بیمه تایم
پوشش های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه شامل چه مواردی می‌شود؟

۵
(۲)

با توجه به شرایط بیمه بدنه در همه شرکت‌های بیمه، بیمه بدنه دارای دو دسته پوشش اصلی و پوشش اضافی می‌باشد. برای خرید یک بیمه نامه کامل که پوشش‌های مناسب برای خودرویمان داشته باشیم باید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را بشناسیم. در ادامه به بررسی پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خواهیم پرداخت.

انواع پوشش‌های بیمه بدنه

  • پوشش های اصلی بیمه بدنه
  • پوشش های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

در بیمه نامه بدنه پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به ترتیب زیر می‌باشد:

  • حوادثی همچون آتش سوزی
  • برخورد صاعقه به وسیله نقلیه
  • ایجاد خسارت به چرخ ها و ترکیدگی لاستیک
  • انفجار
  • سرقت کلی خودرو
  • همه خسارات ناشی از برخورد با جسم ثابت و متحرک

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

تعداد پوشش‌های اضافی بیمه بدنه نسبت به پوشش های اصلی این بیمه نامه متعدد می‌باشد و شما می‌توانید به دلخواه هر کدام از انواع پوشش‌های زیر را به عنوان پوشش اضافی به بیمه بدنه ماشین تان اضافه نمایید.

پوشش شکست شیشه

اگر شیشه خودروی مورد بیمه به علت نوسان دما بشکند با داشتن پوشش شکست شیشه قابل جبران می‌باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شکست شیشه به علت حادثه باشد با پوشش‌های اصلی بیمه نامه تحت پوشش می‌باشد. اما شکست شیشه به علت دیگری به غیر از حادثه باشد با پوشش شکست شیشه قابل جبران می‌باشد.

پوشش رنگ‌ها و مواد شیمیایی و اسید پاشی

پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی یکی از اتفاقات نادر است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیافتد، اما در صورت اتفاق با داشتن بیمه بدنه و پوشش مواد شیمیایی قابل جبران است. پوشش مواد شیمیایی از جمله پوشش‌های اضافی ارزان در بیمه بدنه است که می‌توانید با مقایسه قیمت بیمه بدنه در بیمه تایم می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

پوشش بلایای طبیعی

اگر هر گونه خسارتی به دلیل هر کدام از بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله و طوفان به خودروی بیمه شده وارد شود با داشتن پوشش بلایای طبیعی قابل جبران می‌باشد.

پوشش نوسان قیمت خودرو

ارزش خودرو یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار در قیمت بیمه بدنه می‌باشد. با توجه به نوسانات قیمت خودرو در سال‌های اخیر داشتن این پوشش بسیار مهم می باشد  چراکه در زمان خسارت، خسارت بر اساس ارزش روز خودرو قابل پرداخت می‌باشد.

پوشش ایاب و ذهاب

در برخی از مواقع پیش می‌آید که خسارتی برای خودرو وارد شود که قابل جابجایی نباشد، در این شرایط با داشتن پوشش ایاب و ذهاب هزینه روزانه رفت و آمد با توجه به مبلغ ثبت شده در بیمه نامه قابل جبران خواهد بود.

پوشش کشیده شدن میخ روی بدنه خودرو

یکی از موضوعاتی که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیافتد، کشیده شدن جسم تیز روی بدنه خودرو می‌باشد. خسارتی که در اثر این موضوع اتفاق بیافتد با داشتن پوشش قابل جبران می‌باشد. این پوشش توسط برخی از شرکت ها قابل جبران می‌باشد.

پوشش ترانزیت خودرو

پوشش ترانزیت مخصوص خودورهایی می باشد که خارج از کشور تردد دارند. چراکه بیمه بدنه فقط پوشش های بیمه‌ای را برای خودروهایی جاری می‌کند که در داخل کشور به خسارت بخورند. برای داشتن پوشش ترانزیت خارج از کشور باید این پوشش را به صورت جداگانه خریداری نمایید. خودروهایی که می خواهند از کشور خارج شوند و می‌خواهند پوشش داشته باشند بهتر است که پوشش ترانزیت را قبل از خروج از کشور خریداری نمایند.

پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه

فرانشیز در بیمه بدنه همانند سایر انواع بیمه نامه ها در هر خسارت توسط بیمه گذار باید پرداخت شود. میزان فرانشیز بیمه بدنه در هر بار خسارت متفاوت می‌باشد. برای حذف فرانشیز در هر بار خسارت می‌توانید پوشش حذف فرانشیز را به عنوان یک پوشش اضافی خریداری نمایید.

پوشش حذف استهلاک

پوشش حذف استهلاک به عنوان پوشش اضافی در بیمه بدنه قابل خرید می‌باشد برخی از خودروها می‌توانند با خرید پوشش حذف استهلاک اگر خودروی شما در حادثه ای دچار آسیب شود، در زمان پرداخت خسارت استهلاک قطعات از مبلغ کسر می‌شود. اما با داشتن این پوشش خسارت به صورت کامل پرداخت می‌شود.

استعلام و خرید بیمه بدنه

در کل پوشش‌های بیمه بدنه در خرید بیمه نامه بدنه بسیار تاثیر گذار می‌باشند که شما چه پوشش‌هایی را در بیمه بدنه خریداری کرده اید و با انتخاب بهترین بیمه بدنه بتوانید بیشترین خسارت را در زمان حادثه دریافت نمایید. کارشناسان بیمه تایم شما را در این انتخاب همراهی می‌کنند تا با آگاهی درباره قوانین بیمه بدنه بهترین تصمیم را در خرید بگیرید.

با ثبت اطلاعات خودرو در سامانه بیمه تایم می‌توانید مقایسه قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه را با هم انجام داده و مناسبت ترین بیمه را انتخاب و خریداری نمایید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۲

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر