بیمه تایم
ارزش خرید بیمه عمر

آیا بیمه عمر ارزش خرید دارد؟

۰
(۰)

یکی از موضوعاتی که همواره ذهن بیمه گذاران را به خود مشغول می‌کند این است که آیا بیمه عمر ارزش خرید دارد یا نه؟ در زمان اضافه کردن بیمه عمر به برنامه ریزی مالی خودمان، مهم ترین گزینه این است که آیا پرداخت حق بیمه عمر برای سال‌های آتی ارزشمند خواهد بود یا خیر؟ البته بخشی از این جواب به این موضوع بستگی دارد که با این حق بیمه شما می‌خواهید چه کاری انجام دهید که مزایایی بیشتر از بیمه نامه ای که می‌خواهید بخرید داشته باشد. با مطالعه مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیمه عمر می‌توانید به پاسخ این سوال برسید.

اگر می‌خواهید خیالتان از زمانیکه عزیزانتان از دنیا برود و درآمد خانواده قطع شود دراحت باشد، ارزش خرید بیمه عمر پر رنگ تر می‌شود. بیمه عمر و سرمایه گذاری این امنیت را به شما می‌دهد که با سرمایه فوت این بیمه نامه بتوانید یک حاشیه امنیت برای خانواده تان داشته باشید. اما این که آیا خرید این بیمه نامه بلند مدت که یک سرمایه گذاری معاف از مالیات می‌باشد، یک سیاست دائمی برای همه افراد می‌باشد یا نه؟ بستگی به وضعیت مالی شما و همچنین مدت زمان پوشش مورد نیاز شما دارد.

بیمه عمر زمانی ساده برای بازه زمانی که بخواهید فقط پوشش کوتاه مدت داشته باشید می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما بیمه عمر و سرمایه گذاری به عنوان یک سرمایه گذاری دائمی که ارزش نقدی سرمایه گذاری بدون مالیات داشته باشد که بتوانند به صورت یک دارایی نقدی از آن برداشت از اندوخته کرده و یا وام بگیرید و هر زمان هم پوشش بیمه ای برای شما داشته باشد مطرح می‌باشد. داشتن مزیت بازنشستگی از دیگر مزایای داشتن بیمه عمر می‌باشد.

انواع بیمه عمر

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیمه عمر سرمایه گذاری خوبی است یا نه؟ باید شناخت کافی در مورد انواع مختلف بیمه عمر داشته باشید: انواع بیمه عمر در شرکت های مختلف بیمه عمر به ترتیب زیر می‌باشد:

  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه عمر مانده بدهکار
  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه بازنشستگی

مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری

دلایل زیادی وجود دارد که بیمه عمر به نفع استفاده کنندگان از سرمایه گذاری بیمه عمر می‌باشد، البته ممکن است فرد بیمه شده بتواند منافع بالاتری را از سرمایه گذاری در بیمه عمر داشته باشد اما داشتن این بیمه نامه مزایای دیگری را هم برای فرد داشته باشد:

معافیت مالیاتی بیمه عمر

بر اساس ماده ۱۳۶، وجوه پرداختی بابت بیمه عمر از طرف مؤسسات بیمه که به‌موجب قراردادهای منعقده بیمه عاید ذی‌نفع می‌شود از معافیت مالیاتی برخوردارند. داشتن این مزیت مهم یکی از برتری های بیمه عمر نسبت به سایر اننواع بیمه نامه می‌باشد.

دریافت وام با توجه به اندوخته بیمه نامه

مزایای تسریع شده در بیمه نامه که در این حالت در صورت ابتلا به یک بیماری خاص مانند حمله قلبی، سکته مغزی، سرطان مهاجم یا نارسایی کلیوی در مرحله پایانی زندگی هستند، ممکن است بتوانید بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد از مزایای مرگ بیمه عمر دائمی خود را قبل از مرگ دریافت کنید.

از دیگر مزایای بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری این است که این بیمه نامه دائمی است و پوشش‌های این بیمه نامه بعد از چند سال از بین نمی‌رود و تا پایان مدت بیمه نامه برقرار می‌ماند. اما در بیمه عمر زمانی پوشش بیمه نامه تا مدت کوتاهی برقرار می‌باشد و با پایان مدت بیمه نامه کل پوشش صفر می‌شود.

انعطاف پذیری بیمه عمر

یکی از انواع بیمه نامه های منعطف در انواع بیمه نامه ها، بیمه نامه عمر می‌باشد. فرد بیمه گذار می تواند مدت بیمه نامه، میزان حق بیمه و ضریب حق بیمه و ضریب تعهدات بیمه نامه تان را تغییر دهد. حتی می‌توانید پوشش‌های بیمه نامه تان را کم و زیاد کنید.

آیا بیمه عمر سرمایه گذاری  هوشمندانه ای است؟

در جواب این که آیا بیمه عمر یک سرمایه گذاری هوشمند است ممکن است به آنچه که هر فرد از یک بیمه نامه عمر نیاز دارد بستگی داشته باشد، چراکه حق بیمه‌های عمر، مبالغ اندکی هستند و با این مبالغ بهترین شرایط سرمایه گذاری خرید بیمه عمر می‌باشد.

چرا باید بیمه عمر بخرم؟

چند دلیل ساده برای خرید بیمه عمر را می‌توان به ترتیب زیر بیان کرد:

  • داشتن سرمایه فوت برای ذینفعان برای زمانیکه نباشید.
  • برای داشتن حاشیه امنیت برای هزینه هایی که در زمان فوت برای همه پیش می آید.
  • پرداخت بدهی های معوق فرد بیمه شده در صورت فوت فرد بیمه شده با بیمه عمر مانده بدهکار.
  • داشتن پوشش های بیمه ای در طول مدت بیمه نامه
  • سرمایه گذاری امن با سود مشارکت
  • معمولا همه انواع سرمایه گذاری دارای ریسک هستند که احتمال از دست دادن کل سرمایه دارند که در بیمه عمر این شرایط وجود ندارد.

چه زمانی بیمه عمر ارزش خرید ندارد؟

شاید هزینه حق بیمه عمر برای بیشتر افراد توجیه اقتصادی نداشته باشد، مخصوصا افرادی که مجرد هستند و وراث و فرزندانی ندارند که از سرمایه فوت این بیمه نامه استفاده نمایند.

یا در شرایطی که سن فرد بیمه شده بالای ۶۰ سال هستند و شرکت بیمه هم پوشش قابل توجهی به این افراد نمی دهد و ارزش سرمایه گذاری ندارد بیمه عمر ارزش خرید ندارد. اما به هر حال با توجه به مزایایی که این بیمه نامه دارد می توان بیمه نامه عمر را به عنوان یک گزینه مناسب برای آینده باشد.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به جمع بندی درباره بیمه عمر برسیم که آیا بیمه عمر برای شما سرمایه گذاری خوبی است یا خیر ؟ بستگی به تصویر مالی شما و مدت زمان پوشش مورد نیاز شما دارد. اگر بخواهید برای مدت معینی از زندگی خود تحت پوشش قرار بگیرید، ممکن است بیمه عمر مدت دار بهترین باشد، در حالی که یک بیمه نامه عمر دائمی می تواند شما را تا زمان مرگ تحت پوشش قرار دهد، البته تا زمانی که حق بیمه ها حفظ شود.

همچنین برای افرادی که ثروت و دارایی قابل توجهی را برای بازماندگان به جا نمی‌گذارند داشتن بیمه عمر می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بیمه تایم تمامی خدمات مشاره بیمه عمر، صدور انواع بیمه عمر همه شرکت های بیمه را به صورت آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی ارائه می نماید که می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۸۸۲۴۳۸۲۸ با کارشناسان بیمه عمر بیمه تایم ارتباط بگیرید و بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید.

امتیاز شما به این مطلب چند است؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد رای ۰

خیلی متاسفیم که این مطلب رضایت شما رو جلب نکرد!

لطفا با نظر خودتون مارو در ارتقا این مطلب یاری کنید

چه موردی رو میتونیم در این مطلب بهبود بدیم؟

تیم تولید محتوای بیمه تایم

اضافه کردن نظر