بیمه تایم
سن خرید بیمه عمر

سن خرید بیمه عمر چه تاثیری بر بیمه نامه عمر دارد؟

۰
(۰)

آیا سن بر بیمه عمر تاثیر گذار می باشد؟در چه سنی به خرید بیمه عمر فکر می کنید؟ سن فرد بیمه شده چه تاثیری می‌تواند در محاسبه بیمه عمر داشته باشد؟ این که در چه سنی بهتر است که بیمه عمر خریداری کنیم؟ حداکثر تا چه سنی می‌توانیم بیمه عمر بخریم؟ آیا جدول سن و سرمایه شرکت های مختلف بیمه با هم متفاوت می‌باشد؟

قبل از انتخاب بیمه عمر و پرداخت حق بیمه سالانه باید بدانید که عوامل مختلفی بر سرمایه گذاری بیمه عمر تاثیر گذار می‌باشد. علاوه بر سلامت، سن فرد بیمه شده در تعیین ریسک بیمه ای بیمه نامه عمر تاثیر گذار می‌باشد.  هرچه سن فرد بیمه شده در زمان خرید بیمه عمر بیشتر باشد، میزان ریسک بیمه ای فرد هم بالاتر بوده و در جدول بیمه نامه عمر وی شرایط سرمایه گذاری و پوشش‌های بیمه ای متفاوتی را خواهد داشت. چراکه با افزایش سن ریسک فوت و ریسک ابتلا به انواع بیماری بالاتر می‌رود. در ادامه یه بررسی بیشتر تاثیر سن بیمه نامه عمر و علت توصیه به خرید بیمه عمر در سن پایین خواهیم پرداخت . سن همواره یکی از فاکتورهای مهم در تعیین ریسک بیمه ای درخرید انواع بیمه عمر می‌باشد هم در بیمه عمر زمانی و هم در بیمه عمر و سرمایه گذاری.

 نحوه عملکرد نرخ های بیمه عمر

اصلی ترین پوشش بیمه عمر، پوشش فوت به هر علت می‌باشد که در صورت فوت به هر علت فرد بیمه شده این سرمایه به ذینفعان بیمه عمر پرداخت می‌شود. پوشش سرمایه فوت بر اساس حق بیمه پرداختی محاسبه می شود. تا زمانیکه حق بیمه پرداخت می‌شود و بیمه نامه دارای اندوخته است پوشش های بیمه نامه برقرار می‌باشد تا زمانیکه حق بیمه پرداخت نشود و اندوخته بیمه نامه صفر شود.

محاسبه ریسک بیمه عمرریسک بیمه عمر بر اساس چند فاکتور زیر محاسبه می‌شود:

  •  سن
  • جنسیت
  • سلامت کلی، از جمله وزن و وجود شرایط قبلی
  •  وضعیت سیگار کشیدن
  • سابقه  سلامتی خانوادگی
  • اشتغال
  • مشارکت در تفریحات خطرناک، مانند پرواز با هواپیما یا غواصی در آسمان

از چه سنی باید بیمه عمر خریداری کرد؟

تا زمانی که جوان تر و سالم تر باشید، ریسک بیمه عمر شما پایین خواهد بود ، داشتن پوشش های بیمه ای از زمان جوانی برای زمانی که ازدواج کردید و صاحب فرزند شوید داشتن پوشش سرمایه فوت برای زمانی که نیستید مهم ترین گزینه می باشد.

 با افزایش سن، چه اتفاقی برای نرخ و هزینه های بیمه عمر می‌افتد؟

اگر در سنین بالا، بیمه نامه ای را بخرید ریسک بیمه شما بالاتر خواهد بود و هزینه پوشش های بیمه نامه شما بیشتر خواهد بود و این موضوع بر روند سرمایه گذاری این بیمه نامه تاثیر گذار خواهد بود. در برخی از شرکت‌های بیمه بار سنین بالاتر پوشش کمتری را ارائه می‌کنند و حتی برای برخی از سنین امکان صدور بیمه نامه وجود ندارد.  در بیمه عمر گروهی که از نظر سنی و جنسیتی و سلامتی همه اعضا به صورت کلی برآورد شده و در بیمه نامه درج می شود، معمولا پوشش هیا محدود تری دارند و بیمه نامه‌های یکساله می باشند.

چرا مردم خرید بیمه عمر را به تعویق می‌اندازند؟

بر اساس نظر سنجی از ۱۰۰۰ نفر که چرا آنها بیمه عمر ندارد، ۳ پاسخ متداول از آن ها دریافت شد:

خیلی گران است.

خیلی پیچیده است.

من بسیار جوان هستم.

 آیا ریسک بیمه عمر زنان بیشتر از مردان می باشد؟

خیر. به طور کلی و همه برابر بوده و شرایط سرمایه گذاری در بیمه عمر برای هر دو یکسان می‌باشد.

سخن نهایی

بیمه عمر را می توانید از بدو تولد تا ۶۵ سالگی و در برخی از شرکت ها تا سنین بالاتر خریداری نمایید. اما هر چه سن فرد بیمه شده کمتر باشد، شرایط بیمه نامه وی بهتر خواهد بود. خرید بیمه عمر در سن بالا داشتن برخی از پوشش ها را محدود می کند از این رو توصیه می‌شود در سنین پایین اقدام به خرید بیمه عمر نمایید.

مشاوره و خرید آنلاین بیمه عمر از بیمه تایم

برای خرید بیمه عمر می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید و به کمک کارشناسان بیمه تایم بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید. امکان مقایسه جدوال بیمه عمر همه شرکت های بیمه از طریق کارشناسان عمر امکان پذیر می باشد. برای مشاوره می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۳۸۲۸ با کارشناسان بیمه تایم در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای ۰

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر