بیمه تایم

بیمه مسئولیت مدیران رستوران

بیمه مسئولیت مدیران رستوران
۱
(۱)

رستوران‌ها یکی از مکان‌های پر تردد و شلوغ هستند که ممکن است به هر دلیلی حتی بازیگوشی کودک یکی از مراجعین حوادث غیر قابل پیش بینی اتفاق بیافته که خسارات جانی و مالی به همراه داشته باشد که مسئول جبران این خسارات مدیر رستوران شناخته شود. از این رو برای جبران چنین خساراتی بیمه مسئولیت مدیران رستوران به صورت یکی از زیر مجموعه های رشته بیمه مسئولیت ارائه می‌گردد.


 

پوشش‌های بیمه  مسئولیت مدیران رستوران

موضوع بیمه مسئولیت رستوران برای جبران خسارات جانی وارد به استفاده کنندگان از رستوران می‌باشد البته اگر مقصر حادثه مدیر رستوران شناخته شود. ۳ پوشش جانی این بیمه نامه به ترتیب زیر می‌باشد.

  • پرداخت خسارت فوت
  • پرداخت خسارت نقص عضو
  • پرداخت هزینه های پزشکی

پوشش‌های گفته شده به شکل جدول زیر در بیمه نامه درج می‌شود:

پوشش های بیمه مسئولیت رستوران

کلیه مدیران رستوران‌ها و دارندگان استراحت‌گاه‌های ساحلی در قبال خطرات احتمالی افراد استفاده‌کننده از فضا و تجهیزات می‌توانند از این پوشش ها در زمان خسارت استفاده کنند.

 


 

شرایط بیمه مسئولیت مدیران رستوران‌ها

شرایط بیمه مسئولیت مدیران رستوران

  • بیمه گذار در زمان خرید بیمه مسئولیت رستوران موظف است که با تکمیل فرم پیشنهاد اطلاعات مورد نیاز را به شرکت بیمه اعلام نماید.
  • نوع رستوران از جمله فست فود، کافی شاپ، رستوران و … ، اعلام ظرفیت سالن، اعلام شرایط ایمنی سالن از نظر اطفا حریق و آتش نشانی، در صورت داشتن آسانسور تعداد و نوع آسانسور و حتی داشتن وسایل کمک‌های اولیه به شرکت بیمه الزامی می‌باشد.
  • مشخص کردن نوع و میزان پوشش‌های درخواستی از طرف بیمه گذار
  • جمع مبالغ پرداختی در مدت بیمه، بابت هزینه‌های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو به هریک از زیان دیدگان موضوع این بیمه نامه نمی‌تواند از حداکثر تعهد بیمه گر، مذکور در شرایط خصوصی بیمه نامه تجاوز نماید.
  • بیمه گذار بایستی جهت بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.
  • در صورت تغییر آدرس رستوران، بیمه گذار موظف هست که در اولین فرصت این تغییر را به اطلاع شرکت بیمه برساند.

 

موارد خارج از تعهد بیمه مسئولیت مدیران رستوران

شرکت‌های بیمه در مقابل هر کدام از خسارت‌های زیر مسئولیتی ندارد و خسارتی را پرداخت نمی‌کنند. استثنائات بیمه مسئولیت مدیران رستوران به ترتیب زیر می‌باشد:

  • خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار
  • خسارت ناشی از انفجار هسته ای و تشعشعات رادیواکتیو
  • خسارت ناشی از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عوامل دیگری از این قبیل
  • خسارت ناشی از نزاع و درگیری و شورش
  • حوادث ناشی از مسمومیت غذایی
  • خسارت ناشی از تخلف از قوانین و نظامات دولتی

 

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه مسئولیت مدیران رستوران

تقریبا همه شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را به صورت یکی از انواع بیمه مسئولیت ارائه می‌کنند و بیمه گذاران می‌توانند به دلخواه خود این بیمه نامه را از هر شرکت بیمه‌ای که مدنظرشان هست خریداری نمایند، از جمله شرکت‌های ارائه دهنده بیمه مسئولیت رستوران می‌توان بیمه مسئولیت پاسارگاد، بیمه مسئولیت آسیا و ….


 

مدیران رستوران چه بیمه نامه‌هایی لازم دارند؟

افرادی که مدیریت انواع رستوران را بر عهده دارند می‌توانند ۳ بیمه نامه زیر را خریداری نمایند:

 

۱- بیمه مسئولیت حرفه‌ای مدیران رستوران

خرید بیمه نامه برای حوادثی که ممکن است برای مشتریان و استفاده کنندگان در محیط رستوران اتفاق بیافتد. که این بیمه نامه خطرات فوت و نقص عضو و هزینه‌های پزشکی احتمالی وارده به مشتریان و استفاده کنندگان را پوشش می‌دهد و همچنین در بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران رستوران ظرفیت رستوران تاثیر مستقیم روی حق بیمه دارد.

 

۲- بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

با توجه به ریسک خطراتی که در رستوران ها وجود داشته و ممکن است در اثر هر حادثه خسارت هایی برای کارگران اتفاق بیافتد که این بیمه نامه برای جبران خسارت های وارده به کارگران و کارکنان رستوران به کار می رود و خطراتی مانند فوت و هزینه های پزشکی کارکنان را پوشش می دهد. اطلاعات بیشتر را در مطلب بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان مطالعه نمایید.

 

۳- بیمه نامه آتش سوزی

احتمال وقوع آتش سوزی در هر رستورانی اجتناب ناپذیر است که در صورت اتفاق خسارات غیر قابل جبرانی را می تواند برای ساختمان و سرمایه موجود در رستوران ایجاد کند و وجود بیمه آتش سوزی برای هر رستوان و کافی شاپ و … الزامی است.

 

۴- بیمه تکمیلی گروهی

معمولا کارفرمایان علاقه مند هستند که پوشش درمانی مناسبی برای کادر خود ارائه کنند که بیمه تکمیلی گروهی می تواند کمک شایانی به این موضوع نماید. حتی اگر تعداد نفرات مشغول به کار در رستوران کم باشد می توانید بیمه درمانی گروهی برای گروه های زیر ۵۰ نفر را نیز می توانید از بیمه تایم تهیه نمایید.


 

 

مدارک اعلام خسارت بیمه مدیران رستوران

در زمان خسارت بیمه گذار موظف است ظرف مدت ۵ روز خسارت را به اطلاع شرکت بیمه رسانده و در اسرع وقت مدارک خسارت را به شرکت بیمه  تحویل دهد. مدارک مورد نیاز در صورت جراحت ( هزینه پزشکی ) و نقص عضو :

  1. گزارش حادثه
  2. مدارک شناسایی زیاندیده (کپی کار ملی و شناسنامه )
  3. تمامی گزارشات پزشکی قانونی ( در صورت مراجعه زیاندیده به مراجع قضایی)
  4. تمامی مدارک بیمارستانی علی الخصوص برگ اورژانس و در صورت درخواست هزینه های پزشکی ارائه تمامی فاکتورهای پزشکی و بیمارستانی
  5. گواهی پزشک معتمد در خصوص نوع حادثه و خاتمه درمان
  6. رونوشت بیمه نامه و ضمائم آن( تمامی صفحات پشت و رو)
  7. در صورت فوت ارائه گواهی فوت فرد

 

خرید آنلاین بیمه مسئولیت مدیران رستوران

برای خرید بیمه مسئولیت مدیران رستوران از بیمه تایم می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید و به کمک مشاوران تخصصی کارشناسان بخش مسئولیت این بیمه نامه را با بهترین نرخ و شرایط خریداری نمایید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد رای ۱

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر