بیمه تایم
پوشش های بیمه شخص ثالث

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به چه میزان می‌باشد؟

۰
(۰)

بیمه شخص ثالث، بیمه نامه‌ای است اجباری است، همه دارندگان وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث را با توجه به پوشش‌های مالی و جانی  هر سال بیمه‌ای می‌توانند این بیمه نامه را با پوشش‌های مختلف خریداری نمایند. در ادامه می‌خواهیم پوشش‌های بیمه شخص ثالث را بررسی نمایم.

انواع پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث ۳ پوشش زیر را در زمان خسارت به زیان دیدگان پرداخت می‌نماید:

  • پوشش مالی بیمه شخص ثالث
  • پوشش جانی بیمه شخص ثالث
  • پوشش راننده مقصر در بیمه شخص ثالث

پوشش مالی بیمه شخص ثالث شامل چه مواردی می‌باشد؟

تمامی خسارت‌های مالی که ممکن است برای ماشین و یا سایر افراد ثالث توسط خودروی مقصر وارد شود توسط پوشش مالی بیمه نامه ثالث تحت پوشش بوده و جبران می‌شود.

سقف خسارت مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

پوشش مالی بیمه نامه ثالث در سال های مختلف با توجه به ضریب دیه همان سال محاسبه می‌شود. حداقل میزان پوشش مالی هر سال ۲.۵ درصد دیه ماه حرام آن سال می‌باشد.

در سال ۱۴۰۲ میزان پوشش مالی با توجه به دیه امسال ۳۰ میلیون تومان می‌باشد. البته بیمه گذار می‌تواند تعهدات مالی بالاتر را در هر سال مالی انتخاب و خریداری نماید. با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو ها و خسارات ممکنه در زمان تصادف بهتر است پوشش مالی بالاتر را انتخاب و خریداری نمایید که در زمان خسارت به مشکل نخورید. سقف پوشش مالی در هر سال بیمه ای برابر با نصف دیه آن سال می‌باشد. برای سال ۱۴۰۲ سقف پوشش مالی ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.

اهمیت سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث

با توجه به این که جبران خسارت در بیمه ثالث با توجه به میزان تعهد مالی ثبت شده در بیمه نامه قابل پرداخت می‌باشد،با توجه به گران شدن قطعات تعمیری خودرو و همچنین ارزش خودروها اگر خسارتی داشته باشید که مبلغ آن بالاتر از میزان سقف تعهدات مالی بیمه نامه باشد اتفاق بیافتد، بیمه گذار باید مابقی خسارت را از جیب مبارک پرداخت نماید. از این رو توصیه می شود که برای داشتن پوشش مطمئن پوشش مالی بالاتر را در زمان تمدید و یا خرید بیمه نامه انتخاب نمایید.

کدام شرکت‌ها بالاترین میزان پوشش مالی را ارائه می‌کنند؟

پوشش مالی پایه در همه شرکت های بیمه یکسان بوده و با توجه به میزان مشخص شده در ابتدای سال هیچ شرکت بیمه ای نمی تواند کمتر از این میزان را به عنوان پوشش مالی در بیمه نامه ثبت نماید. اما برای پوششهای مالی بالاتر از پوشش مالی پایه سقف تعهدات شرکت های بیمه با هم متفاوت می باشد. و فقط برخی از شرکت های بمیه فقط سقف تعهدات بیمه ثالث را ارائه می نمایند. برای اطلاع بیشتر می‌توانید مقاله سقف تعهدات بیمه ثالث در سال ۱۴۰۲ را مطالعه نمایید.

سقف پوشش های بیمه شخص ثالث

پوشش جانی بیمه شخص ثالث کدامند؟

اگر در حادثه  رانندگی فردی به غیر از راننده آسیب جسمی ببیند می تواند از پوشش جانی بیمه ثالث برای جبران استفاده نماید. شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی جزئی و کلی یا موقت و دائم  و دیه همه از جمله پوشش های جانی بیمه شخص ثالث می باشد.

میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث به چه میزان است؟

میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث هر سال بر اساس دیه اعلام شده توسط قوه قضائیه مشخص شده و در بیمه نامه ثالث درج می‌شود. میزان دیه ماه عادی سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۰۰ میلیون تومان و دیه ماه حرام سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیارد و دویست میلیون تومان می‌باشد.

پوشش جانی برای چه افرادی قابل استفاده می باشد؟

پوشش جانی بیمه شخص ثالث شامل همه افراد سرنشین و سایر افرادی که در حادثه خسارت داشته اند می‌شود. به غیر از راننده مقصر حادثه.

پوشش راننده مقصر در بیمه ثالث

بر اساس قانون جدید بیمه ثالث، در چند سال اخیر راننده مقصر حادثه رانندگی اگر خسارت جانی داشته باشد می‌تواند از بیمه ثالث برای جبران خسارت استفاده نماید.

این پوشش شامل فوت، نقص عضو و دیه و هزینه پزشکی می‌باشد که برای راننده در تصادف اتفاق بیافتد.

آیا بعد از صدور بیمه ثالث می توانم پوشش های بیمه ثالث را افزایش دهم؟

میزان پوشش جانی بیمه ثالث ثابت بوده و بر اساس دیه همان سال مشخص می‌شود اما بیمه گذار می‌تواند پوشش مالی بیمه نامه را با ثبت الحاقیه افزایش دهد.

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث از بیمه تایم

اگر می‌خواهید بیمه ثالث خریداری و یا تمدید نمایید می‌توانید به کمک سامانه بیمه تایم استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت کرده و بهترین بیمه خودرو را با پوشش‌های مناسب و کافی خریداری نمایید.

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای ۰

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر