بیمه تایم

اندوخته بیمه عمر

اندوخته بیمه عمر
۵
(۴)

اگر بیمه عمر دارید و یا حتی اگر مطالعاتی درباره خرید بیمه عمر انجام داده باشید، حتما برخی از اصطلاحات بیمه عمر به گوشتان خورده باشد از جمله اندوخته بیمه عمر یا ذخیره ریاضی. ذخیره ریاضی( اندوخته بیمه عمر) مخصوص بیمه نامه‌های رشته عمر است و رشته دیگری این مورد را ندارد. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی اندوخته بیمه عمر و سوالاتی که ممکن است در این باره داشته باشید می‌پردازیم:

اندوخته بیمه عمر چیست؟

اندوخته بیمه نامه‌های عمر در واقع بخش سرمایه گذاری این بیمه نامه‌های می‌باشد که در طول داشتن بیمه عمر برای فرد بیمه شده با پرداخت حق بیمه و پرداخت سود تضمینی و سود مشارکتی از طرف شرکت بیمه شکل می گیرد. اندوخته بیمه عمر در شرکت‌های مختلف با نام های متفاوت نامیده می‌شود از جمله اندوخته ریاضی بیمه عمر و … .

نحوه شکل گیری اندوخته بر اساس حق بیمه پرداختی، نحو پرداخت حق بیمه، تعداد سال پرداختی حق بیمه، سن فرد بیمه شده، پوشش های خریداری شده و … محاسبه می‌شود.

حال اگر در پایان مدت بیمه نامه، فرد در قید حیات باشد اندوخته بیمه نامه به وی پرداخت می‌شود؛البته ممکن است ذینفع در صروت حیات بیمه نامه فرد دیگری باشد که در این صورت اندوخته بیمه نامه به ذینفع در صورت حیات پرداخت می‌شود.

اگر  فرد بیمه شده د رطول مدت داشتن بیمه نامه عمر فوت نماید، سرمایه فوت بیمه نامه به همراه اندوخته  روز به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود.

اگر هم قبل از اتمام مدت بیمه نامه فرد بیمه شده بخواهد بیمه نامه را بازخرید نماید، ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه محاسبه شده و به وی پرداخت می‌شود.


از کجا بفهمیم اندوخته بیمه عمر چقدر است؟

با توجه به این که اندوخته بیمه نامه در جدول بیمه عمر شما درج شده است، می‌توانید میزان اندوخته حدودی بیمه نامه تان را بر اساس مبلغ درج شده در بیمه نامه تان بررسی نمایید. شرکت های بیمه این امکان را برای بیمه گذاران خود فراهم کرده اند که بیمه گذاران به صورت آنلاین میزان اندوخته به روز بیمه نامه خود را از طریق سایت شرکت بیمه بررسی نمایند.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر دیرکرد در سررسید پرداخت حق بیمه داشته باشید، این موضوع بر میزان اندوخته شما ممکن است تاثیر گذار باشد.

 

اندوخته بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان اندوخته بیمه عمر

در جدول بیمه عمر با توجه به تمامی اطلاعات وارد شده در فرم پیشنهاد اولیه، میزان پوشش‌های بیمه‌ای و میزان سرمایه گذاری شکل گرفته در بیمه نامه‌های عمر محاسبه شده و قابل مشاهده می‌باشد. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که با پرداخت حق بیمه سالانه در مدت بیمه­‌ای که خودتان انتخاب کرده‌اید در طول داشتن این بیمه نامه چه مزایایی برای شما ایجاد خواهد شد و نهایتا چه میزان سرمایه گذاری خواهید داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که جدول بیمه عمر هر فرد منحصر به همان فرد می‌باشد. در مقایسه بیمه نامه‌های عمر و انتخاب بیمه عمر جدول بیمه عمر دیگران را معیار انتخاب خود قرار ندهید.

  • میزان حق بیمه سالانه
  • سن فرد بیمه شده
  • پوشش های بیمه ای انتخابی
  • مدت بیمه نامه
  • روش پرداخت حق بیمه (ماهانه ، سالانه، شش ماهه، ۴ ماه یکبار)
  • شرکت بیمه ای انتخابی
  • داشتن سلامت کامل
  • بررسی ریسک بیمه ای فرد

همه فاکتورهای تاثیر گذار در روند سرمایه گذاری و شکل گیری اندوخته بیمه نامه شما می‌باشد.

برای افزایش اندوخته در بیمه عمر چکار باید کرد؟

اگر بیمه نامه عمر دارید و می‌خواهید میزان اندوخته بیمه نامه تان را افزایش دهید چند راهکار می‌توانیم به شما ارائه کنیم:

حق بیمه تان را افزایش دهید. این امکان برای بیمه گذاران شرکت‌های بیمه وجود دارد که میزان حق بیمه عمر را در طول داشتن بیمه عمر افزایش دهند که با این کار هم پوشش‌های بیمه نامه با توجه به میزان حق بیمه افزایش می‌یابد و هم میزان سرمایه گذاری بیمه ای تان افزایش می‌یابد.

راهکار دیگر برای افزایش اندوخته بیمه نامه، واریز به اندوخته در هر سال بیمه‌ای است که بیمه گذار مستقیما هر مبلغی را  علاوه بر حق بیمه خود به عنوان واریز به اندوخته به اندوخته بیمه ای تان واریز نمایید. واریز به اندوخته با توجه به پرداخت سود تضمینی و سود مشارکتی می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی بر اندوخته بیمه ای شما داشته باشد.


بهترین بیمه عمر


آیا در پایان قرارداد بیمه عمر علاوه بر اندوخته ، مستمری هم می‌توانیم دریافت نماییم؟

شرایط شرکت های بیمه در پایان بیمه نامه های عمر با توجه به نوع بیمه نامه خریداری شده کاملا متفاوت می‌باشد، اگر شما بیمه عمر و مستمری و بازنشستگی خریداری کرده اید می توانید در پایان مدت بیمه نامه عمر تان مستمری دریافت کنید. از جمله بیمه مستمری خاورمیانه و بیمه مستمری سامان.

اما اگر بیمه عمر و سرمایه گذاری خریداری کرده اید، می‌توانید اندوخته بیمه نامه تان را به صورت یکجا دریافت نمایید. امکان تبدیل اندوخته بیمه عمر به مستمری در همه شرکت‌های بیمه وجود ندارد.

حتما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر اندوخته بیمه نامه شما زیاد نباشد، امکان تبدیل اندوخته بیمه عمر به مستمری وجود ندارد.


امکان برداشت از اندوخته بیمه عمر به چه صورت است؟

یکی از مزایای بیمه عمر ، امکان برداشت از اندوخته بیمه عمر می‌باشد. هر فرد دارنده بیمه عمر می‌تواند بعد از پایان سال دوم ۹۰ درصد اندوخته و در برخی از شرکت‌ها ۸۰ درصد از اندوخته را برداشت از اندوخته نماید.

در زمان برداشت از اندوخته همه پوشش‌های بیمه ای برای شما برقرار بوده و شما می‌توانید از اندوخته ریاضی بیمه ای تان استفاده کرده و دوباره این مبلغ را به اندوخته تان برگردانید. این نکته را در نظر داشته باشید که برداشت از اندوخته بر روند سرمایه گذاری بیمه نامه شما تاثیر گذار خواهد بود.

نکته : تنها شرکتی که امکان برداشت از اندوخته ندارد، بیمه عمر پاسارگاد می‌باشد.


به بیمه های عمر چه سود هایی تعلق می‌گیرد؟

سود هایی که به بیمه عمر واریز می شود مجموع سود تضمینی و سود مشارکتی است که به  صورت روزشمار و مرکب به اندوخته بیمه نامه واریز می شود. سود تضمینی که تضمین بیمه مرکزی بر روی بیمه نامه های عمر است، میزان سود تضمینی تقریبا در همه شرکت‌های بیمه یکسان است و این سود به ترتیب زیر به بیمه‌گذاران بیمه عمر پرداخت می‌شود. دو سال اول ۱۶ درصد، دو سال بعد ۱۳ درصد و پس از این سال ۱۰ درصد می‌باشد.

در بیمه‌های عمر علاوه بر سود تضمینی سود مشارکت نیز  به بیمه‌نامه‌های عمر پرداخت می‌شود. میزان سود مشارکت در هر شرکت بیمه متفاوت می‌باشد و هر شرکت هر ساله بر اساس سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد، بیمه‌گذارن خود را در ۸۵ درصد از این سود سهیم می‌کند. تعداد سال‌های فعالیت شرکت بیمه و نحوه عملکرد این شرکت در چند سال گذشته و میزان سود مشارکتی که در چند سال قبل پرداخت کرده همه مواردی هستند که شما می‌توانید با بررسی این موارد شرکت بیمه‌ای که سود دهی امن و بالایی را داشته انتخاب کنید. از جمله شرکت‌هایی که امن و پر سود در بیمه نامه‌های عمر می باشند می‌توان به بیمه عمر کارآفرین، بیمه عمر سامان و … اشاره کرد.

 


کدام شرکت بیمه بالاترین سود را به اندوخته بیمه های عمر واریز می‌کند؟

بر اساس آنچه گفته شد، میزان سود تضمینی پرداختی در همه شرکت‌های بیمه تقریبا یکسان می‌باشد، آنچه موجب تفاوت در سود تضمینی شرکت های بیمه می‌شود، تفاوت سود مشارکت در بیمه های عمر است.  میزان سودهای مشارکتی که شرکت‌های مختلف در چند سال گذشته پرداخت شده در مطلب سود بیمه عمر به صورت کامل آورده شده است که می‌توانید به بررسی سود شرکت‌های مختلف بپردازید.


بالاترین نرخ سود بیمه عمر و سرمایه گذاری متعلق به کدام شرکت است؟


برای وام بیمه عمر په اقداماتی باید انجام داد؟

یکی از مزایای اندوخته بیمه عمر امکان دریافت وام از محل اندوخته بیمه نامه عمر می‌باشد، دارندگان بیمه نامه‌های عمر می‌توانند بدون نیاز به داشتن وثیقه و ضامن از محل اندوخته بیمه‌های عمر خود وام بگیرند. معمولا میزان وام ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه شماست که می توانید وام دریافتی را به صورت اقساط ۱۲ ماهه، ۲۴ ماهه و یا ۳۶ ماهه بازپرداخت نمای

برای دریافت وام کافی است فرد بیمه شده درخواست دریافت وام را به صورت کتبی به شرکت بیمه ارائه نماید و با بررسی شرایط بیمه نامه و انجام امور اداری در مدت حداقل ۱۵ روز کاری  مبلغ حق بیمه به حساب فرد واریز شده و یا حواله بانکی در وجه فرد صادر می‌شود.


وام بیمه عمر چیست؟ شرایط تمام شرکت ها را بدانید!


وقتی از بیمه عمر وام دریافت می شود، تاثیری بر کم شدن اندوخته بیمه نامه دارد؟

اندوخته بیمه عمر

دریافت وام بیمه عمر  از محل بیمه عمرتاثیری بر اندوخته بیمه نامه شما ندارد ، البته اگر شما اقساط بیمه عمر تان را در سررسید مشخص شده پرداخت نمایید مشکلی برای اندوخته شما نمی افتد، اگر اقساط بیمه عمر در تاریخ مشخص شده پرداخت نشود مبلغ قسط از اندوخته بیمه نامه برداشت می شود و میزان اندوخته بیمه نامه تان کاهش می یابد. سایر پوشش ها و شرایط بیمه نامه در زمان دریافت وام برای شما همچنان برقرار خواهد بود.

 

آیا شرکت بیمه تعهدی نسبت به اندوخته بیمه نامه عمر دارد؟

بر اساس قانون بیمه مرکزی بیمه نامه های عمر دارای تضمین بیمه مرکزی می‌باشند و اگر هر اتفاقی برای شرکت بیمه بیافتد، بیمه مرکزی دارای نظارت مستقیم روی این موضوع خواهد بود. برای بررسی کامل‌تر می‌توان با ارائه آیین نامه ها و ماده های قانون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی پاسخ کاملی برای این سوال بدهیم:

ماده ۳۷ قانون بیمه مرکزی:
این ماده قانون بیمه مرکزی نشان می دهد که تمامی شرکتهای بیمه خصوصی و دولتی، تحت نظارت مستقیم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی هستند و ثبت و تأسیس آنها فقط با مجوز  بیمه مرکزی ممکن است . همچنین ثبت هرگونه تغییرات بعدى در اساسنامه و میزان سرمایه و سهام مؤسسات بیمه‏ اى که به ثبت رسیده باشند، حتما با انجام موافقت بیمه مرکزى جمهوری اسلامی می‌باشد.

ماده ۶۰ قانون بیمه مرکزی:

اموال شرکت‌های بیمه همچنین  تمامی ودایع مذکور در مواد ۳۶ و ۴۶ قانون تأسیس بیمه و بیمه گری، تضمین حقوق و مطالبات بیمه‏ گذاران، بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان است و درصورت انحلال یا ورشکستگى یک شرکت بیمه، بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان نسبت به سایر بستانکاران، حق تقدم دارند. در میان رشته‏ هاى مختلف بیمه، حق تقدم با بیمه عمر است.

(این ماده قانونی نشان می دهد که درصورت انحلال یا ورشکستگى یک شرکت بیمه تمامی تعهدات بیمه نامه‌های آن شرکت به عهده بیمه مرکزی می‌باشد. این ماده نیز به این مطلب اشاره دارد که درصورت ورشکستگی یک شرکت بیمه، حق و حقوق بیمه گذاران عمر، در رأس تمامی بدهکاری‌های آن شرکت قرار دارد و شرکت ورشکسته، قبل از تسویه هرگونه بدهی “حتی بدهی به دولت یا بدهی به بانکها یا بدهی به کسانیکه از آن شرکت چک یا سفته یا هرگونه اوراق بدهی آور دیگری دارند” تقدم دارد).

 

ماده ۷۱قانون بیمه مرکزی:

کلیه شرکتهای بیمه که در ایران فعالیت می نمایند باید۲۱% در رشته بیمه‏ هاى زندگى (شامل بیمه عمر و سرمایه گذاری) و ۲۵% در سایر رشته‏‌ها از معاملات بیمه‏‌اى مستقیم خود را نزد بیمه مرکزى جمهوری اسلامی بیمه اتکایى نمایند.

(این ماده قانونی نشان می دهد که ۲۱ درصد از حق‌بیمه‌ هایی که شرکت بیمه بابت بیمه عمر از بیمه گذاران خود دریافت می‌کنند، مستقیما به حساب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی واریز می‌شود. درقبال ۲۱ درصدی که بیمه مرکزی دریافت می کند، مکلف است تا درصورت متضرر شدن آن شرکت بیمه، به نسبت حق بیمه های دریافتی، به صورت اتکایی عمل نموده و تا سهمی مشخص از ضرر و زیان را جبران کرده تا از ورشکستگی شرکت بیمه مزبور جلوگیری نماید).


اندوخته بیمه عمر ایران و برداشت از اندوخته بیمه عمر ایران

دسترسی به اندوخته بیمه عمر در شرکت بیمه ایران نیز وجود دارد و بیمه گذاران بیمه نامه های عمر می‌‌توانند  از سال سوم تا ششم با ۳۰ درصد ارزش بازخریدی و از ابتدای سال هفتم با ۹۰ درصد آن را برداشت از اندوخته کنند. بررسی آنلاین بیمه عمر ایران نیز از طریق سامانه شرکت بیمه عمر ایران امکان پذیر می‌باشد.

 

اندوخته بیمه عمر آسیا و برداشت از اندوخته بیمه عمر آسیا

در شرکت بیمه آسیا بعد از پایان سال سوم بیمه نامه، شما می­توانید به مقدار ۸۰ درصد ارزش بازخریدی مشارکتتان، از اندوخته خود برداشت کنید، بیمه گذاران بیمه نامه‌های عمر آسیا می‌توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیک بیمه آسیا استعلام بیمه نامه های عمر و پس انداز خود را انجام دهید.

اندوخته بیمه عمر سامان و برداشت از اندوخته بیمه عمر سامان

بیمه گذاران بیمه نامه های عمر می توانند از طریق سایت بیمه سامان با وارد کرد شماره کامل بیمه نامه و کد بیمه گذاری و تاریخ مورد نظر میزان اندوخته بیمه نامه تان را بررسی نمایید. امکان برداشت از اندوخته  تا ۹۰ درصد از اندوخته بعد از پایان سال دوم وجود دارد

اندوخته بیمه عمر البرز و برداشت از اندوخته بیمه عمر البرز

در بیمه البرز از سال دوم به بعد و به میزان ۹۰ درصد ارزش بازخریدی، این امر ممکن است،

 

اندوخته بیمه عمر کارآفرین و برداشن از اندوخته بیمه عمرکارآفرین

شرکت بیمه کارآفرین این امکان را برای بیمه گذاران فراهم کرده که از طریق سایت تخصصی شرکت بیمه کارآفرین و سامانه بیمه نامه‌های من با وارد کردن کد ملی و کد بیمه گذاری بیمه نامه‌های خود را بررسی نمایید. امکان برداشت ۹۰ درصد  از اندوخته در بیمه‌های عمر بعد از پایان سال دوم در  بیمه عمر کارآفرین وجود دارد.

اندوخته بیمه عمر پاسارگاد و برداشت از اندوخته بیمه عمر پاسارگاد

بررسی اندوخته بیمه عمر پاسارگاد از طریق سایت شرکت بیمه پاسارگاد و با وارد کردن شماره بیمه نامه و کد ملی می تونید بیمه نامه تون رو بررسی نمایید. البته امکان برداشت از اندوخته در بیمه های عمر پاسارگاد وجود ندارد.

 

خرید بیمه عمر

برای خرید بیمه عمر از هر شرکت بیمه ای می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید، به کمک کارشناسان بیمه تایم می توانید بهترین بیمه عمر را انتخاب و بیمه عمرتان را خریداری نمایید .

 

 

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۴

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۴ comments