطلب بد نیست بدانید که :

اگر می‌خواهید مقایسه‌ای نسبت به بیمه عمر و سپرده سپهر صادرات داشته باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که ماهیت بیمه عمر و سپرده گنجینه سپهر صادرات کاملا متفاوت بوده و پوشش‌های بیمه ای چند صد میلیون تومانی که بیمه عمر از ابتدای قرار داد حتی با مبالغ کم به بیمه شده‌ها ارائه می‌کند، توسط گنجینه سپهر ارائه نمی‌شود و در انتخاب و جهت ارزیابی دقیق‌تر بهتر است در مقایسه بین این دو سرمایه‌گذاری معیار فقط مقایسه سود نهایی نباشد.
اگر نیاز به مقایسه و مشاوره بیمه عمر دارید می‌توانید از کارشناسان بیمه عمر ، بیمه تایم کمک بگیرید تا شما را در این انتخاب کمک نمایند.

گنجینه سپهر چیست؟

گنجینه سپهر یکی از انواع حساب‌های سپرده گذاری بانک صادرات است که به صورت یک سپرده بلند مدت بوده که مشتریان با دریافت سود سپرده بلند مدت می‌توانند این سرمایه گذاری را انجام داده و هر زمان هم نیاز به این مبلغ داشتند می توانند از حساب خود به هر میزان برداشت نمایند.

ویژگی‌های گنجینه سپهر صادرات

  • این نوع سرمایه گذاری فقط در بانک صادرات انجام می‌شود و فرد می‌تواند به صورت یکجا و یا به صورت قسطی سپرده گذاری را انجام دهد.
  • مدت زمان داشتن گنجینه سپهر می تواند به مدت چند ماه تا چند سال بوده و بر اساس سودهای بانکی متنوع مصوب برای این طرح، میزان سودهای مختلف برای سپرده گذاران گنجینه سپهر پرداخت می‌شود.
  • سپرده گذاران می‌توانند تعداد اقساط و میزان سرمایه گذاری را انتخاب نماید. البته قسط اول در این طرح بر اساس انتخاب خود بانک تعیین می‌شود.
  • اگر سپرده گذار بخواهد از این حساب برداشت داشته باشد، می‌تواند یکبار در هر روز و حداقل با مبلغ مانده  ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان امکان پذیر میباشد.
  • گنجینه سپهر صادرات دارای طرح‌های مختلف همانند تامین آتیه کودکان و نوجوانان، تامین آتیه مهر همسران، تامین آتیه کارگران و کشاورزان و طرح حامی می باشد که هر فرد سپرده گذار می تواند بر اساس شرایطی که دارد  هریک را انتخاب نماید.
  • گنجینه سپهر صادرات برای سنین خاص و برای مشاغل  مشخصی ارائه می‌شود.

بیمه عمر چیست؟

داشتن بیمه نامه‌ای که یکی از پرطرفدارترین بیمه نامه‌ها در سراسر جهان است، بیمه نامه‌ای که تبدیل به یک سرمایه گذاری بلند مدت همراه با پوشش‌های بیمه‌ای  می‌شود که با پس انداز بخشی از درآمد ماهانه که شاید مبلغی بسیار جزئی باشد انجام می‌شود. بیمه فوت که هم اکنون بیمه عمر نامیده شده است. شاید مهم تر از سرمایه گذاری پوشش های بیمه‌ای این بیمه نامه است ، پوشش‌هایی از قبیل فوت، پوشش برخی از بیماری‌های خاص، ازکارافتادگی و نقص عضو از جمله مواردی هستند که از طرف شرکت های بیمه ارائه می‌شود برای اطلاعات بیشتر مقاله بیمه عمر چیست؟ را مطالعه نمایید.


سوالاتی که ممکن است شما هم داشته باشید:

بالاترین نرخ سود بیمه عمر متعلق به کدام شرکت است؟

چرا کشورهای پیشرفته به بیمه عمر اهمت بیشتری می‌دهند؟

بیمه عمر ایران چه شرایطی دارد؟


بهتر است قبل از بررسی اینکه بیمه عمر بهتر است یا گنجینه سپهر کمی با نحوه سوددهی این دو آشنا شویم.

محاسبه سود گنجینه سپهر و بیمه عمر به چه صورت است؟

اگر به دنبال بررسی سود دهی سپرده گذاری در طرح گنجینه سپهر بانک صادرات هستید، جدول  محاسبه سود گنجینه سپهر بانک صادرات زیر می‌تواند شما را در انتخاب بیمه عمرتان کمک نماید.

 

مدتسود گنجینه سپهر
کمتر از ۳ ماه۷ ٪
۳ تا ۶ ماه۱۰٪
۶ تا ۹ ماه۱۲٪
۹ تا ۱۲ ماه۱۵٪
۱ساله۱۷٪
۲ ساله۱۸٪
۳ ساله۱۹٪
۴ ساله۱۹.۵٪
۵ ساله ۲۰٪

 

همانطور که مشاهده می‌کنید در گنجینه سپهر صادرات بر اساس مدت ماه‌هایی که سپرده گذاری انجام می‌شود میزان سود پرداختی از سوی  بانک صادرات متفاوت می‌باشد.

 فقط سپرده‌هایی که مدت آن‌ها ۵ ساله می‌باشد، سود پرداختی  آنها ۲۰ درصد می‌باشد.

یکی از مزایای بیمه عمر نسبت به گنجینه سپهر صادرات داشتن سود تضمینی ثابت از ابتدا تا پایان قرار داد در بیمه‌های عمر می‌باشد. تقریبا در همه شرکت‌های بیمه میزان سود تضمینی در زمان صدور بیمه نامه و در جدول بیمه عمر به بیمه گذار ارائه می‌شود. سود تضمینی ضمانت بیمه مرکزی برای بیمه نامه های عمر است، در واقع این سود حداقل میزان سودی است که از طرف شرکت‌های بیمه به بیمه نامه‌های عمر پرداخت می‌شود و علاوه بر سود تضمینی، سود مشارکتی نیز به بیمه نامه های عمر پرداخت می‌شود که مجموع سود تضمینی و سود مشارکتی در جدول عمر به صورت اندوخته بیمه عمر قابل مشاهده بوده و بر اساس مدت زمان و مبلغ حق بیمه پرداختی و سن  هر فرد میزان اندوخته ، متفاوت می‌باشد.

 


مطلب مرتبط: نحوه محاسبه بیمه عمر چگونه است؟


 

واقعا بیمه عمر بهتر است یا گنجینه سپهر؟

گنجینه سپهر با توجه به ماهیتی که دارد یکی از انواع سرمایه گذاری و سپرده گذاری در بانک است که با ماهیت خرید بیمه عمر کاملا متفاوت است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین بیمه عمر و گنجینه سپهر داشته باشیم می‌توانیم به موارد مشابه مقایسه بیمه عمر و بانک اشاره کنیم. برای بررسی دقیق تر می‌توانیم با استفاده از یک جدول یک مقایسه کلی برای این دو مورد داشته باشیم.

مقایسه بیمه عمر و گنجینه سپهر صادرات

 

مزایا و معایب گنجینه سپهر صادرات در برابر بیمه عمر

اگر بررسی کلی با توجه به جدول بالا نسبت به گنجینه سپهر داشته باشید می‌توانید شرایط کلی گنجینه سپهر را بررسی نمایید و در کل در کنار مزایای آن میتوان موارد زیر را به عنوان معایب آن در نظر گرفت:

  • برای داشتن گنجینه سپهر بانک صادرات باید فرد سپرده گذار حداقل مبلغ  ۱ میلیون تومان را در حساب خود داشته باشد ولی در بیمه عمر چنین الزامی وجود ندارد و بیمه گذار به انتخاب خود می‌تواند میزان حق بیمه عمرش را انتخاب نماید.
  • در گنجینه سپهر صادرات برای سپرده گذاران شرایط سنی خاصی وجود دارد و فقط کودکان و دارندگان مشاغل خاص می‌توانند از سپرده گذاری گنجینه سپهر صادرات استفاده کنند. اما در بیمه عمر از بدو تولد تا سن ۶۹ سالگی همه افراد می‌توانند بیمه عمر و سرمایه گذاری داشته باشند.
  • پوشش‌های بیمه‌ای از قبیل پوشش سرمایه فوت به هر علت و  فوت در اثر حادثه، پوشش امراض خاص و ازکارافتادگی، مواردی هستند که بیمه عمر دارد و با توجه به حق بیمه پرداختی از سوی بیمه گذار به فرد بیمه شده ارائه می شود ولی گنجینه سپهر صادرات چنین پوشش‌هایی را ندارد .
  • نحوه سود دهی در گنجینه سپهر صادرات بر اساس مدت سپرده گذاری بوده و برای مدت زمان‌های مختلف متفاوت می‌باشد، ولی میزان سود بیمه عمر بر اساس جدول بیمه عمر از ابتدای قرار داد به صورت سود تضمینی بیمه عمر تعریف شده و پرداخت می‌شود.
  • امکان بازنشستگی در بیمه عمر یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر نسبت به گنجینه سپهر می باشد که تا ۱۰۰ سالگی امکان پرداخت مستمری دارد.

جدول گنجینه سپهر بانک صادرات

یک نمونه جدول گنجینه سپهر به ترتیب ذیل درج شده که می تونید مبالغ و شرایط را بررسی کنید.

