بیمه تایم

راهنمای خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث خودرو در سال ۱۴۰۲

ارزانترین بیمه شخص ثالث متعلق به کدام شرکت است
۵
(۴)

ارزانترین بیمه شخص ثالث یکی از عبارت‌هایی که است که بیشتر افراد قبل از خرید بیمه شخص ثالث در اینترنت جستجو می‌کنند. این نشان دهنده این موضوع می‌باشد که بیمه شخص ثالث از جمله بیمه نامه‌هایی است که بیشتر بیمه گذارانش به دنبال خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث هستند. در بیشتر مواقع نتایج این جستجو در اینترنت به چند جدول بیمه‌ای منتهی می‌شود که قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف برای خودروهای مختلف را نشان می دهد. اما در این مقاله می‌خواهیم کمی دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم. همراه ما باشید.

ارزانترین بیمه ثالث

با توجه به متفاوت بودن مبالغ حق بیمه های ثالث شرکت های بیمه  در سال، اگر پوشش مالی حداقل را انتخاب نمایید میلغ بیمه ثالث در همه شرکت‌های بیمه یکسان می باشد. فقط بیمه ثالث ایران در پوشش مالی پایه ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان گرانتر از بقیه شرکت ها می باشد. دلیلش این موضوع هم این است که ۲/۵ درصد تخفیف هنوز روی نرخ بیمه ایران اعمال نشده است.

قیمت پایه بیمه شخص ثالث چقدر است؟

قیمت بیمه شخص ثالث هر ساله از سوی بیمه مرکزی در ابتدای سال اعلام می‌شود. قیمت دیه در ماه های حرام هم هر سال در ابتدای سال توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود.  قیمت بیمه شخص ثالث پوشش مالی پایه یکسان می‌باشد. اما در پوشش‌های مالی بالاتر قیمت بیمه ثالث شرکت های مختلف با هم متفاوت می باشد.

قیمت بیمه شخص ثالث چگونه تعیین می‌شود؟

چند فاکتور مهم در محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر گذار می‌باشد:

  • کاربری خودرو: خودروهایی که کاربری هایی غیر از سواری دارند قیمت بیمه شخص ثالث بالاتر می‌باشد.
  • سال تولید و قیمت خودرو
  • تخفیف شرکت‌ها
  • سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث

ارزانترین بیمه شخص ثالث را کدام شرکت دارند؟

ارزانترین بیمه شخص ثالث و گرانترین بیمه ثالث به ترتیب زیر است:

در صورت انتخاب بیمه ثالث با پوشش مالی بالاتر شرکت‌های زیر به ترتیب ارزانترین به گرانترین قیمت را دارند:

در واقع ارزانترین بیمه ثالث با مالی بالاتر از پایه بیمه ثالث پاسارگاد و بیمه شخص ثالث ایران گرانترین بیمه ثالث می باشد.

ارزانترین بیمه شخص ثالث را چگونه خریداری کنیم؟

چگونه بیمه شخص ثالث ارزان بخریم

انتخاب پوشش مالی کمتر

اگر با بیمه شخص ثالث آشنا باشید حتما می‌دانید که بیمه شخص ثالث دو نوع خسارت مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. سقف تعهدات جانی و مالی بر اساس دیه هر سال مشخص می‌شود. پوشش جانی در سال ۱۴۰۲ برای ماه‌های عادی ۹۰۰ میلیون تومان و برای ماه های حرام ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد. میزان پوشش‌های مالی از ۳۰ میلیون تومان تا ۶۰۰ میلیون تومان توسط بیمه گذار خریداری شود.

در واقع خرید بیمه ثالث با پوشش پایه راهی اولیه برای خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث می باشد.

اگر می‌خواهید بیمه شخص ثالث ارزان داشته باشید می‌توانید میزان پوشش مالی پایه را انتخاب کنید. که البته اگر در این انتخاب پوشش مالی کمتری داشته باشید، ممکن است در زمان خسارت به دردسر بیافتید.

نوع کاربری خودرو تاثیر مستقیمی روی قیمت بیمه شما دارد

از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت بیمه شخص ثالث نوع کاربری خودرو می‌باشد. خودرویی که کاربری سواری و شخصی دارد، حق بیمه شخص ثالث ارزان‌تری را دارد.  خودروهایی که دارای کاربری‌های دیگری هستند باید حق بیمه اضافه تری را پرداخت نمایند. میزان اضافه نرخ بیمه شخص ثالث بر اساس جدول زیر می‌باشد.

بیمه ثالث برای رانندگان اسنپ اگر خریداری شود با توجه به نوع کاربری مسافر بری بالتبع حق بیمه بالاتری هم باید پرداخت کنید.

نوع کاربری خودرومیزان اضافه نرخ
خودروهای جابه‌جایی درون‌ شهری مسافر۲۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه
خودروهای جابه‌جایی بین شهری مسافر۳۵ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه
خودروهای حمل مواد منفجره۵۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه
خودروهای حمل مواد سوختی مایع و گازی۲۵ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه
خودروهای مخصوص تعلیم رانندگی۱۵ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه
سرویس کارکنان، سرویس مدرسه و وسیله نقلیه عمومی شهری
۲۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه

 

تعداد سیلندر خودرو بیمه شخص ثالث را گرانتر می‌کند!

در بیمه شخص ثالث خودروهایی که تعداد سیلندر بالایی دارند، قیمت بیمه شخص ثالث بالایی هم خواهند داشت. خودروهایی که ۸ سیلندر و۶ سیلندر هستند به ترتیب در بین سایر خودرو‌ها بیشترین قیمت بیمه ثالث را دارند. خودروهای ۴ سیلندر دیگر از قبیل پیکان، پراید و سمند قیمت بیمه شخص ثالث کمتری را در بین خودروها را دارند. بنابراین خودروی شما تاثیر مهمی در ارزان خریدن بیمه شخص ثالث دارد.

افزایش سال ساخت خودرو باعث ارزان شدن بیمه ثالث می‌شود

در محاسبه حق بیمه شخص ثالث با افزایش سال ساخت خودرو حق بیمه شخص ثالث کاهش می‌یابد. علت این ماجرا هم این است که با بالا رفتن سال ساخت خودرو تعداد سال‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث بیشتر شده و قیمت بیمه شخص ثالث کمتر می‌شود.

تخفیفات عدم خسارت و ماجرای قانون جدید بیمه ثالث

بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث اگر در طول داشتن بیمه شخص ثالث از پوشش جانی و یا مالی بیمه ثالث استفاده نمایید و از شرکت بیمه خسارت بگیرید، تخفیفات عدم خسارت چند ساله شما از بین نمی‌رود و فقط میزان تخفیفات شما کمتر می‌شود. اگر شما از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده باشید می‌توانید از همه تخفیفات این بیمه نامه استفاده کرده و بیمه شخص ثالث ارزانتری با حق بیمه پایین‌تر خریداری کنید.  در واقع هر خودرویی که تعداد سال‌های عدم خسارت بیشتری داشته باشد تخفیف بیشتری در بیمه شخص ثالث داشته و حق بیمه ثالث کمتری را پرداخت می‌کند. اگر می‌خواهید بیمه ثالث ارزانی خریداری نمایید باید حواستان به رانندگی‌تان باشد و خسارتی را در طول مدت داشتن بیمه ثالث نداشته باشید.

مشاهده جدول تخفیفات قانون جدید بیمه شخص ثالث 

 

بیمه شخص ثالث سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله؟

مدت اعتبار بیمه شخص ثالث می‌تواند یکی از موارد مهمی باشد که بیشتر افراد برای داشتن بیمه ثالث ارزان از آن استفاده می‌کنند.

مثالی که برای این موضوع می‌توان گفت به این ترتیب است که بیمه ثالث ۶ ماه شاید یک انتخاب برای خرید بیمه شخص ثالث ارزان باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که  قیمت دو بار تمدید بیمه شخص ثالث قسطی ۶ ماهه بیشتر از قیمت بیمه ثالثی است که یکساله خریداری می‌شود. می‌توانید با انتخاب مدت بیمه نامه درست کمترین حق بیمه را پرداخت نمایید. در مقایسه قیمت بیمه ثالث چند ماهه و یک ساله که توسط برخی از شرکت های بیمه ارائه می شود می‌توانید از کارشناسان بیمه تایم کمک بگیرید. از جمله بیمه نامه‌های ثالثی چند ماهه که طرفداران زیادی دارد بیمه شخص ثالث ایران می‌باشد.

پیشنهاد ما به بیمه گذاران بیمه شخص ثالث این است که بیمه ثالث را برای مدت یکساله خریداری نمایند چون در نهایت هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید و می‌توانید یک قدم نزدیکتر به خرید ارزانترین بیمه شخص ثالث شوید.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث چقدر است؟ 

خرید نقدی یا قسطی؟ کدام بیمه شخص ثالث را کم هزینه تر می‌کند؟

بیمه شخص ثالث قسطی در کنار خرید بیمه نامه کوتاه مدت یکی از گزینه‌های انتخاب بیمه گذاران بیمه ثالث است. خرید قسطی بیمه ثالث این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که پرداخت حق بیمه ثالث را به صورت چند ماهه پرداخت کنید و از نظر فرصت پرداختی می‌تواند یک رفاه مالی برای بیمه گذاران باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که حق  بیمه ثالث قسطی نسبت به بیمه نامه ثالثی که به صورت نقدی خریداری شود کمی گرانتر می‌باشد. این بستگی به شما دارد که پرداخت قسطی برای شما راحت تر است یا نقدی. اما اگر مشکلی با پرداخت نقدی ندارید حتما قیمت کمتری را پرداخت خواهید کرد.


ارزانترین بیمه شخص ثالث را چه شرکتی ارائه می‌کند؟

شرکت هایی که بیمه ثالث ارزان ارائه می کنند

با توجه به شرایط جدید بیمه شخص ثالث ، قیمت بیمه شخص ثالث همه شرکت های بیمه در پوشش مالی پایه که هر ساله اعلام می شود تقریبا یکسان می باشد. اما دز پوشش های مالی بالاتر قیمت بیمه ثالث شرکت ها با هم متفاوت می باشد.

ارزانترین بیمه شخص ثالث و گرانترین این بیمه نامه را می توان به ترتیب زیر طبقه بندی کرد:

پاسارگاد – نوین – پارسیان – کارآفرین – دانا – البرز – آسیا – ما – دی – رازی – ایران

در واقع بیمه شخص ثالث پاسارگاد ارزانترین و بیمه شخص ثالث ایران گران ترین بیمه نامه می باشند.

قیمت بیمه بدنه شرکت‌ها از پایین‌ترین قیمت تا بالاترین عبارتند از:

رازی- آسیا- پارسیان- البرز- دی- ایران- نوین- پاسارگاد- ما- دانا

برای خرید بهترین بیمه ثالث با قیمت مناسب می‌توانید با کارشناسان بیمه تایم تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم برای خرید بیمه ثالث را دریافت نمایید.

بالاترین رضایت بیمه گذاران در انواع بیمه ثالث و بیمه بدنه کدام شرکت ها بوده اند؟

ترتیب شرکت های بیمه در میزان رضایت از بالاترین به کمترین حالت در بیمه شخص ثالث:

آسیا – دانا – ایران – رازی – کارآفرین – پارسیان – دی – نوین – البرز – پاسارگاد – ما

با توجه به رتبه بندی فوق آسیا بالاترین و بیمه ما پایین‌ترین سطح رضایت مشتریان را در بیمه شخص ثالث را داشته اند.

شرکت‌های بیمه‌ای از بالاترین به پایین‌ترین رتبه رضایت مشتریان در بیمه بدنه عبارتند از:

آسیا – پاسارگاد – ما – دانا – ایران – رازی – پارسیان – نوین – البرز

بیمه بدنه آسیا بالاترین رضایت و بیمه بدنه البرز کمترین رضایت در عملکرد را در بین مشتریان را داشته اند.


کدام شرکت‌ها بیشترین نرخ شکایت مشتریان را در بیمه خودرو دارند؟

بیشترین نرخ شکایت در بیمه شخص ثالث

شرکت‌های بیمه‌ای از بالاترین به پایین‌ترین نرخ شکایت از مشتریان را داشته اند:

  • بیمه شخص ثالث ما
  • بیمه شخص ثالث البرز
  • بیمه شخص ثالث آسیا
  • بیمه شخص ثالث ایران
  • بیم شخص ثالث پاسارگاد
  • بیمه شخص ثالث نوین
  • بیمه شخص ثالث دانا
  • بیمه شخص ثالث پارسیان
  • بیمه شخص ثالث دی
  • بیمه شخص ثالث کارآفرین
  • بیمه شخص ثالث رازی

شرکت بیمه ما بالاترین نرخ شکایت و بیمه رازی پایین‌ترین نرخ شکایت را دارند.

بیشترین نرخ شکایت در بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه ای از بالاترین به پایین‌ترین نرخ شکایت مشتریان را داشته اند :

  • بیمه بدنه ما
  • بیمه بدنه البرز
  • بیمه بدنه آسیا
  • بیمه بدنه ایران
  • بیمه بدنه پاسارگاد
  • بیمه بدنه نوین
  • بیمه بدنه دانا
  • بیمه بدنه پارسیان
  • بیمه بدنه رازی

شرکت بیمه ما بیشترین نرخ شکایت و شرکت بیمه رازی کمترین نرخ شکایت را دارند.


به نظر شما چه نکات دیگری در خرید بیمه شخص ثالث ارزان مهم است؟

به تجربه می‌گوییم که رشته ثالث در بین رشته‌های بیمه‌ای یکی از پر خسارت‌ترین انواع بیمه نامه‌ها می‌باشد. از این رو در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث پیشنهاد می‌کنیم فقط قیمت  معیار خرید شما نباشد.

پوشش جانی چند صد میلیون تومانی که بابت خسارت جانی ممکن است اتفاق بیافتد و شرکت بیمه مجبور به پرداخت آن باشد یکی از دلایل انتخاب شرکت‌های بیمه درست است. باید شرکت بیمه انتخابی شما شرکت بیمه‌ای باشد که از لحاظ توانگری مالی در سطح بالایی قرار داشته باشد تا در زمان خسارت به راحتی بتواند شما را در زمان خسارت همراهی کند.  شاید خرید بیمه ارزان از شرکتی که در سطح توانگری پایینی قرار داشته باشد می‌تواند در زمان خسارت دردسر ساز باشد. پس بهترین بیمه شخص ثالث بیمه نامه‌ای است که از شرکت توانگر مالی بالا خریداری شده باشد و پوشش‌های کامل بیمه‌ای را داشته باشد.

به نظر شما بهترین و ارزانترین بیمه شخص ثالث را کدام شرکت ارائه می‌کند؟ اگر سوال، نکته و یا تجربه خوب و بدی در رابطه با خرید بیمه شخص ثالث داشته‌اید در زیر همین مطلب می‌توانید با کارشناسان بیمه تایم ما مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشند.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد رای ۴

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

۲ comments

  • باسلام.بیمه شخص ثالث ماشین بنده سال قبل ۳۲۲ هزار تومان بوده .الان سهروزه تموم شده.خواستم ببین امسال چقدر برای تمدیدش باید پرداخت کنم؟ ۹سال تخفیف داره سال قبلم استفاده نکردم

    • اقای مایلی می توانید با شماره ۸۸۲۴۳۸۲۸ تماس گرفته و میزان جریمه و حق بیمه تمدید بیمه ثالثتان مطلع شوید