بیمه تایم
بیمه مسئولیت با نام و بیمه مسئولیت بی نام

بیمه مسئولیت با نام و بیمه مسئولیت بی نام

۵
(۲)

انواع بیمه نامه‌های مسئولیت، در همه مشاغل دارای دغدغه‌های مختلف می‌باشند. بیمه نامه‌های مسئولیت در انواع بیمه مسئولیت می‌تواند به صورت بیمه مسئولیت با نام یا بیمه مسئولیت بی نام تهیه نمایند.

بیمه مسئولیت بی نام چیست؟

بیمه مسئولیت بی نام بیمه نامه ای است که در آن مشخصات کارکنان و بیمه شدگان درج نشده است. در کسب و کارهایی که کارمندان متغیر در طول زمان دارند، کارفرما بیمه مسئولیت بی نام خریداری می‌کند تا در زمان خسارت به مشکل نخورد. در واقع در بیمه مسئولیت بی‌ نام، نام کارمندان و پرسنل یک شرکت در بیمه‌نامه درج نمی‌شود و تنها لازم است به تعداد آنها اشاره شود. بنابراین در چنین بیمه‌نامه‌ای کارفرما دیگر دردسرهای اضافه‌کردن نام کارمندان جدید و حذف نام کارمندان قبلی را نخواهد داشت.

بیمه مسئولیت با نام چیست ؟

در بیمه مسئولیت با نام، اسم کارمندان در بیمه‌نامه و الحاقیه می‌آید، کسب و کارهایی که کارکنان ثابت دارند می‌توانند بیمه مسئولیت با نام خریداری نمایند. در این بیمه‌نامه اگر کارفرما اقدام به استخدام نیروی جدیدی کند، باید نام او را در قالب یک الحاقیه به بیمه‌نامه اصلی اضافه کند. چون اسم کارمندان و اعضای شرکت در بیمه مسئولیت با نام ذکر می‌شود، بنابراین شرکت‌های بیمه‌ خسرات وارد شده به افرادی که نام آن ها در بیمه نامه ثبت شده است را تحت پوشش قرار می دهند.

اگر جابجایی در کارکنان شرکت وجود داشته باشد، کارفرما باید فورا مورد را به شرکت بیمه اعلام نماید، تا پوشش در بیمه نامه داشته باشد.

تفاوت بیمه مسئولیت بی نام و بیمه مسئولیت با نام

وقتی بدانید تفاوت بیمه مسئولیت بی نام و با نام چیست، انتخاب بهترین بین این دو نوع بیمه‌نامه خواهید داشت.

در بیمه مسئولیت با نام، حتما باید کارفرما اسامی تمامی کارمندان و کارکنان خود را به شرکت بیمه اعلام نماید. حتی در صورت تغییر لیست کارکنان حتما باید تغییرات اتفاق افتاده به شرکت بیمه اعلام شود. اما در بیمه مسئولیت بی نام تغییرات کارکنان نگرانی برای کارفرما ندارد.

معمولا شرکت هایی که کارکنان ثبت دارند، معمولا بیمه نامه با نام تهیه می نمایند. اما شرکت هایی که کارکنان آن ها در حال تغییر می باشد بهتر است بیمه نامه بی نام تهیه نمایند. معمولا شرکت هایی که با پیمانکار ها کار می کنند، بیمه نامه بی نام تهیه می کنند.

شرکت‌هایی که کارکنان روز مزد بیشتری دارند، که دائما در حال تغییر هستند، می توانند بیمه مسئولیت بی نام تهیه کنند. چراکه تغییر اسامی کارکنان در زمان تغییر هم، زمان بر می باشد.

می توانید بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان را مطالعه نمایید تا با آگاهی کامل انواع بیمه نامه را مطالعه نمایید.

 بیمه مسئولیت با نام یا بیمه مسئولیت بی نام کدام یک را بخریم؟

از لحاظ پوشش دهی، بیمه مسئولیت با نام سراسر کشور پوشش دارند اما در بیمه مسئولیت بی نام حتما باید آدرس محل مورد بیمه در بیمه نامه درج شود.

در برخی از شرکت های بیمه تعداد حداقل نفرات در بیمه نامه بی نام محدودیت دارند، حتما قبل از خرید با شرایط تعداد کارکنان باید آشنایی کامل داشته باشید.

هر کدام از انواع بیمه نامه ها دارای شرایط پرداخت خسارت و مزایا معایب مختلف می‌باشند. به عنوان مثال بیمه مسئولیت بی نام بعد از صدور با تغییر کارکنان نیازی به تغییر در بیمه نامه و یا صدور الحاقیه ندارد، اما در بیمه مسئولیت با نام با هر تغییر در کارکنان باید برای بیمه نامه الحاقیه صادر شود.

در برخی از شرکت های بیمه ،حق بیمه بیمه مسئولیت با نام در شرایط برابر کمتر از حق بیمه مسئولیت بی نام می باشد.

استعلام و خرید بیمه مسئولیت بی نام و با نام از بیمه تایم

برای خرید بیمه مسئولیت بی نام و یا با نام می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. کارشناسان بیمه تایم شما را در خرید بیمه مسئولیت بی نام و با نام ( در انواع بیمه مسئولیت خدماتی و ساختمانی و … همراهی می نمایند.)

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۲

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۲ comments

    • با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۳۸۲۸ تماس بگیرید و با تکمیل فرم پپیشنهاد بهترین نرخ و شرایط رو از کارشناسان بیمه تایم دریافت کنید.