جدول گنجینه سپهر

جهت خرید نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟

شما می توانید برای بررسی و مقایسه بین انواع بیمه نامه‌های عمر در بین شرکتهای مختلف بیمه از کارشناسان بیمه عمر، بیمه تایم کمک بگیرید. کارشناسان بیمه تایم می توانند شما را در انتخاب و خرید بهترین عمر و مقایسه عمیق بین بیمه عمر با گنجینه سپهر یا سرمایه‌گذاری در بانک کمک نمایند.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد رای ۲۸

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۹ comments

  • سلام
    من گنجینه سپهر دارم .ولی در زمان افتتاح حساب که چند ساله است از من سئوال نشد و نمیدانم که شرایط چیست. بیشتر از دوسال این حساب را برای فرزندانم باز کردم. افتتاح حساب را با یک میلیون باز کردم.
    * اگر بخواهم برای یک سال را واریز کنم چقدر باید بریزم. در حال حاضر ماهی ۱۵۰۰۰۰ تومان میریزم.
    * آیا یکساله یک جا بریزم بهتره یا اینکه ماهیانه بریزم.
    * لطفاً بر شوری در این مورد هست برای من ارسال کنید.
    * بانک به من گفته که هر سال قرار داد تمدید میشود. درسته.
    * سود ۵ ساله اگر قرارداد ۵ ساله ثبت شود ۲۰درصد حساب میشود یا مثل جدولی که در این سایت گذاشتید هر سال تغییر میکند.

    مصطفی سلیم پور — ۰۹۱۳۳۰۶۰۲۷۰

    • جناب سلیم پور، متاسفانه ما دسترسی به سرمایه گذاری شما در گنجینه سپهر نداریم و می توانید از محلی که این سرمایه گذاری را انجام داده اید بخواهید تا راهنماییتان کنند.

  • سلام
    من سه ساله که چهارتا بیمه عمر پاسارگاد دارم (برای کل خانوادم). یک قرارداد ۳۰ ساله. ولی از اونجاییکه ۲۰ سال دیگه بچه هام باید عروس-داماد بشن میخوام علاوه بر بیمه عمر، گنجینه سپهر هم داشته باشم که ۲۰ سال دیگه مبلغی رو دریافت کنم.
    آیا پیشنهاد میکنین که این کار رو انجام بدم؟

  • من قبلا”ازاطلاعیه بانک صادرات طرح سپرده گذاری سپهرصادرات را یک نسخه تهیه کردم.ولی الان با مبلغ اولیه پرداختی وپرداختهای ماهانه مبالغ دریافتی مشتری از بانک بعداز۵یا۱۰یا۱۵یا۲۰یا۲۵یا۳۰سال بعد به هیچ وجه باارقامی که در اطلاعیه صادرشده ازطرف بانک صاد رات اصلا”همخوانی ندارد.من انواع و اقسام دزدی را دیده ام ولی دزدی توروز روشن آنهم ازطرف بانک دولتی با آن همه قدمت ،واقعا” سرآمدان!!!؟؟؟؟

    • جناب غفاری عزیز، در زمان صدور بیمه نامه جدولی ضمیمه بیمه نامه تان هست که اگر حق بیمه های سالانه تان را در سررسید تعیین شده پرداخت کرده باشید، باید اندوخته بیمه ای هم اکنون شما با این مبالغ مطابقت داشته باشد.
      در غیر این صورت باید پیگیری این مورد رو از بانک صادراتی که بیمه تان را صادر کرده اند انجام دهید.

  • من حدود ۷ سال است گنجینه سپهر دارم و مشکل اساسی در پرداخت قسط اول سالانه می باشد که هر ساله می بایست به شعبه مراجعه کرد.
    به همین موجب در موقع مراجعه به شعبه متاسفانه پرسنل بانک بعضی موقع ها آن قدر ، کند عمل می کنند که شخص منصرف می شود.
    من این هفته برای پرداخت سررسید قسط اول مراجعه کردم که در مدت یک ساعت حضور در بانک صادرات سرپرستی استان بوشهر(شعبه توحید) فقط کار ۳ نفر انجام شد و از آنجای که مرخصی ساعتی گرفته بودم مجبور به عدم پرداخت شدم و رئیس شعبه هم پاسخ مناسبی ندادند.
    لذا در صورت امکان و همانند بیمه عمر می بایست به گونه ای باشد که سررسید قسط اول سالانه به سهولت پرداخت گردد.
    باتشکر

    • جناب مجتبی عزیز ما کارگزاری هستیم و متاسفانه نمی تونیم درباره پرداخت طرح های بانکی نظری داشته باشبم.