بیمه تایم
بیمه ماشین آفرود

بیمه ماشین آفرود

۵
(۱)

به رانندگی خارج از جاده آفرود یا بیراهه نوردی گفته می‌شود. آفرود سواری یکی از ورزش‌های هیجان انگیز است که هزینه بالایی را ندارد. ماشین‌های آفرود ویژگی‌های خاص خودش را دارد و آفرود سواری بدون ماشین‌های مجهز و متناسب آسیب زننده است و بهتر است اصلا انجام نشود! ال این که بیمه ماشین آفرود چگونه انجام می‌شود و چه شرکت‌هایی برای ماشین آفرود بیمه نامه صادر می‌کنند؟ موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آفرود چیست؟

آفرود در واقع سبکی از رانندگی است که در خارج از جاده و در بیراهه نوردی انجام می‌شود. خودروهایی که برای آفرود استفاده می‌شود از نظر فنی دارای شرایط خاص می‌باشند. به عنوان مثال خودروهای با قدرت دیفرانسیل بالا مناسب برای ورزن هیجان انگیز آفرود هستند.

کدام ماشین ها جز ماشین‌های آفرود هستند؟

با توجه به ویژگی‌های فنی و فیزیکی ماشین‌های آفرود، برخی از خودروهای زیر به عنوان ماشین آفرود استفاده می‌شود:

تویوتا پرادو Perado

تویوتا لندکروزر Land Cruiser

تویوتا اف جی کروزر FJ Cruiser

تویوتا فورچونر Fortuner

تویوتا هایلوکس Hilux

جیپ صحرا

جیپ آهو

جیپ شهباز

وانت کاپرا

نیسان رونیز

نیسان پاترول

نیسان پیکاپ

شورولت بلیزر

پیکاپ ریچ

پیکاپ آمیکو آسنا

پاژن

سانگ یانگ موسو

و …

پوشش های ماشین آفرود

بیمه ثالث ماشین آفرود

بیمه شخص ثالث، بیمه نامه ای است اجباری، و همه وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. ماشین آفرود هم مانند ماشین‌های دیگر باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. ماشین آفرود ممکن است خسارت‌های زیادی را به خودروهای دیگر وارد کند از این رو داشتن بیمه شخص ثالث با پوشش مالی بالا خیال شما را از خسارت‌های ممکنه دردسرهای عجیبی را ممکن است برای دارنده این خودرو به همراه داشته باشد.

در کنار پوشش مالی، پوشش جانی برای راننده خودروی آفرود و برای سرنشینان و سایر افرادی که ممکن است خسارت جانی از سمت خودروی آفرود به آن‌ها وارد شود با داشتن بیمه شخص ثالث قابل جبران می‌باشد.

چرا ماشین آفرود را باید بیمه بدنه بکنیم؟

معمولا خسارت هایی که در حین رانندگی آفرود و خارج از شهر برای خودرو های آفرود وارد می شود خسارات سنگینی را دارد. احتمال تصادف، واژگونی، قرار گرفتن در مسیر سیل و باران و … شکستن شیشه در اثر حادثه، و یا حتی آتش سوزی و سرقت همه از جمله پوشش های مهم بیمه بدنه است که بهتر است برای خودرو آفرود بیمه بدنه داشته باشید. شما به راحتی می‌تونید استعلام قیمت بیمه بدنه را از طریق سامانه بیمه تایم و به صورت آنلاین انجام دهید.

بیمه بدنه ماشین آفرود

در کنار بیمه شخص ثالث، دارنده ماشین آفرود برای جبران خسارات احتمالی بهتر است که بیمه بدنه داشته باشند که خسارات وارد شده به بدنه خودرو را جبران نماید. چراکه علی رغم استحکام بدنه ماشین آفرود ممکن است تصادفاتی اتفاق بیافتد که آسیبی به بدنه وارد شود که با بیمه بدنه قابل پرداخت می‌باشد.

 حق بیمه ماشین آفرود

ماشین آفرود با توجه به نوع کاربری که دارد ریسک بیمه ای بالایی را دارد، از این حق بیمه بدنه و حق بیمه ثالث بالایی را دارند. چراکه احتمال وقوع خسارت برای ماشین آفرود بالا می‌باشد. البته قیمت ماشین آفرود هم گران تر از برخی از ماشین‌های شهری است و این نیز در محاسبه بیمه بدنه آفرود تاثیر گذار می‌باشد.

با توجه به کاربری این خودرو و با توجه به ریسک بالایی که دارد، حتی برخی از شرکت ها از بیمه کردن ماشین های آفرود خود داری می کنند یا تا ۱۰۰ برابر ریسک بالایی را برای بیمه نامه در نظر می گیرند. برای انتخاب درست بیمه نامه، می توانید مقاله بهترین بیمه بدنه را مطالعه نمایید و با آگاهی کامل این بیمه نامه را خریداری نمایید.

استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه و بیمه ثالث

برای خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین و از طریق سامانه بیمه تایم می‌توانید درخواست خودتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید و به کمک مقایسه قیمت و مقایسه میزان خسارت دهی شرکت های بیمه ، بهترین بیمه نامه خودرو را از بیمه تایم ثبت و خریداری نمایید. امکان بازدید خودرو در محل هم برای برخی از خودرو ها و با برخی از شرایط امکان پذیر می‌باشد.

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۱

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر