بیمه تایم

بیمه اجباری منازل مسکونی

بیمه اجباری منزل مسکونی
۵
(۳)

یکی از جدیدترین قانون های مصوب در سال ۱۳۹۹، اجباری شدن بیمه منازل مسکونی می‌باشد که بر اساس این قانون تمامی مالکان ساختمان‌های مسکونی از ابتدای فروردین سال  ۱۴۰۰ موظف هستند که برای ساختمان مسکونی بیمه نامه آتش سوزی تهیه نمایند.

چرا باید بیمه ساختمان داشته باشیم؟

ایران همواره با خطرات متعددی همچون خشکسالی‌های مکرر، سیل، طوفان شن، زلزله و آتش‌سوزی در جنگل ها روبرو است و همین مساله سبب شده تا ایران جزو ۱۰ کشور نخست به لحاظ میزان وقوع بلایای طبیعی باشد. از مجموع ۳۲ نوع بلای طبیعی که در ایران وجود دارد، سیل، زلزله و طوفان جزو پرتلفات ترین حوادث کشور به حساب می‌آیند.

در بین تمامی خطرات موجود یکی از نگرانی‌های اصلی، خطر زمین لرزه است چراکه ایران به دلیل موقعیت خاص خود در معرض زمین لرزه های متعدد و شدید قرار دارد و در سال‌های گذشته شاهد خسارات بالایی در حوادث ناشی از زلزله در مناطق مختلف از جمله زلزله بم، زلزله کرمانشاه و … بوده ایم که خسارت های مالی قابل توجهی را برای ساکنین این مناطق داشته است.

همه حوادث طبیعی و حوادثی که منجربه آتش سوزی می‌شود، خسارت های مالی بسیاری را به همراه خواهد داشت که جبران این حوادث می تواند هزینه قابل توجهی را به همراه داشته باشد، از این رو داشتن بیمه نامه آتش سوزی می تواند کمک بسیار بزرگی در جبران خسارات داشته باشد.


پوشش‌های بیمه آتش سوزی

پوشش های اجباری بیمه منازل مسکونی

بیمه آتش سوزی اجباری منازل مسکونی دارای دو نوع پوشش اصلی و فرعی می‌باشد.

پوشش‌های اصلی بیمه آتش سوزی

پوشش های اصلی بیمه نامه‌های آتش سوزی شامل حوادث ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار می‌باشد. علاوه بر این پوشش‌های گفته شده می‌توانید پوشش‌های اضافی دیگری را با پرداخت حق بیمه اضافی تهیه نمایید.

پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی

پوشش‌های دیگری که علاوه بر پوشش‌های اصلی می توانید به بیمه نامه آتش سوزی خود اضافه نمایید به ترتیب زیر می‌باشد:

  • زلزله
  • آتشفشان و بلایای طبیعی
  • سیل و طغیان آب
  • ترکیدگی لوله آب
  • خسارت ایجاد شده برای واحد‌های دیگر در اثر خرابی یا آتش‌سوزی واحد بیمه شده
  • طوفان و گردباد
  • سرقت با شکست حرز
  • خسارات ناشی از برف و باران و بهمن

علاوه بر موارد گفته شده پوشش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به بیمه اجباری ساختمان مسکونی (آتش‌سوزی) اضافه کنید از جمله بلوا و آشوب و …


مطلب بیشتر: بهترین بیمه آتش سوزی


خرید آنلاین بیمه آتش سوزی

برای خرید بیمه اجباری ساختمان مسکونی می توانید با وارد کردن اطلاعات ساختمان مورد بیمه در سایت بیمه تایم از جمله متراژ ساختمان، ارزش لوازم منزل، سال ساخت و سایر اطلاعات لازم را وارد کرده و با مقایسه قیمت بیمه آتش سوزی شرکت های مختلف بیمه می تونید بیمه نامه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

 

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر