بیمه تایم
تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار تایمن اجتماعی

تفاوت بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

۵
(۳)

خانم‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه و خانواده می‌باشند. تامین آتیه خانم‌ها و داشتن پشتوانه مالی برای آینده که بتوانند همانند سایر افراد شاغل بازنشستگی را در آینده داشته باشند و بتوانند از مزایای این بیمه نامه استفاده نمایند. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی بیمه عمر با بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی بپردازیم تا بتوانید بهترین بیمه را انتخاب و خریداری نمایید.

بیمه عمر بهتر است یا بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

بررسی بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی برای همه افرادی که هر دو بیمه نامه را دارند و یا می‌خواهند بین دو بیمه نامه یکی را انتخاب نمایند همواره کار دشواری می‌باشد چراکه پوشش‌ها و ماهیت هر دو بیمه نامه با هم کاملا متفاوت می‌باشد اما البته با بررسی پوشش‌ها و مزایای هر دو بیمه نامه می‌توان انتخاب درست تری را داشته باشیم. همچنین امکان مقایسه بیمه عمر با سایر روش‌های سرمایه گذاری از طریق سه مقاله زیر امکان پذیر می‌باشد:

مقایسه بیمه عمر با خرید طلا

مقایسه بیمه عمر با بانک

مقایسه بیمه عمر با بورس

مقایسه پوشش‌های بیمه عمر و بیمه زنان خانه دار

پوشش فوت بیمه عمر به هر علت و به علت حادثه با پوشش عمر بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

اگر فرد بیمه شده به هر علت و یا به علت حادثه فوت نماید با داشتن پوشش فوت در بیمه عمر با توجه به حق بیمه  و با توجه به سرمایه فوت درج شده در بیمه نامه تا سقف ۲ تا ۴ میلیارد در شرکت های مختلف بیمه می تواند پوشش داشته باشد. که در صورت فوت خانم بیمه شده این مبلغ به ذینفع بیمه نامه پرداخت می‌شود.

اما در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی با توجه به شرایط این بیمه نامه با هر سن و هر سابقه بیمه ای که دارد می تواند تا ۱۰ میلیون تومان باشد که در صورت فوت فرد بیمه شده این سرمایه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود.

پوشش بیماری های بیمه عمر با بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

پوشش بیماری‌های خاص در بیمه های عمر برای ۵ دسته بیماری (مانند سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن ) و در برخی از شرکت‌های بیمه از جمله بیمه عمر کارآفرین و بیمه عمر سامان می تواند تا ۳۲ بیماری را پوشش داشته باشد. اما در بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار پوشش خاصی برای بیماری های خاص در نظر نمی گیرند. برای بررسی شرایط پوشش بیماری های خاص بیمه عمر می توانید در بلاگ بیمه تایم این مقاله را مطالعه کرده و شرایط پوشش بیماری انواع بیمه عمر را مطالعه نمایید.

پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی

یکی از پوشش‌های بیمه عمر ، پوشش هزینه پزشکی می‌باشد که دارندگان بیمه عمر می‌توانند در صورت حادثه و بستری در بیمارستان از این پوشش تا سقف درج شده در بیمه نامه استفاده نمایند. اما در بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار این پوشش به صورت دفترچه بیمه تامین اجتماعی قابل استفاده می‌باشد.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

یکی از مهمترین پوشش‌های بیمه عمر، داشتن پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه می‌اشد که در صورت از کارافتادگی فرد بیمه شده شرکت بیمه پرداخت حق بیمه را برای بیمه نامه را انجام داده و بیمه نامه در جریان همچنان قرار می‌گیرد. در بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار هم پوشش ازکارافتادگی ندارند.

مقایسه مزایای بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

مزایای بیمه عمر برای زنان خانه دار

  • برخورداری از پوشش‌های بیمه ای با سقف تعهدات بالا در خرید بیمه عمر
  • دریافت سود مشارکت در اندوخته بیمه عمر
  • دسترسی به اندوخته بیمه نامه عمر
  • امکان برداشت از اندوخته و دریافت وام از محل اندوخته بیمه نامه عمر
  • امکان تعریف ذینفع در بیمه نامه عمر
  • امکان تغییر ذینفع در بیمه نامه عمر
  • امکان دریافت حقوق بازنشستگی به صورت افزایشی در رشته های مختلف بیمه
  • نداشتن محدودیت سنی برای خرید و دریافت مستمری
  • امکان تعریف ذینفع برای دریافت مستمری در صورت فوت مستمری بگیر با توجه به شرایط بیمه نامه

مزایای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

  • امکان دریافت خقوق مستمری با توجه به حق بیمه پرداختی و سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • پرداخت مانده بازنشستگی در صورت فوت بیمه شده به بازماند ها در صورت داشتن شرایط

معایب بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

  • نداشتن پوشش‌های سرمایه فوت با سقف تعهدات بالا
  • عدم امکان تغییر ذینفع بیمه نامه
  • عدم امکان برداشت از اندوخته و دریافت وام در بازه پرداخت حق بیمه و مدت بیمه نامه
  • نداشتن پوشش‌های اضافی در بیمه نامه

طرح‌های بیمه زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی

بیمه زنان خانه‌ دار تامین اجتماعی برای خانم‌ها و دختران عزیر در ۳ طرح ۱۲ درصد و ۱۴ درصد و ۱۸ درصد ارائه می‌شود. مقدار دقیق حق‌بیمه با توجه ‌به نوع طرح متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید حق‌بیمه‌ بیمه زنان خانه‌ دار تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۲ ببینید.

شرایط بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار در تامین اجتماعی

میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار به دو عامل مهم بستگی دارد:

سن فرد بیمه شده و سابقه پرداخت حق بیمه. با توجه به شرایط بیمه نامه میزان مبلغ بازنشستگی، در طرح‌های مختلف ۱۲ و ۱۴ و ۱۸ درصد متفاوت می‌باشد.

مبلغ حقوق بازنشستگی زنان خانه دار

 

شرایط حقوق بازنشستگی زنان خانه‌ دار در بیمه تامین اجتماعی

  • اگر خانم خانه‌ داری با حق‌بیمه‌ ۱۲ درصدی و پیش از بازنشستگی فوت کند، مستمری به خانواده او پرداخت نخواهد شد. اما اگر خانم‌ خانه‌ دار پس از بازنشستگی با حق بیمه‌ ۱۲ درصدی فوت کند، مستمری بیمه‌شده به خانواده او پرداخت می‌شود.
  • اگر خانم خانه‌داری با حق‌بیمه‌ ۱۴ درصدی فوت کند، تفاوتی ندارد که زمان فوت او قبل یا بعد از بازنشستگی باشد، در هر صورت خانواده او می‌توانند مستمری را دریافت کنند.
  • اگر خانم خانه‌ داری با حق‌بیمه‌ ۱۸ درصدی فوت کند، تفاوتی ندارد که زمان فوت او قبل یا بعد از بازنشستگی باشد، در هر صورت خانواده او می‌توانند مستمری بازنشستگی را دریافت کنند. از طرفی خانم بیمه‌شده می‌تواند از پوشش ازکارافتادگی و خدمات درمانی نیز استفاده کند.

انتخاب بهترین بیمه نامه بین بیمه عمر و بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

خرید بهترین بیمه نامه که بتواند همه نیازهای بیمه گذاران در راستای هدفی که برای خرید بیمه نامه دارند مهمترین ماموریت بیمه تایم می‌باشد. کارشاسان بیمه تایم با ارائه مشاوره قبل از خرید و مقایسه جداول و شرایط مختلف بیمه نامه ها می تواند بیمه گذاران را در این خرید همراهی نمایند. کارشناسان بیمه تایم بهترین شرایط بیمه عمر را به صورت بی طرف و به صورت آگاهانه به بیمه گذاران معرفی می نمایند. می‌تونید برای اطلاع بیشتر از مقاله بیمه عمر چیست؟ مزایا و معایب و شرایط بیمه عمر استفاده نمایید.

مشاوره و خرید بیمه عمر از بیمه تایم

برای مشاوره و خرید بیمه عمر با شرایط مختلف از همه شرکت های بیمه می توانید در سامانه بیمه تایم درخواست خرید بیمه عمر تان را ثبت نمایید. یا از طریق تماس با کارشناسان بیمه تایم از طریق شماره ۰۲۱۸۸۲۴۳۸۲۸ می توانید از مشاوره بیمه تایم کمک بگیرید.

 

  • برای خانم ها  بیمه عمر بهتر است یا بیمه زنان خانه دار؟
    هر دو بیمه نامه می تواند برای افراد مختلف مناسب باشد، همه خانم ها می توانند از ۱۸ سالگی بیمه زنان خانه دار بیمه تامین اجتماعی را خریداری نمایند، اما برای خرید بیمه عمر محدودیت سنی وجود ندارد.
  • آیا پوشش‌های بیمه عمر کامل‌تر از بیمه زنان خانه‌ دار است؟
    با توجه به شرایط بیمه عمر ، پوشش‌های بیمه‌ عمر و زنان خانه‌ دار هر دو متفاوت می باشد که در بالا به صورت کامل توضیح داده شده است.
  • مبلغ واریزی بیمه زنان خانه‌ دار چقدر است؟
    مبلغ واریزی یا حق‌بیمه در بیمه زنان خانه‌ دار به نوع طرح انتخابی و پوشش‌ها بستگی دارد.
  • تفاوت بیمه زنان خانه دار با بیمه عمر چیست؟
    تفاوت مهم این دو نوع بیمه در طرح‌ها، حق‌بیمه پرداختی، پوشش‌های ارائه شده و میزان حقوق بازنشستگی دریافتی است.

 

 

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۳

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر